Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoh, en tajua mitä olen tehnyt väärin kaverille. Minulla on rahaa

Vierailija
07.05.2017 |

hyvin, olen poissa työelämästä ja matkustelen muutaman kerran vuodessa ulkomaille lepäämään. Minun ei tarvitse miettiä mitä ruoka kaupassa maksaa jne. Nyt yksi ainoa kaverini on ottanut etäisyyttä minuun, tiedän että on erittäin köyhä, mutta ei esimerkikisi pyydä lainaa minulta eikä osoita kateutta minua kohtaan. Nyt olen alkanut miettimään eikö kestä elämäntyyliäni, siivoja käy, matkustelen, kosmetologikäynnit, shoppailut. Koskaan ei ole kuitenkaan sanonut mitään negatiivista.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/19 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Voitko selittää? T.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hyvin, olen poissa työelämästä ja matkustelen muutaman kerran vuodessa ulkomaille lepäämään. Minun ei tarvitse miettiä mitä ruoka kaupassa maksaa jne. Nyt yksi ainoa kaverini on ottanut etäisyyttä minuun, tiedän että on erittäin köyhä, mutta ei esimerkikisi pyydä lainaa minulta eikä osoita kateutta minua kohtaan. Nyt olen alkanut miettimään eikö kestä elämäntyyliäni, siivoja käy, matkustelen, kosmetologikäynnit, shoppailut. Koskaan ei ole kuitenkaan sanonut mitään negatiivista.

Niin sellasta se on, kaikkea ei pysty rahalla ostamaan nimittäin aitoa ystävyyttä:)

Vierailija
4/19 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole aikasemminkaan ollut made rahoista ni tuskin nytkään on yhtäkkiä alkanut..

Vierailija
5/19 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sellasta se on, kaikkea ei pysty rahalla ostamaan nimittäin aitoa ystävyyttä:)

Minähän en nimenomaan osta kaverilleni mitään, en ole yrittänyt ostaa mitään. Mitä ihmettä luulet? T.ap

Vierailija
6/19 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy suoraan kaverilta. Tosi ystävyys kestää sen.

Vierailija
7/19 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kyse vaan siitä että kaveri kokee ettei hänellä ole rahaa mennä ja puuhata sinun kanssasi noita asioita, joihin rahaa tarvitsee? Itsellä on ollut joskus näin, kun on vähän rahaa kun ei viitsi kavereillakaan tietenkään aina maksattaa. Koita ehdottaa hänelle jotain ilmaista? :)

Vierailija
8/19 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minähän en nimenomaan osta kaverilleni mitään, en ole yrittänyt ostaa mitään. Mitä ihmettä luulet? T.ap

Niin sanoin vaan kun tuossa luettelit että mihin rahaasi tuhlaat että et voi rahalla ostaa ystävyyttä

Vierailija
9/19 |
07.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sanoin vaan kun tuossa luettelit että mihin rahaasi tuhlaat että et voi rahalla ostaa ystävyyttä

Saan kai minä käyttää rahani mihin haluan?

Vierailija
10/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat

Vierailija
11/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaverillasi kerran on tiukkaa rahasta niin ymmärrät varmaan että se kurjuuden tunne vaan entisestään korostuu kun viettää aikaa sinun seurassasi ja näkee ja kuulee miten hyvin sinulla asiat on. Varmasti tuntuu katkeralta kun itse täytyy venyttää penniä että rahat riittäisi edes pakollisiin menoihin. Vaikka kuinka on kaverista kyse niin jossain vaan tulee vastaan piste missä tuntuu ettei enää jaksa vilpittömästi iloita toisen puolesta kun itsellä menee huonosti. Jos sinulla kerran ei rahasta ole pulaa niin voisitko joskus tarjota jotain kivaa yhteistä tekemistä kaverillesi? Jos ajattelet että hän on liian ylpeä ottaakseen vastaan niin esitä asia tyyliin "haluaisin niin lähteä risteilylle mutta kun ei oo seuraa eikä oo kiva yksin lähteä. Etkö voisi tulla mukaan kaveriksi kun meillä on aina niin kivaa yhdessä? Minä maksan kun kerran on mun ehdotus eikä se hytti halvempi olisi vaikka yksin lähtisin." Tai sitten sanot suoraan vaan että ymmärrät että hänellä on tiukkaa mutta koska sinulla ei ole niin voit ihan hyvin maksaa ja kerrot ettet haluaisi että raha olisi esteenä ystävyydelle.

Vierailija
12/19 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä se pyytäisi sulta lainaa?

Vierailija
13/19 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuten edellä

Vierailija
14/19 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset elintavat erottaa.

Vierailija
15/19 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaveri välttämättä ole katkera tai kateellinen, ehkä vaan kokee, ettei teillä ole juurikaan enää yhteistä? Ja kaverisi elämä ei varmaan ole yhtä leppoista kun sinun, eli ehkä hänellä on tällä hetkellä vähemmän vapaa-aikaa käytössään, niin ei jaksa tavata/pitää yhteyttä. Kysymällähän tuo selviäisi.

Vierailija
16/19 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tehnyt mitään väärin. Kaverillasi vaan ei ole varaa olla kaverisi eli tehdä kanssasi asioita, jotka maksavat rahaa. Minä olen ratkaissut vastaavan ongelman tarjoamalla kaverilleni. Kun siis ehdotan esim kahvilaan, ravintolaan, leffaan tai johonkin tapahtumaan menoa, sanon heti, että minä tarjoan. Toki teemme välillä asioita (esim käymme kirpputoreilla ja ilmaistapahtumissa), jotka eivät maksa mitään.

Vierailija
17/19 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että kaverin syy ottaa etäisyyttä johtuu enemmänkin sinun asenteestasi vähävaraisia kohtaan, kuin rahoistasi.

Vierailija
18/19 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaverillasi kerran on tiukkaa rahasta niin ymmärrät varmaan että se kurjuuden tunne vaan entisestään korostuu kun viettää aikaa sinun seurassasi ja näkee ja kuulee miten hyvin sinulla asiat on. Varmasti tuntuu katkeralta kun itse täytyy venyttää penniä että rahat riittäisi edes pakollisiin menoihin. Vaikka kuinka on kaverista kyse niin jossain vaan tulee vastaan piste missä tuntuu ettei enää jaksa vilpittömästi iloita toisen puolesta kun itsellä menee huonosti. Jos sinulla kerran ei rahasta ole pulaa niin voisitko joskus tarjota jotain kivaa yhteistä tekemistä kaverillesi? Jos ajattelet että hän on liian ylpeä ottaakseen vastaan niin esitä asia tyyliin "haluaisin niin lähteä risteilylle mutta kun ei oo seuraa eikä oo kiva yksin lähteä. Etkö voisi tulla mukaan kaveriksi kun meillä on aina niin kivaa yhdessä? Minä maksan kun kerran on mun ehdotus eikä se hytti halvempi olisi vaikka yksin lähtisin." Tai sitten sanot suoraan vaan että ymmärrät että hänellä on tiukkaa mutta koska sinulla ei ole niin voit ihan hyvin maksaa ja kerrot ettet haluaisi että raha olisi esteenä ystävyydelle.

Risteilyille saa ilmaisia lahjakortteja täältäpäin ainakin ihan marketeista, Ikeasta jne...

Vierailija
19/19 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin hyväksyn rikkaat kaverini, ompa kummallinen kaverisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi