Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten reagoisit tähän?

Itse tämän kokenut ov
01.05.2017 |

Olisit päässyt aikanasi ripille ja sukulaiset sekä tutut tietäisivät sen hyvin samoin kuin sen, että voit sen vuoksi ruveta lapselle kummiksi. Silti juuri sinua ei kukaan koskaan pyytäisi vauvansa kummiksi, vaikka sukuun ja tuttavapiiriin syntyisi paljon lapsia, joiden kummeiksi muita sukulaisia ja tuttavia pyydettäisiin. Suurin piirtein kaikki rippikoulun käyneet sukulaiset ja tuttavat ovat olleet vähintään kerran jonkun vauvan kummina, osa jopa muutaman kerran, mutta juuri sinua ei kertaakaan olisi pyydetty kummiksi ja aistisit, että kenenkään mielenkään ei olisi edes tullut pyytää sinua kummiksi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei sulla hyvin mene.. Itse en ole edes lapsirakas, enkä rippikoulua käynyt ja silti on kummiksi pyydetty. Olen myös ilkeä, kuten tästä vastauksesta voit huomata. Silti kummiainesta!

Vierailija
2/9 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Päin vastoin, tunnen suunnatonta helpotusta, ettei ole langetettu mitään tällaisia maksu- ja kasvatusvelvotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehhh... Miksi ihmeessä joku haluaa kummiksi? Kamala riesa.

Vierailija
4/9 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä minua ihmetyttää, että mikä minussa on vialla, kun minua ei ole pyydetty kummiksi kertaakaan. Mitä sellaista muut minussa huomaavat mutta jota minä en itse huomaa kun he eivät kelpuuta minua kummiksi?

Vierailija
5/9 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ihmettelee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä minua ihmetyttää, että mikä minussa on vialla, kun minua ei ole pyydetty kummiksi kertaakaan. Mitä sellaista muut minussa huomaavat mutta jota minä en itse huomaa kun he eivät kelpuuta minua kummiksi?

Ei kukaan normaali halua tuollaista paskaperse ruikuttajaa lapsensa kummiksi! Mene hoitoon, hanki elämä ja kasva aikuiseksi!

Vierailija
6/9 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne ja ei tunnu miltään. En ole erityisen lapsirakas  - tai siis tottakai pidän ja tulen toimeen pienten vieraiden kanssa, mutta en aktiivisesti lulluttele ja ihastele vauvoja jne, joten uskon että muutkin ovat huomanneet tämän, eivätkä esimerkiksi siksi pyydä kummiksi. Just hyvä näin. Ja kyllähän niihin sukulaisten lapsiin voi muutenkin pitää yhteyttä ilman velvoitteitakin ;-).

Vierailija
7/9 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat kummiksi siis siksi kun muutkin on?

Vierailija
8/9 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kummiksi pyydetään ihmisiä jotka jo valmiiksi ovat jotenkin tulevia vanhempia lähellä: joko ystäviä, perheenjäseniä tai ystävän/sisarusten lapsia. Myös tämän ulkopuolelta voi valita kummin mutta yhteydenpito on hankalampaa jonkun etäisen sukulaisen kanssa. Ehkä juuri sinä et ole pitänyt niin paljon yhteyttä sukulaisiisi; ehkä et ole niin sosiaalinen tai ulospäinsuuntautunut; ehkä sinusta ajatellaan ettet haluaisi kummiksi.

Jos todella haluat kummiksi niin voit yrittää olla sosiaalisempi ja vaikka käydä vapaaehtoisesti hoitamassa jotain sukulaisten penskoja jolloin karmasi kohoaa suvun silmissä.

Vierailija
9/9 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä muut ovat osoittaneet kiinnostusta olemaan lapsen kummi ja sinä olet vain hiljaa istuskellut ihmettelemässä miksei kukaan kysy sinulta. Tai ehkä sinusta vaan ei pidetä.

Itseltäni on onneksi kysytty vaan kerran ja silloinkin kieltäydyin.