15v poikamme ei saanut apteekista neuloja?
Miksi puhtaita vermeitä ei myydä kenelle tahansa niitä haluaville? Onko kenenkään etu, jos etenkään alaikäiset joutuvat käyttämään likaisia neuloja ja ruiskuja??? Jouduin itse hakemaan ne hänelle ja valitin samalla henkilökunnalle, joka vain sössötti ja vittuili jotain että kuinka "heillä nyt on tällainen linjaus". Pistää todella vituttamaan! Jos poika saa HIV:n tai jonkun muun taudin, niin taatusti laitan apteekin ämmät kova kovaa vasten siinä kohtaa. Eikö apteekilla ole mitään vastuuta nykyään?
Kommentit (14)
15v poikanne tarvitsee ruiskuja .... mihin?
Vierailija kirjoitti:
Neuloja myydään ilman ikärajaa.
Niin pitäisi minunkin mielestäni olla, mutta meidän pojalle ei myyty. Menepä kertomaan tuo noille meidän apteekin eukoille.
ap.
Jos tilanne olisi totta, sinun pitäisi tehdä itse lastensuojelu ilmoitus lapsesta ja hän saisi apua. Lisäksi jos ostat hänelle neuloja, se ei ole lapsen parhaaksi vaan kannustusta käyttää huumeita.
Osta kerralla tukkupakkaus, riittää koko perheen käyttöön pidemmäksi aikaa.
Miksei käy neulanvaihtopaikalla? Vie käytetyt sinne ja saa yhtä monta puhdasta takaisin.
Mun miehelle ei myyty edes 10 millin ruuttaa, kun yskänlääkeruisku piti ostaa, ja unohdin silloin kun lääkkeen hain. Menin sitten lasten ja miehen kanssa sinne apteekkiin, kysyin ruiskua, jonka sainkin, ja sitten kysyin miksi minun miehelle ei sellaista aamulla myyty. Sain vastaukseksi epämääräistä sönkötystä. Siis tosissaan pelkkä ruisku, ei neulaa. Ite en toki iv huumeista mitään tiiä, mutta näin perstuntumalla aika iso rohjo olis kymppimillinen sellaiseen tarkoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksei käy neulanvaihtopaikalla? Vie käytetyt sinne ja saa yhtä monta puhdasta takaisin.
Ei ole neulanvaihtoa täällä maaseudulla missään, joten apteekin kanssa nuo hommat pitää hoitaa. Itse olen aikaisemmin hakenut itselleni ja hänelle ja nyt kävi ensimmäistä kertaa itse tuolla kylällä apteekissa, jossa kieltäydyttiin palvelemasta. Vituttaa kun apteekkiin on 15 kilometrin matka ja joutuu varta vasten käymään.
ap.
En tiedä millainen virallinen linja apteekeilla on ruiskujen myynnin suhteen, mutta ei niitä ruiskuja aina ihan helpolla saa. Pari vuotta sitten eräs tuttavani, 24-vuotias nainen, tarvitsi ruiskua koiran lääkitsemiseen ja joutui kiertämään monessa apteekissa Oulussa, muttei kukaan suostunut myymään. Kyseessä on kuitenkin ihan siistin ja aikuisen näköinen ihminen. Itse olen tällainen nelikymppinen täti-ihminen, joten menin sitten hänen puolestaan apteekkiin, jossa hänelle oli kieltäydytty myymästä ja sain ruiskut mukisematta.
Apteekista saa semmosia narkkipakkauksia missä on kolme neulaa ja ruiskua ja sit joku opas huumeidenkäytön lopettamiseen. Ite ostin monta kertaa aikanaan. Piti vaan myyjälle sanoo et tarvii pistospussin nii sai sen. Eikä maksanu ku joku 4e.
Ei ole mikään uusi asia että ovat tiskin alla. Ostin parinkymmentä vuotta sitten ruiskun ympyrätalon apteekista ja se on ainut kerta kun mut on tentattu apteekissa. En siis ollut ostamassa neuloja vaan ihan ruiskun. Tenttaamisen jälkeen kyllä myytiin, ostin sen liimaa varten. Silloinen poikaystävä harrasti pienoismallien kokoamista ja se vähän tarttui minuunkin.
Minulle jäi käsitys että ne on tiskin alla koska narkkareita ei haluttu apteekkkien asiakkaaksi. Ovat turvallisuusriski ja karkoittavat muita maksavia asiakkaita. Ainakin Helsingissä on neulanvaihtopisteet narkkareille ihan erikseen. Siis ei edes terveyskeskuksessa vaan erillisissä osoitteissa etteivät aiheuta häiriöitä. Esim. jonottaminen on täysi mahdottomuus osalle narkomaaneja on täysi mahdottomuus ja voi aiheuttaa konflikteja muiden kanssa.
Hahhah sama täällä, kävin kysymässä ruiskua ilman neulaa (nesteen siirtoa varten), niin olihan nihkeää palvelua. En tiedä mitä ne kuvittelivat mun sillä tekevän.
Ne epäili, että poikasi tarvisee niitä e-nesteiden sekoitteluun. Olisi valehdellut, että menee huumeisiin, niin olisi saanut.
Olen pahoillani perheesi tilanteesta. Toivon, että saatte apua.