Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS:n mielipidekirjoitus lasten vieraannuttamisesta / Isät lasten asialla ry

Vierailija
25.04.2017 |

http://www.hs.fi/mielipide/art-2000005183217.html

Teksti on täyttä asiaa. Mutta. Tunnen pari isää, jotka kuuluvat Isät lasten asialla ry:een. Heidän tilanteensa on oikeasti jotain aivan jotain muuta kuin he itse kertovat. He kokevat, että heitä isänä kohdellaan väärin ym. En avaa asiaa enempää, jottei ketään tunnisteta tästä. Kyse on kuitenkin siitä, että näillä isillä järkkyy mielenterveys, ja he voisivat olla vaaraksi lapsilleen - ja ovatkin.

Toivoisin voivani luottaa tähän järjestöön, se ajaa hyvin tärkeää asiaa: Lapsilla tulee olla oikeus molempiin/kaikkiin vanhempiinsa. Vieraannuttaminen on kamala asia. Järjestön maineen pilaavat nämä mieleltään sairaat isät, jotka kuvittelevat olevansa sorrettuja vanhempia. Nämä isät saavat yllättävän monet tuttavat ja työntekijät pauloihinsa ja ajamaan isän etua. Siinä unohtuu lapsen etu.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja: vieraannuttaminen ei liity sukupuoleen. Tätä tapahtuu sekä isien että äitien toimesta, joten kirjoittajalla tai yhdistyksellä ei ole väliä.

Tässä nimenomaan haluttiin keinoja puuttua vieraannuttamiseen ja tukea/apua lapsille, ei tämä liity isien aseman parantamiseen suoranaisesti.

Vierailija
2/13 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olikaan pointtisi, ap? Haluat, että tuo järjestö siivoaa riveistään mielenterveydeltään järkkyneet miehet? Miten ajattelit, että jollain järjestöllä on siihen mahdollisuus?

Ihan vastaavasti yksinhuoltaja-aktiiveissa saattaa olla mieleltään sekopäisiä äitejä. Missä tahansa järjestössä voi olla.

Eiköhän nyt vaan yleisellä tasolla punnita argumentteja niiden sisällön perusteella, se lienee ainoa järkevä lähtökohta.

Perhekohtaisesti pitäisi olla puolueeton selvittäjätaho ja -metodit, mutta niitä ei nyt ole, ja olen samaa mieltä tuon mielipidekirjoituksen kanssa siitä, että asian vakavuuden huomioonottaen sellaiset pitäisi kehittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vieraannuttamista ei missään olosuhteissa voi verrata seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Molemmat olen itse kokenut eikä voi puhua samana päivänäkään. Ja tuskinpa normaalia työssäkäyvää ja asiansa hoitavaa ihmistä epäillään tuosta noin vaan vainoajaksi tai päihdeongelmaiseksi? Että eiköhän siellä jotain todisteita kuitenkin aina ole? Muutama rattijuopumus tms taustalla? Ihme ulinaa taas. Hoitakaa helvetti ne hommanne isänä, niin ei tarvitse vinkua lehtien palstoilla. Jos itsellä tulisi nyt ero miehen kanssa, ei ole mitään mitä voisin sanoa tai tehdä, että meidät lapset sen avulla vierantuisivat isästään. Mutta isä onkin mukana päivittäisessa arjessa ja elämässä koko ajan.

Vierailija
4/13 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, vieraannuttamista ei missään olosuhteissa voi verrata seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Molemmat olen itse kokenut eikä voi puhua samana päivänäkään. Ja tuskinpa normaalia työssäkäyvää ja asiansa hoitavaa ihmistä epäillään tuosta noin vaan vainoajaksi tai päihdeongelmaiseksi? Että eiköhän siellä jotain todisteita kuitenkin aina ole? Muutama rattijuopumus tms taustalla? Ihme ulinaa taas. Hoitakaa helvetti ne hommanne isänä, niin ei tarvitse vinkua lehtien palstoilla. Jos itsellä tulisi nyt ero miehen kanssa, ei ole mitään mitä voisin sanoa tai tehdä, että meidät lapset sen avulla vierantuisivat isästään. Mutta isä onkin mukana päivittäisessa arjessa ja elämässä koko ajan.

Samalla tavalla ne naisetkin ulisee pienistä palkoistaan ja ohi menneistä työpaikoista. Eiköhän sielläkin ihan asialliset syyt aina ole taustalla? Aiempi työkokemus, sitoutuneisuus työhön? Hoitaisivat hommansa paremmin, niin ei tarvitsisi vinkua.

