Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pää hajoaa kohta tähän rahattomuuteen!

Vierailija
02.05.2017 |

Tätä on jatkunut jo niin monta vuotta. Vähitellen tämä tilanne on mennyt alemmas ja alemmas. Sitä on yrittänyt vain taistella ja uskoa parempaan. Mutta ei, kyllä tämä alkaa valkenemaan että ei tämä tästä miksikään muutu. Olen entinen vl (lapsuus) enkä enää pysty uskomaan jumalasta hyvää. Tuskin on edes olemassa! Tiedän että maailmassa on paljon, paljon suurta kärsimystä. Suomen mittakaavassa köyhyys on kuitenkin meillä myös todellista ja köyhät syrjäytetään yhteiskunnasta. Jos vaikka sairastut avun saaminen voi olla lähes mahdotonta. Olen niin surullinen ettei surullisempi voisi olla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua raukkaa.  Opiskeletko? Oletko töissä? Mitä teet/Voisit tehdä muuttaaksesi tilannettasi edes hieman parempaan suuntaan?

Vierailija
2/9 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sun mahdollista saada terapiaa? Meinaan kuulostaa siltä, että sinulla on tuossa yhtä aikaa sosiaalisten suhteiden ja suvun hylkääminen (koska olet luopunut uskosta), taloudellinen ahdinko ja masennus siitä, että et enää usko ja samalla et ole löytänyt tilalle ikäänkuin tarkoitusta elämälle tai miksi sitä nyt kukin haluaa kutsua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut töitä? Opiskelemaan?

Vierailija
4/9 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on arkipäivää kymmenillätuhansilla suomalaisilla. Tervetuloa joukkoomme.

Vierailija
5/9 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama tilanne, hajotaan yhdessä :)

Vierailija
6/9 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kusipää tuossa alapeukuttaa? Ei saa tuntea myötätuntoa, kun joku sanoo olevansa surullinen?

Vierailija
7/9 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kusipää tuossa alapeukuttaa? Ei saa tuntea myötätuntoa, kun joku sanoo olevansa surullinen?

Älä anna tuntemattoman alapeukutuksen määrittää postiasi tai sinua.

Vierailija
8/9 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, et taida olla tässä maassa ainoa, joka on alkanut ajatella samalla tavalla, kuin sinä.

Moni on samassa tilanteessa. Niin minäkin.

Tässä maassa monella on tiukkaa, ei ole opiskelupaikkaa, tai työtä. Työttömyyskorvaus, tai eläke on onnettoman pieni. Pankkitili ammottaa tyhjyttään.

Laskuja, jotka pitäisi maksaa, kyllä tippuu postiluukusta, vaikkei rahat riittäisi edes syömiseen.

Joillakin on pikavippivelkaa suuria summia, joita eivät pysty välttämättä koskaan maksamaan takaisin.

Kaikki omaisuus on ehkä jo mennyt ulosottoon, tai ainakin menossa siihen.

Lääkkeiden ja vuokrien hinnat ovat nousseet. 

Tämä on monen kohdalla sitä todellisuutta.

Päivästä toiseen samanlaista. Tasaisen harmaata ja mielenkiinnotonta. Eikä mikään ei muutu.

Niin ei ole mikään ihme, jos menettää uskonsa siihen Jumalaksi kutsuttuun.

Minäkin menetin jo uskoni tuohon jonkin uskonnon luomaan olentoon ja voimaan. 

Jumalaan liitetään kaikenlaisia uskomuksia. Väitetään, että Hän olisi muka luoduistaan välittävä, rakastava, huolehtiva ja auttava. En ainakaan minä ole sitä koskaan elämässäni nähnyt todeksi ja toteutuvan. Ei vaikka olisi miten rukoillut kädet kyynärpäitä myöten.

Tässä tuleekin pallo kuitenkin heitetyksi nyt istuvan hallituksen suuntaan.

Itse katson, että tämä tässä yhteiskunnassa monen kokema ahdistuneisuus ja riittämättömyyden tunteet johtuvat kylläkin aika paljon ja pitkälti siitä, että meillä ei vieläkään olla saatu luotua sellaista työelämään, sen rakenteisiin ja toimivuuteen sellaisia olosuhteita, jotka tarjoaisivat enemmän ja mahdollisimman monelle työtä. Tässä yhteiskunnassa tarvittaisiin paitsi rakenteellisia uudistuksia, myös paljon muuta. Puheet investointien lisäämisestä eivät ole vieläkään konkretisoituneet.  Eivät oikeastaan millään tavalla. Monella nuorella olisi paljon annettavaa tälle yhteiskunnalle, ja heillä olisi paljon hyviä ideoita, joista voitaisiin kehitellä uusia innovaatioita. Mutta yhteiskunnassamme on nuoret lähes kokonaan unohdettu ja tämä on todella suuri häpeä. Ja yhteiskunnassamme on myös pahoja rakenteellisia vikoja. Tulee väistämättä se tunne, että jokainen ajattelee itsekkäästi vain itseään ja ajaa omia etujaan. Tämä on ikävä kyllä toistunut ja nähty todeksi joka kerta, kun uusi hallitus astuu valtaan.

Ei ole ihme, jos tässä karmeassa työttömyystilanteessa ja kurjuudessa moni on jo menettänyt syystä uskonsa kaikkeen politiikkaan ja kaikenlaista lupaaviin poliitikkoihin. Sanat eivät paljon auta, eivätkä tuo leipää pöytään. Tarvitaan enemmän konkreettiisia tekoja ja päätöksiä, joista syntyy jotakin, kuten vapaiden työpaikkojen syntymistä ja työllisyystilanteen todellista kohentumista. Työtä enemmän nuorille, hallitus!

Vierailija
9/9 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on jatkunut jo niin monta vuotta. Vähitellen tämä tilanne on mennyt alemmas ja alemmas. Sitä on yrittänyt vain taistella ja uskoa parempaan. Mutta ei, kyllä tämä alkaa valkenemaan että ei tämä tästä miksikään muutu. Olen entinen vl (lapsuus) enkä enää pysty uskomaan jumalasta hyvää. Tuskin on edes olemassa! Tiedän että maailmassa on paljon, paljon suurta kärsimystä. Suomen mittakaavassa köyhyys on kuitenkin meillä myös todellista ja köyhät syrjäytetään yhteiskunnasta. Jos vaikka sairastut avun saaminen voi olla lähes mahdotonta. Olen niin surullinen ettei surullisempi voisi olla.

Jumalan sanaa käyttävät monet väärin ja omiin tarkoituksiin. Ihminen toi pahuuden maailmaan, ei se ole Jumalan luomaa. Kaikki eivät pelastu, eivätkä ainakaan Jumalan sanaa vääristelevät pedofiili-sadistit, he päätyvät helvettiin vaikka kuinka katuisivat ja teeskentelisivät uskovaa. Olen tämän nähnyt ja tiedoksi saanut. Usko huomiseen, jos ei kylvä ei voi niittää eikä mitään ilmaiseksi anneta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä