Gospel riders
Kenelläkään kokemuksia Gospel riders -moottoripyöräkerhosta? Tai mitä ajatuksia ylipäätään herää ko. kerhosta?
Moottoripyöräkerhoilla on yleisesti ottaen todella huono maine parin nimekkään kerhon ja niiden saaman mediahuomion ansiosta. Iso osa kerhoista on kuitenkin ihan yhdessä harrastelua, mopojen rassausta ja vaikka jalkapallon katselua ilman minkään näköistä rikollista kytkentää. Moottoripyörä on joillekin vain näppärä kulkuneuvo, joillekin mukavaa puuhastelua, joku viihtyy ajoradalla jne, aika paljon muutakin kuin sitä rikollista rälläämistä. Kuitenkin mielikuvat taitavat olla aika negatiivisia.
Itse pidän moottoripyöräilystä. Olen hieman "sunnuntaiajelija", mutta tykkään katsella maisemia ja ajella omassa rauhassa pikkuteitä. Voin kuvitella, kuinka osa kokee esim. veneilyn jotenkin vapauttavana ja mahtavana kokemuksena, kun on keskellä tyhjyyttä. Minulle moottoripyöräily on se juttu. Kenelläkään tutullani ei kuitenkaan ole moottoripyörää ja välillä kaipaisin ajoseuraa tai kahvitteluseuraa pitkän ajomatkan keskellä. Mietin siis johonkin moottoripyöräporukkaan liittymistä, tarkoituksena siis ihan puhtaasti matkaseura ja taukopaikkaseura. Mikään rikollishomma tai kaljapäissä rällääminen moottoripyörätallilla ei kiinnosta, vaan nimenomaan moottoripyöräily harrastuksena ja mielellään mukavassa seurassa.
Hieman kuitenkin arveluttaa erilaiset kerhot, kun monilla on niistä niin negatiivinen käsitys. Ei kai se kaikissa kerhoissa sellaista ole? Kai sitä voisi jossain vain harrastaa sitä pyöräilyä seurassa ilman mitään sen kummempia? Saa kyllä esittää vinkkejä muistakin sopivista kerhoista. Toi Gospel riders tuli vain mieleen, koska jos todella noudattavat kristillisiä arvoja, ei mitään järin rikollista ja viinalla läträämistä pitäisi olla tiedossa, mutta varmaksihan en voi tietää, kun kokemusta ei ole. Siksi täällä kyselen, josko jollain muulla olisi.
Kommentit (16)
Gospel ridersit on kristillinen MC.
Toki sieltäkin varmaan löytyy kuppia nauttivia mutta rikoksia he ei tee, korkeintaan ylinopeus- tai parkkisakkoja.
Naisille on myös omia prätkäkerhoja, myös valtakunnallisia.
Voisi melkein sanoa jotta ne kerhot jotka kuuluu Smotoon ovat ihan ok
Vierailija kirjoitti:
Gospel ridersit ovat kristitty kerho, joka käy esim. Ripareilla ja erilaisissa tapahtumissa. Sanoisin, että ovat uskovaisia ja toteuttavat kristittyjä arvoja elämässään. Rohkeesti mukaan vaan!
Kiitos kommentistasi. Kuulutko itse järjestöön vai mitä kautta se on sinulle tuttu?
Negatiivisten mielikuvien lisäksi hieman mietityttää kerho(je)n ikäjakauma. Itse olen siis hieman alle 30 ja ainakin kaikissa kuvissa porukka vaikuttaa keskimäärin huomattavasti vanhemmalta. Vaikuttakohan siellä kerhossa sitten ihan ulkopuoliselta penskalta vai otetaanko nuoremmatkin kuskit ihan yhtälailla mukaan porukkaan?
Ilmeisesti heidän kerhoiltoihinsa voi mennä mukaan vain katselemaan toimintaa ja liittyä sitten, jos siltä tuntuu. Voisi joskus käydä katsomassa, sopiiko kerho minulle ja samallahan se ikäjakaumakin varmaan selviäisi.
Vierailija kirjoitti:
Voisi melkein sanoa jotta ne kerhot jotka kuuluu Smotoon ovat ihan ok
Kiitos linkistä! Täytyy käydä tutustumassa.
Moni uskovainen on entinen venkula. Jos olet nainen, niin varmasti tervetullut.
Vierailija kirjoitti:
Faktaa vai ennakkoluuloon perustuvaa räpätystä ilman mitään käsitystä todellisesta tilanteesta? Lähde ois kiva. Ja jos et voi kristillista mp-kerhoa suositella niin, entäpä jotain muuta sitten? Kaikki, jotka omistavat moottoripyörän eivät ole hulluja tai rikollisia. On niitä moottoripyöristä kiinnostuneita esim. tekniikan tai moottoriurheilun takia, eikä rikollisuus kuulu niissä mitenkään kuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktaa vai ennakkoluuloon perustuvaa räpätystä ilman mitään käsitystä todellisesta tilanteesta? Lähde ois kiva. Ja jos et voi kristillista mp-kerhoa suositella niin, entäpä jotain muuta sitten? Kaikki, jotka omistavat moottoripyörän eivät ole hulluja tai rikollisia. On niitä moottoripyöristä kiinnostuneita esim. tekniikan tai moottoriurheilun takia, eikä rikollisuus kuulu niissä mitenkään kuvaan.