Vierailija
5/13 |
30.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit saa lasten huoltajuuden 85% varmuudella ja Suomessa on noin 120 000 yksinhuoltajaäitiä.

Eli on hyvin todennäköistä, että äiti saa tukea viranomisilta lasteen suhteen katkaisemiseksi isään ja isovanhempiin.

Jos lapset alkavat oireilemaan, aika todenmäköisesti niihin ei reagoida koska paljastuisi lapsia kohtaan tehdyt väärät päätökset.

Ei ole ole ollenkaan tavatonta, että äiti saa lasten lapsilisät vaikka lapsi ei asu hänen luonaan. Huoltajuuden muutos on tehty liki mahdottomaksi

Vierailija
6/13 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempi haluaa katkaista lasten suhteen toiseen vanhempaan, isovanhempiin, kummeihin, sukulaisiin mitä pitäisi tehdä?

Näinhän toimitaan Suomessa pääsääntöisesti viranomisten taholta. Surullista 130 000 yhksinhuoltajaperhettä, lähes kaikilla erolapsilla minimitapaamisoikeus.

Ilmeisrsti liityy masmme viranomaisten ylläpitämäön yksinhuoltaja järjestelmään?

Kun lapset oireilevat, sellainen pyritään salaamaan terveydenhuollon ja sosiaalitoimen toimesta.

Kuten perheväkivaltakäsitekin paljastaa, äiti ja nainen ole koskaan paha, hrnkistä ja fyysistä väkivaltaa harjoittava?

Onko lapsi tälläisessa järjestelmässä turvassa kriisitilanteessa...?

Vierailija
7/13 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin on käynyt. Lapsi sairastunut ja joutunut psyk.hoitoon.  Tämänkin äiti yrittänyt estää. Lastensuojelu pakkosijoittanut lapsen osastolle. Äidistä tehty reilun vuoden aikana 11 lastensuojeluilmoitusta eri viranomaisten toimesta. AVIkin tutkinut ja antanut päätöksen missä todetaan ettei lapsen oikeusturva ole toteutunut ja kehoittanut omavalvonnan keinoin varmistamaan että lakeja noudatetaan.

Vuoden aikana "auttamisjärjestelmän" vaikutus ollut: lapsi edelleen sairas, mutta avohoidossa ja terapiassa, äiti estänyt perhetyön ja isän luona vierailut ja yhteydenpidon. Lastensuojelu ilmoittaa ettei voi tehdä mitään kun äiti ei halua. Äiti palkittu rahalla, Vammaiskorvaus ym. Tapaamisasian aloitusistunto käräjäoikeudessa tulossa joulukuussa 6kk eristyksissäpidon jälkeen... Näin siis Oulussa.

Vierailija
8/13 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen huuhaajärjestö on se isovanhempien etujärjestö.

Itsereflektoinnin kyky loistaa täysin poissaolollaan.

Vierailija
9/13 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin "isäkerho" on yksi näistä misogyniaa ajavan miesasialiikkeen lonkeroista.

Tyhjää vihapuhetta, jonka agenda on naisten syyllistäminen isien laiminlyönneistä.

Lasta ei voi vieraannuttaa vanhemmasta kukaan muu kuin jatkuvia pettymyksiä ja pelkoa aiheuttava vanhempi itse. Lapsi on luonnostaan lojaali vanhemmilleen.

Vierailija
10/13 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni irtisanoutuivat isästään tämän peruttua tapaamisia ja käyttäydyttyä törkeästi riittävän monta kertaa.

Minä kuulin asiasta heiltä jälkeenpäin. Kuten kuulin senkin, ettei iskä päässyt koskaan viinakaupan ohi poikkeamatta.

Ja senkin kuulin, että iskän mielestä "pakko on ihmisellä jokin riippuvuus olla". Itse olen aina luullut riippuvuuksia sairauksiksi.

Nyt isä on muuttanut ilmoittamatta asiasta lapsilleen. Varsinainen nuija.

Vierailija
11/13 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ila ry tekee vuonna 2025 tärkeää ja asiantuntevaa työtä. 

Vierailija
12/13 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa kirjoituksista voisivat täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkit. 

kertoo toki aika paljon kirjoittajasta, kun nimittelee vailla perusteita toisia mielenvikaiseksi. 

Vierailija
13/13 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pro tip: älä lisäänny peniksellisen kanssa varsinkaan aikana, jolloin laki suojaa hänen omistusoikeuttaan naisen kohdun tuotokseen. End of tip.