Auttakaa! Millaiset kengät sopivat jakkupuvun/housupuvun kanssa? En voi käyttää korkokenkiä nilkkavamman vuoksi.
Nyt olis uusi työ ja tarvitsisin kenkäneuvoja. Työssä tulee olla jakkupuku, mutta mitkä matalat kengät sopii sen kanssa? Olisin tosi kiitollinen hyvistä vinkeistä.
Kommentit (15)
- avokkaat
- nauhalliset nahkaiset kävelykengät
Ballerinat. Ne käsittääkseni hyväksytään naisilla bisnespukeutumiseenkin (jossa muuten jostain täysin idiootista syystä vaaditaan korkokenkiä).
Voitko pitää kiilakorkoisia kävelykenkiä? Ne ovat tosi mukavat jalassa ja ajavat täysin korkokengän asiaa.
Niin, ja ballerinat jakkupuvun kanssa, matalat kävelykengät tai avokkaat housupuvun kanssa.
Tuossa kuva muutamasta suht fiksusta mallista:
http://corporette.com/wp-content/uploads/2014/08/interview-flats.png
(Terveisiä kroonisesti polvivammaiselta, joka ei myöskään enää voi käyttää korkkareita. :/ )
Vierailija kirjoitti:
Voitko pitää kiilakorkoisia kävelykenkiä? Ne ovat tosi mukavat jalassa ja ajavat täysin korkokengän asiaa.
Kiilakorot eivät ole ammattimaisen näköiset, ja jos on jalkavaivoja, mikään korkokenkä ei käy. Kokemusta on.
Ballerinat ja korottomat tai hyvin matalakantaiset avokkaat hameen kanssa.
Aloittajalle ja muillekin mahdollisesti ihmetteleville: tuolla Corporetten sivuilla, josta kenkäkuvankin kaivoin, on vinkkejä bisnes- ja lakimaailmassa työskenteleville naisille. Amerikkalainen sivusto, mutta esim. pukeutumisen suhteen sitä voi soveltaa aika hyvin.
Terveisin se polvivaivainen.
http://corporette.com/
Avokkaat käyvät myös hameen kanssa. Ja miksi bisnespukeutuminen edellyttäisi korkokenkiä? Paremminhan sitä ajattelee, kun jalkoihin ei koske.
Leveässä jalassa ballerinat on kyllä rumat.
Miten joku aikuinen voi kysyä tuollaista? Pukeutumistaito kuuluu yleissivistykseen.
Vierailija kirjoitti:
Leveässä jalassa ballerinat on kyllä rumat.
No eivät ne korkokengätkään ole silloin esteettisesti yhtään parempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku aikuinen voi kysyä tuollaista? Pukeutumistaito kuuluu yleissivistykseen.
No besserwisser siellä sitten kertoo AP:lle kattavasti siitä pukeutumistaidosta AP:n kuvailemassa tilanteessa. Kommenttisi on itsessään aivan turha, kun et kerran tarjoa neuvoja niitä kysyttäessä.
Hankala tilanne. Minulla myös jalkavaivoja, olen lakimies. Pidän tennareita välillä, talvisin saappaita. Nilkkurit menivät ennen, eivät enää. Kiilakorot usein armollisimmat jaloille, matalat avokkaat kiilakoroilla helpoimpia.
Itse en käytä juuri muita kuin kiilakorkokenkiä sen jälkeen kun huomasi miten hyvä niillä on kävellä. Talvella ja kesällä. Kaikenlaista jalkavaivaa on nyt ei tunnu kiilakorkokengissä jos ne muuten ovat istuvat ja mukavat. Mielikorko on n 7-8 cm.
Siistit ballerinat? Niitä itsekin oon käyttäny.