Jos lapseton on itsekäs, niin eikö ole vaan helvetin hyvä ettei itsekkäät tee lapsia?
Kommentit (16)
Lapsia tekevät ne itsekkäitä ovat.
Juurikin näin. Sanokoot mammat mitä haluaa, mutta itse en kestäisi herätä yöllä montaa kertaa itkuun taikka pystyisi vaihtamaan ruikkuvaippoja pitkin päivää taikka heittää tissiä tiskin vaikka perkele kassajonossa jos lasta nyt vain sattuu nälättämään.
Hohhoijakkaa. Ai niin, jos tuli epäselväksi, en aio hankkia lapsia, kiitos kysymästä.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Sanokoot mammat mitä haluaa, mutta itse en kestäisi herätä yöllä montaa kertaa itkuun taikka pystyisi vaihtamaan ruikkuvaippoja pitkin päivää taikka heittää tissiä tiskin vaikka perkele kassajonossa jos lasta nyt vain sattuu nälättämään.
Hohhoijakkaa. Ai niin, jos tuli epäselväksi, en aio hankkia lapsia, kiitos kysymästä.
Ja tähän edelliseen kommenttiini lisäten, kuka haluaa tehdä vielä lisää lapsia tähän paska maailmaan? Itsekästä tähän maailmaan puksauttaa enää yhtään mitään.
4, vedä itsesi jojoon. Itsekästä olla olemassa.
Tämä oli sun logiikkaa ja tyylilajia, joten turhaan sä mulle sitten loukkaannut.
No mutta kun niiden lapsettomien pitäisikin tajuta ruveta epäitsekkäiksi ja sitten tehdä lapsia, tietenkin.
Lapsen hankkiminen ja hankkimatta jättäminen on aina itsekkäitä päätöksiä. Ja pitää ollakin! Ei kukaan niitä epäitsekkäistä syistä tee, koska sellaisen päätöksen kanssa ei jaksaisi välttämättä elää loppuelämäänsä, vaan sitä katuisi vielä katkerasti.
Myönnän suoraan olevani itsekäs ja mukavuudenhaluinen, ei minulle lapsia, kiitos. Kyllä niitä tulee riittävästi tähän maailmaan ihan ilman minun panostustani.
Itse haluan lapsia ja teen töitä päiväkodissa mutta en silti ymmärrä sitä mikä siinä tekee ihmisestä itsekkään jos ei halua lapsia eikä niitä hanki, voiko joku valaista mikä tekee velasta itsekkään?
Vierailija kirjoitti:
4, vedä itsesi jojoon. Itsekästä olla olemassa.
Tämä oli sun logiikkaa ja tyylilajia, joten turhaan sä mulle sitten loukkaannut.
5, and what's your problem? Ehkä se olet sinä jonka pitäisi itsensä jojoon vetää, kun tuollaista julkeat edes ehdottaa. Stupido :D
Vierailija kirjoitti:
Itse haluan lapsia ja teen töitä päiväkodissa mutta en silti ymmärrä sitä mikä siinä tekee ihmisestä itsekkään jos ei halua lapsia eikä niitä hanki, voiko joku valaista mikä tekee velasta itsekkään?
Ps. Mikä muka tekee vanhemmasta epäitsekkään?
Lapsia hankitaan etupäässä koska niitä halutaan, on sekin itsekäs motiivi. En oikein usko että kukaan hankkii 3 lasta jos ei halua ihan vaan epäitsekkäästi nostaakseen syntyvyyttä ja tuottaakseen tulevia veronmaksajia.
T. Yksi äiti
Itsekäs, mukavuudenhaluinen ja heikkohermoinen ovat minua kuvaavia adjektiiveja. Ei ole sattumaa, etten halua lapsia, vaan kyllä se on seurausta omasta luonteestani. Vanhempien voi olla vaikea tajuta, etteivät kaikki ihmiset ole samanlaisia tai koe asioita samalla tavalla.
Minusta taas lapsettomuus on paljon vaikeampi ja harkitumpi päätös kuin lisääntyminen, koska lapset on se "normi". Kyllä ainakin naisena pitää monet miettimiset ja pohdinnat käydä itsensä kanssa ennenkuin hyväksyy oman lapsettomuutensa, jos se tuntuu siis omemmalta ajatukselta kuin lapsi.
Lapsen kun "teet", niin olet heti hyväksytympi ja normaalimpi. Lapsi itsessään taas vie enemmän kuin se lapseton elämä, toki tuokin.
Mutta jos itsekkyyttä miettii, niin kyllä minusta lapsenhankinta on se itsekkäämpi. "Koska minä haluan lapsen. Haluan mun geenit eteenpäin. Haluan nähdä miltä mun lapsi näyttää. Haluan että joku rakastaa mua ehdoitta. Haluan nähdä kuinka erityinen ja ihana mun lapsesta tulee. Haluan lapsen että kuulun joukkoon. Onpa ihanaa kun mun lasta ihastellaan. jne.jne."
Lapseton taas helposti ajattelee vain, että hän haluaa vain olla. Vapaasti.
Kumpi on itsekkäämpää?
Epäitsekkäät ovat valehtelijoita. Mutta olen kyllä tavannut helvetin yli-itsekkäitä vanhempia ja vanhojapiikoja.
Epäitsekästä olisi tehdä koko ikänsä hyväntekeväisyystyötä ja lahjoittaa kaikki omistamansa enemmän tarvitseville. Lasten tekeminen on itsekästä. t kahden äiti
No niinpä. Ja mitä tuota vatvomaan. Älä tee, kiitos. Ei ole minulta pois.