Vauvan kakkavaipan vaihto vieraisilla
Työkaveri oli kylässä pienen vauvansa kanssa ja vaihtoi vauvan kakkavaipan matollani niin, että kakkaa joutui matollekin. Lapsi sai konttailla ilman vaippaa ja pieni liru sieltä tuli, mutta se onneksi "vain" lattialle. Haisevat vaipat jätti roskikseemme haisemaan. Minulle ei ole ollenkaan kokemusta vauvoista, mutta ei kai tämä ole normaalia käytöstä eli ensi kerralla voin sanoa? Ajattelin, että äidit ovat jotenkin herkkiä lastensa suhteen, enkä siksi sen pahemmin kommentoinut.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia. Onko ystäväsi muutenkin moukka ja huonotapainen? Kannattaa jatkossa puuttua tuollaiseen asiallisesti mutta tiukasti.
Ennen vauvan saamista ei ole ollut mitään ongelmaa.
Myös valkoiset seinät sai vauva soseisilla käsillä lähmiä ja äitiä vain nauratti, että tulee minullekin jotain siivottavaa. Samoin verhoja repiä. Olin etukäteen kysynyt, että täytyykö talossa tavaroita ottaa pois, mutta äidistä ei, koska hän kyllä vahtii lastaan. No ei kyllä vahtinut, kirjoja ja työpapereita sai lapsi repiä kaapista, ennen kuin ehdin väliin.
Ap
Tuon takia lapsilla ei ole kotiini mitään asiaa.
No ei ole normaalia. T. Vauvan äiti
Kaverisi on sottapytty. Sano hänelle että jatkossa vaippa vaihdetaan vaipanvaihtoalusen päällä, niin kuin useimmat ihmset tekee kotonakin. Saati sitten kylässä!!! Kylässä lapsi on vaipoissa ei ilman, kotona voidaan ilmakylpeä ja silloinkin on syytä laittaa pyyhkeitä lattialle alustaksi. Lisäksi voisit ohjata ystäväsi johonkin perhekerhoon missä saisi muilta äideistä neuvoa lapsen hoitoon, kaverillani ei ole homma hallussa.
Oma siskoni on musta ollut järkityyppi, mutta lasten synnyttyä ei tee mieli kutsua heitä kylää. Lapset saa lähmiä paperitapetteja, syödä sohvalla, kiljua kissoille ja jahdata niitä. Jos puutun, niin tuhahdellaan että on se nyt kumma kun on niin kauhean tarkkaa... Mun asuntoa tai mun lemmikeitä ei ole suunniteltu ja hankittu lapsia silmällä pitäen. Ilmeisesti vahemmilya ei voi vaatia edes tilapäisesti jälkikasvunsa hieman tarkemmassa valvonnassa pitämistä, joten en sitten enää heitä ole meille pyytänyt.
Mä pidän mukana vierailla ja ulkona käydessä kertakäyttöisiä vaihtoalustoja, niin ei tule sotkettua paikkoja ja julkisissa vessoissa taas hygieniasyistä on mukavampi käyttää alustaa. Ja vierailla voi pyytää pientä pussia, niin likaisen vaipan voi laittaa siihen, ettei haise roskiksessa niin paljoa. Ja omat muut sotkut tulee siivota vierailla. Tämä on mielestäni normaalia käytöstä.
Vaihda vaikka kahvilan jonossa, vaikkapa ihan siinä leivos-ja kakkupöydän edessä !
(Kai nyt kaikkien pitäisi tajuta,että kysehän on ihan luonnollisesta asiasta...)
En tiennytkään, että tuollaisia alustoja on olemassa! Mattoa kuulemma käytti, kun se on pehmeä.
Mukava kuulla kommetteja, pelkäsin että tuo kaikki vähän kuin kuuluu asiaan. Haisevat vaipatkaan yläkerran vierasvessassa eivät olleet kiva yllätys, varsinkin kun olivat ehtineet haista jo siellä päivän ajan.
Ap
Kaveri vaihtoi kerran lapsensa kakkavaipan meillä valkoisella kangassohvalla. Olin ihan ihmeissäni.
Ei ole missään nimessä normaalia!
No kyllä itsellä oli aina matkakäyttöön tarkoitettu hoitoalusta mukana hoitolaukussa. Lisäksi oma pyyhe pepunpesua varten. Jos pussi oli unohtunut, pyysin isäntäväeltä pikkupussin. Usein vein vaipan hoitolaukussa mukanani. Vaikka itselläni on kolme lasta, ole tosi tarkka puhtaudesta ja tavaroistamme. Lapsemme eivät ole koskaan kylässä tehneet pahojaan. Jos oli lapseton paikka, otin omia lelujakin matkaan.
Ei ole normaalia. Onko ystäväsi muutenkin moukka ja huonotapainen? Kannattaa jatkossa puuttua tuollaiseen asiallisesti mutta tiukasti.