Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aamulla päivystykseen?

Vierailija
22.04.2017 |

Mulle alkoi kuume nousemaan viime su iltana. Olin poissa pelistä ma ja ti. Ke menin särkylääkkeiden voimalla töihin ja olin töissä loppuviikon, vaikka varsinkin pe olo oli jo aika kurja. Kuumetta ei loppuviikosta ollut. Muita oireita nuha ja yskä sekä mahdollisesti silmätulehdus (ei kovin paha). Nyt kuume on alkanut nousemaan uudestaan ja keuhkoputkissa tuntuu pahalta. Ymmärrän, et tää ei päivystysasia ole, mut mahdollinen lääkitys aiemmin aloitettuna edistäisi työhön paluuta. Olen kaupungin työntekijä, joten akuuttivaivoihin työterveyshoitoa ei ole tarjolla.

Mitä sanoo palstaraati - kehtaanko mennä aamusta päivystykseen?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaraati hoi??

Vierailija
2/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin. Palstaraati kieltää, et ole kuolemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Jos koet että yleistilasi on vähintäänkin kohtalaisen hyvä eikä henkeä ahdista niin voinet seurata tilannetta maanantaihin ja sitten vastaanotolle, etenkin jos kuume (38c tai yli) jatkuu.

Mahdollinen antibiootti ei keuhkoputkentulehdukseen auta, poskiontelontulehdukseen hyöty marginaalinen ja keuhkokuumeeseen on toki paikallaan. Keuhkokuumeeseen voi viitata merkittävästi alentunut yleisvointi, ja toisaalta hengenahdistus joka vielä astetta vakavampi oire.

Vierailija
4/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina soittoa terveyskeskukseen.

Vierailija
5/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kirjoitti:

Hei,

Jos koet että yleistilasi on vähintäänkin kohtalaisen hyvä eikä henkeä ahdista niin voinet seurata tilannetta maanantaihin ja sitten vastaanotolle, etenkin jos kuume (38c tai yli) jatkuu.

Mahdollinen antibiootti ei keuhkoputkentulehdukseen auta, poskiontelontulehdukseen hyöty marginaalinen ja keuhkokuumeeseen on toki paikallaan. Keuhkokuumeeseen voi viitata merkittävästi alentunut yleisvointi, ja toisaalta hengenahdistus joka vielä astetta vakavampi oire.

Keuhkokuume minulla diagnosoitiin muutama vuosi sitten hyvin samanlaisella voinnilla, kuin mitä nyt on. Maanantaina terveysasemalla on juukelinmoinen jono, koska kaikki viikonlopun pantanneet ovat jonossa. Voi olla, et lääkäriin pääsis vasta ti. Edelleen, en tähän tautiin menehdy, mut parantuminen pitkittyy, jos elimistössä joku streptokokki mellastaa eikä sitä saada hoitoon.

Vierailija
6/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap:lta edellinen kommentti.

Vierailija
7/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin maanantaina terveysasemalle.

Vierailija
8/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota kesäkuuhun

Vierailija
9/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuume nousee uudelleen, se on usein merkki siitä, että tipanne pn vakavoitunut ja uudelleen nousevaa kuumetta pidetään syynä hakeutua lääkäriin hetimmiten, samana vuorokautena. Eli huomenna päivystykseen. Heti yölläkin, jos tulee hengenahdistusta.

Vierailija
10/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmatta viikkoa ihan hirveä yskä, keuhkoihin sattuu välillä ja oon ihan loppu tästä yskimisestä. Olin sairaslomalla yhteensä 5 päivää, ja tuntuu ettei tää lähe mihinkään. Tänäänkin ollut ihan kipeä olo vaikka ei ole kuumetta. Oon ihan naatti. Työterveyshuollossa ottivat tulehdusarvot = 8.

Voimia sinne! Toivon että tää tästä helpottaa.

Vierailija
11/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkälainen aikuinen ihminen ei soita TERVEYSNEUVONTAAN vaan ryntää vauvapalstalle tän asian kanssa?!

Vierailija
12/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolmatta viikkoa ihan hirveä yskä, keuhkoihin sattuu välillä ja oon ihan loppu tästä yskimisestä. Olin sairaslomalla yhteensä 5 päivää, ja tuntuu ettei tää lähe mihinkään. Tänäänkin ollut ihan kipeä olo vaikka ei ole kuumetta. Oon ihan naatti. Työterveyshuollossa ottivat tulehdusarvot = 8.

Voimia sinne! Toivon että tää tästä helpottaa.

Voi sua!! Mieheni on kanssa yskinyt niin, että kylkiluu murtui :/ Muuten on jo ihan ok kunnossa. Nieluviljely häneltä nyt otettiin. Vois tietty odottaa, mitä sieltä sanotaan. Sama pöpö meillä kuitenkin on. Tsemppiä sullekin!! /ap

Vierailija
13/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minkälainen aikuinen ihminen ei soita TERVEYSNEUVONTAAN vaan ryntää vauvapalstalle tän asian kanssa?!

Sellainen aikuinen ihminen, jonka kunta ei tällaista palvelua tarjoa. /ap

Vierailija
14/14 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin lääkäriin. Mieheni oli välillä parempi flunssan jälkeen, sit tosi väsynyt ja lopulta nousi kuume , 38 asteta vaan. Meni lääkäriin viikonloppuna ja kuvattiin keuhkot. Sai antibiootit ja tuli kotiin. Myöhemmin joku yoinen lääkäri oli katsonut kuvia, ja soitti ja käski sairaalaan lisätutkimukdiin. Mies oli lopulta liki kaksi viikkoa sairaalassa pahan kruhkokuumeen takua. Ja sanoivat että oli tosi tärkeää ettei enää yhtään odoteltu kotona.