Lähde olen minä. Ei varmaankaan kerhona ole mitään vikaa, miks et kokeile? Sittenhän näät tykkäätkö ja löytyykö frendejä. Pääseehän näist poiskin, jos ei seura miellytäkään.
Kannattaa katsoa Gospelin videoita, löytyy sivun alas rullattuasi . http://www.gospelriders.fi/
Kerho on kyllä Kristillinen jossa ei varmasti ole mitään rikollisuuteen liittyvää, mutta itseäni on häirinnyt (vaikka olen itsekin Kristitty) tuo kerhon vähän hehhulimainen meininki ja ilmapiiri.
Mutta katso niitä videoita, ehkä on sinulle sopiva porukka.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa Gospelin videoita, löytyy sivun alas rullattuasi . http://www.gospelriders.fi/
Kerho on kyllä Kristillinen jossa ei varmasti ole mitään rikollisuuteen liittyvää, mutta itseäni on häirinnyt (vaikka olen itsekin Kristitty) tuo kerhon vähän hehhulimainen meininki ja ilmapiiri.
Kiitos kommentista! Kyllähän osassa noista näyttää tosiaan olevan hieman erikoinen meininki, ehkä itsellenikin liikaa. Mutta eipä sitä nyt ihan kaikkiin tapahtumiin tarvitsisi osallistua, jos niissä arkisemmissa kerhoilloissa olisi kuitenkin sopiva meno.
Enemmän mietityttää kuitenkin tuo porukan ikä. Videoiden perusteella näyttää olevan n. 25 vuotta itseäni vanhempia... En tiedä, olisiko heidän kanssaan juurikaan juteltavaa ja olisko meillä mitään yhteistä. Onkohan siellä ollenkaan nuorempia jäseniä? Tai olisiko nuorille jotain omaa kerhoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommentista! Kyllähän osassa noista näyttää tosiaan olevan hieman erikoinen meininki, ehkä itsellenikin liikaa. Mutta eipä sitä nyt ihan kaikkiin tapahtumiin tarvitsisi osallistua, jos niissä arkisemmissa kerhoilloissa olisi kuitenkin sopiva meno.
Enemmän mietityttää kuitenkin tuo porukan ikä. Videoiden perusteella näyttää olevan n. 25 vuotta itseäni vanhempia... En tiedä, olisiko heidän kanssaan juurikaan juteltavaa ja olisko meillä mitään yhteistä. Onkohan siellä ollenkaan nuorempia jäseniä? Tai olisiko nuorille jotain omaa kerhoa?
Ei varmaan ole hirveästi nuorempia ja yhteisen sävelen löytäminen on aina kysymysmerkki, myös omanikäisten kanssa, eli ne kemiat ovat aina ratkaisevimpia, mutta taas itseään vanhemmista voi olla enemmän tukea ja saada myös luotettavampia kavereita kuin nuoremmista.
Sinuna kävisin kerhon illoissa muutaman kerran katsomassa jolloin vähän tutustut myös ihmisiin siellä ja sen jälkeen on helppo tehdä päätöksiä.
Rohkeasti mukaan vaan katsomaan. Eiköhän nuorempiakin jäseniä löydy, kerhon jäsenmäärä on käsittääkseni ihan kiva. Varmasti juteltavaa löytyy niiden vanhempienkin herrojen kanssa... nimittäin moottoripyöristä. ;)
Uskoisin heidän olevan iloisia uusista mahdollisista jäsenistä. Nuorta uutta verta aina tarvitaan.
Ei ole MC pelkkä kristillinen moottoripyörä kerho.
Hyvä on kerho. Itse liityin 2013.
Kerho on tosiaan kristillinen ja se kyllä se toiminnassakin näkyy. Esimerksi ajelut aloitetaan aina rukouksella. Kerholla on myös muuta kristillistä toimintaa, kuten juurikin riparivierailuja ja osallistumista kristillisiin tapahtumiin ja kokoontumisiin. Kaikkeenhan ei tietty ole pakko osallistua.
Itse liityin 2020 Espoon alayhdistykseen. Vastaanotto oli heti tosi hyvä ja olen tykännyt olla mukana. Olen 55v ja sanoisin että taidan olla aika mediaani-ikäinen kerhossa. Kerhossa kaivataan myös nuorempaa väkeä ja kaiken ikäiset toivotetaan tervetulleiksi.
Itse en ole muussa elämässäni varsinainen aktiivikristitty, mutta rukouksia ei kyllä saa pelätä jos haluaa olla jäsen ja viihtyä kerhossa. Ja tietty toivottavaa olisi että jossain vaiheessa osallistuisi jollain tavalla itsekin kerhon toiminnan järjestämiseen, jolloin kyllä voi joutua rukouksen lukemaan itsekin. Kerhon väki ei minun mielestäni ole ollenkaan tiukkapipoista, joten joukkoon sopii hyvin itse kunhan ei itse ole tiukkapipoinen kristinuskon vastustaja. Mainittakoon vielä että kaikki GR:n toiminta on päihteetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Pysy kaukana uskovaisista.
Terveisin ateisti.
Gospel ridersit ovat kristitty kerho, joka käy esim. Ripareilla ja erilaisissa tapahtumissa. Sanoisin, että ovat uskovaisia ja toteuttavat kristittyjä arvoja elämässään. Rohkeesti mukaan vaan!