Miten kysyä jos epäilee, ettei vauva ole oma?
Hyvät naiset, varsinkin raskaana olevat,
Epäilen, että en ole raskaana olevan vaimoni lapsen isä. Tämä siksi, että käytän Nebido-nimistä testosteronin korvaushoitoa. Jo lääkitystä aloittaessani lääkäri sanoi sen vaikuttavan alentavasti hedelmällisyyteen. Lääke on ollut minulla vuosia.
Meillä on yksi lapsi lääkitystä edeltäneeltä ajalta. Toinen on saanut tulla jos on tullakseen.
Kun vaimoni kertoi minulle raskaudesta, niin kävin siemennestetutkimuksissa. Tulosten mukaan sperma on huonolaatuista siittiöiden vähäisen määrän vuoksi ja raskaus on epätodennäköinen, joskaan ei mahdoton.
Nyt varsinainen kysymys: MITEN hemmetissä voin kysyä onko vaimoni kenties käynyt saattamassa itsensä raskaaksi jonkun toisen miehen toimesta? Entä jos ei olekaan ? Miten tuollaista voi kysyä loukkaamatta toista?
Minulla ei ole mitään syytä epäillä vaimoani uskottomuudesta. Mikään ei siihen viittaa eikä parisuhteessamme ole mielestäni mikään vialla. Toisaalta vaimoni on seksuaalisesti erittäin aktiviinen ja aloitteellinen: en pitäisi mahdottomana, että esim. työmatkoilla Euroopassa olisi lipsahtanut.
Elil siis: pakkohan on mun on kysyä, mutta milla sanoilla? Vai onko ylipäänsä pakko kysyä ollenkaan? Olen miettinyt tätä pitkään. En ole saanut kysyttyä. Vaimokin vaikuttaa niin onnelliselta.
Yksi asia vielä: vaikka vauva ei olisi minun, ei tarkoitukseni ole silti sen enempää raivota kuin erotakaan, vaan ainoastaan tietää missä mennään.
-Sami-
Kommentit (2)
Tämä on jo kolmas tai neljäs sama aloitus samasta asiasta lyhyen ajan sisällä. Samoilla sanoilla. Kymmenes raskauden aikana?
.
Ota avioero, kun olet jäänyt junnaamaan tähän kohtaan. Tämä on pakkomielle sinulla.
No, voisit aloittaa selittämällä että olet käynyt spermatutkimuksessa ja kertoa tulokset. Sanoa, että olisit todella onnellinen jos olettekin saaneet kuin ihmeen kaupalla yhteisen lapsen, mutta että sinua epäilyttää, voiko se oikeasti olla mahdollista. Nainen luultavasti loukkaantuu, mutta vois pohjustaa asian hyvin jolloin riski pienenee :D Eli sanoa myös ettei sinulla ole syytä epäillä uskottomuudesta. Kyllä naisetkin tajuaa, kun niille juttelee. :)
Ja sitten kun vauva on ulkona niin isyystestit lastenvalvojalla. Joka tapauksessa asia selviää joskus, oli sun tai ei. Nainenkin sen varmasti tietää ja kertoo kyllä jos asia on toisin.