Muovikassit tulee kieltää!
Kaliforniassa on jo kielletty kaupoissa muoviset, kertakäyttöiset kauppakassit. Paperisia ja kankaisia on yhä saatavilla. Itse olen jo vuosia pitänyt mukanani kaupassa kahta kangaskassia, ja laskin säästäneeni RAHAA lähes 100 euroa - luonnon säästämisesta puhumattakaan. Asiasta puhuessani kuulen vain yhden vastaväitteen: "Mutta tarvitsen kauppakassit myöhemmin roskapusseiksi." Niin, paitsi että roskapusseja on saatavilla rullissa, joissa yhden pussin hinta on ehkä VIIDENNEKSEN kaupan kauppakasseihin verrattuna. Lisäksi, nämä pussit ovat valmistettu ekologisemmin. Älkää ostako muovisia kauppakasseja.
Kommentit (20)
Aika hyvin on asiat jos tollasia ehtii murehtimaan.Meillä muilla on ihan oikeitakin ongelmia..
Muovi vaatteissa tulis kieltää, ne irtoavat hitusethan päätyy pesuveden mukana luontoon.
Itsekin käytän vain kangaskasseja, mutta en nyt kuitenkaan muovikassien täyskieltoa kannata. Valtaosa Suomessa käytettävistä kasseista sentään päätyy joko uusiomuoviksi tai energiaksi.
Kauppakassissa on myös enemmän muovia kuin muovisessa roskapussissa.
Itse heitän roskatkin auton ikkunasta, saa nuoret ja urheiluseurat rahaa kun siivoavat.
Samaa mieltä. Muovikassittomuuteen oppii kyllä nopeasti ja sen jälkeen se ei enää tunnu niin vaikealta. Olen vähentänyt muovikassien käyttöä, melkein jo lopettanut. Hankkikaa kauniita ja käytännöllisiä, pieneen tilaan taiteltavia ja konepesun kestäviä kestokasseja!
En sano että muovikassit on hyvästä jne mutta ihmettelen suuresti miten minun kauppakassiksi ostettu muovikassi, joka toimii sitten roskapussina tai päätyy kaupan pullonpalautuksen kierrätykseen eli joko poltetaan kaatopaikalla tai kierrätetään uudestaan pussiksi, päätyy lopulta viattomien kilpikonnien ruhoon kiinni?
Sillähän monesti mainostetaan että kielletään pussit kun päätyy merien eläimiin.
Vierailija kirjoitti:
Muovi vaatteissa tulis kieltää, ne irtoavat hitusethan päätyy pesuveden mukana luontoon.
Turkistarhaus siis kunniaan!
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvin on asiat jos tollasia ehtii murehtimaan.Meillä muilla on ihan oikeitakin ongelmia..
Turha muovi on kyllä ihan meidän kaikkien ongelma ja oikea sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Muovikassittomuuteen oppii kyllä nopeasti ja sen jälkeen se ei enää tunnu niin vaikealta. Olen vähentänyt muovikassien käyttöä, melkein jo lopettanut. Hankkikaa kauniita ja käytännöllisiä, pieneen tilaan taiteltavia ja konepesun kestäviä kestokasseja!
Ne on liian kalliita roskapusseiksi ja maatuuko kestokassit hyvin?
Sinkkumies
Eestissä entisaikaan haudattiin roskat maanalle. Pitäisiköhän meidänkin pilata omat maamme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minkäänlainen ongelma. Sinun oikea ongelmasi on liikunnan puute, lihavuus ja notkuminen vauva-palstalla. Tuhlaat energiaa palstailemalla paljon enemmän mitä poltettaviin kasseihin menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minkäänlainen ongelma. Sinun oikea ongelmasi on liikunnan puute, lihavuus ja notkuminen vauva-palstalla. Tuhlaat energiaa palstailemalla paljon enemmän mitä poltettaviin kasseihin menee.
Kylläpä sivalsit pahasti.
Vinkuminen ja horoilu täällä ei ole mikään ratkaisu, vaan sitten mammojen täytyy kehittää puinen, kartonkinen halpa maatuva kassi.
Sen jälkeen koko ongelma on ratkaistu. Vinkuminen ei sitä ratkaise. Roskat täytyy jotenkin kuljettaa käsiteltäväksi ja se on sitten teidän syytä esittää uusi ratkaisu siihen, jos vanha ei kelpaa.
Sinkkumies
Kartongin ongelma on tietty siinä, että se on päällystetty muovilla ;) Koska muuten se imisi kaikki nesteet, esim. kahvin itsensä sisään.
Teidän täytyy keksiä vedenpitävä kartonki ensin ;)
Sinkkumies
Muovikassin hintaa pitäisi nostaa ja papeprikassin hinta laskea niin alhaiseksi, ettei tekisi mieli
ostaa muovikassia ja jokaisella tulisi mahdollisuus paperikassiin muovikassin sijasta.
Sinunlaiset idiootit tulisi kieltää