Vierailija

Saako sieltä yleensä poistua ennen varsinaista koeajan päättymistä?

Kun koe kestää 10-14 ja jostain luin että on varauduttava siihen, että koe alkaa myöhässä ja saattaa kestää jopa klo 15 asti. Tiedän jo nyt ettei tällä lukemisella ole mahdollisuutta päästä sisään, mutta ajattelin silti käydä kokeilemassa. Minulla on pieni vauva, joka tuolloin on ensi kertaa muutaman tunnin hoidossa ja jos kokeessa tuntuu siltä ettei ole oikeasti mitään saumaa päästä sisään, mieluummin lähtisin pois ja minimoisin lapsen hoidossaoloajan, kuin istuisin tyhjänpanttina koesalissa.

Hölmö kysymys varmaankik, mutta aiemmin olen hakenut vain amkiin ja siellä pääsykoe oli hyvin eri tyyppinen kuin yliopistossa.

Ja siis tampereelle olen hakenut kauppatieteitä lukemaan.

• ylös 2
  • alas 2

Kommentit (5)

Vierailija

Yleensä kokeen alussa on puolen tunnin-tunnin mittainen jakso, jonka aikana ketään ei päästetä ulos, mutta myöhästyneet otetaan vielä sisään. Tämän jälkeen kokeesta saa poistua, ja myöhässä tulijoita ei enää oteta sisään.

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yleensä kokeen alussa on puolen tunnin-tunnin mittainen jakso, jonka aikana ketään ei päästetä ulos, mutta myöhästyneet otetaan vielä sisään. Tämän jälkeen kokeesta saa poistua, ja myöhässä tulijoita ei enää oteta sisään.

Juuri näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Omasta pääsykokeesta on jo aikaa ja olin Vaasan yliopistossa, mutta kyllä sieltä muistaakseni sai lähteä aikaisemmin. Eihän siinä olisi mitään järkeä, että kaikki istuvat paikoillaan ja koko sallinen poistuu yhtä aikaa. Mutta joku aikaraja siellä kuitenkin oli, johon asti piti istua. Mutta en nyt tiedä oliko tästä apua, kun mitään varmaa en pysty sanomaan.

Vierailija

Se on juuri kuten yllä on sanottu. Lisäksi ennen pääsykokeen alkua kerrataan yleensä vielä säännöt ja myös nuo aikarajat, milloin aikaisintaan saa lähteä ja milloin koe päättyy, jotka tähän mennessä on kyllä kirjattu ihan sillä lailla näkyvästi esimerkiksi taululle, että sieltä voi vielä tarkistaa asian jos unohtuu.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat