Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein laskelmia, kuukaudessa pakollisten menojen jälkeen jää 1000e

Vierailija
18.04.2017 |

Ja silti tuntuu, ettei se riitä mihinkään. Ootteko muut tehneet laskelmia? Pakollisiin menoihin laskin asuntolainan (korot ja lyhennys ) sähkön, veden, kiinteistöveron, tonttivuokran, remonttilainan, vakuutukset ja auton. Tähän käteen jäävään osuuteen jää siis ruoka, terveydenhoito, kaikki harrastukset ja vaatteet. Yllättävän paljon menee rahaa teini-ikäisiin lapsiin, on harrastukset, koko ajan vaatteet jää pieniksi ja kouluun pitää viedä jatkuvasti rahaa retkiä varten. Tuntuu että kaikki raha vaan katoaa jonnekin, vaikka en mielestäni tuhlaile. Ostan omat vaatteet kirppikseltä jne . Miten voisi säästää jostain?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita esim. kuukauden ajalta kaikki kulusi exceliin ylös niin näet mihin se raha "katoaa".

Vierailija
2/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita esim. kuukauden ajalta kaikki kulusi exceliin ylös niin näet mihin se raha "katoaa".

Aloitin tänään laittamaan ylös. Lasten harrastuksista 40e ja toisen lapsen leirikoulu 50e. Pelkästään tämän päivän aikana.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian isot pakolliset maksut. Liian iso lainalyhennys

1000 on tosi vähän perheelle elämiseen.

Vierailija
4/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ruokaostoksilla kerran viikossa - "heräteostokset" vähenee. Suosi sesonkituotteita ja tarjouksia. Teineille vaatetta vain todelliseen tarpeeseen ja niitäkin voisi katsoa kirpparilta ja vastaavasti myydä pieneksi jääneet.

Vierailija
5/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen kanssa tuota exceliä; hahmottaa paljon paremmin mihin rahat menee.

Itse esim. ihmettelin miten kahden hengen taloudessa voi ruokakauppaan saada niin valtavia summia menemään; en todellakaan ollut hahmottanut kuinka paljon kuukausitasolla ne vähän väliä ostetut vissyt ja mehut maksoivatkaan.

Vierailija
6/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit voivat ansaita rahaa omilla perseillään

Vierailija
7/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 euroa harrastuksiin, ruokaan ja vaatteisiin jne on aika vähän. Eli en ihmettele, jos on tiukkaa. Puolet tai ylikin menee helposti ruokaan. Lasten harrastukset lasketaan meillä pakollisiin menoihin... Mulla jää yleiselämiseen kaikkien laskujen ja lyhennysten jälkeen noin 800 euroa. Sillä ruokin kolme lasta, ostan bensat ja vaatteet. Just ja just riittää.

Vierailija
8/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 1000 euroa jää käteen pakollisten menojen jälkeen niin sehän on loistavaa! Siitä on otettu jo pois asuminen, vakuutukset, ruoka, autonkulut+polttoaine...

Niin mikä vaikeus tuossa on?

Vierailija
9/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset, omakotitalo ja auto nyt vaan on kaikki rahasyöppöjä. Mutta toisaalta eipä kukaan pakota hankkimaan mitään niistä.

Vierailija
10/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy tosiaan olla tarkkana ruokakaupassa. Siellä kieltämättä tulee tuhlailtua vähän turhankin paljon, esim marjoihin ja hedelmiin. Onneksi saa kohta taas kerätä pakastimen täyteen marjoja.

Vierailija
11/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Meillä jää äidille ja kahdelle teinille 1700 asumisen jälkeen ja ei sekään ruhtinaallisesti ole.

Vierailija
12/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos 1000 euroa jää käteen pakollisten menojen jälkeen niin sehän on loistavaa! Siitä on otettu jo pois asuminen, vakuutukset, ruoka, autonkulut+polttoaine...

Se että mitään ei jää säästöön. Ja jos tässä nyt joku katastrofi sattuisi ja vaikka joku kallis kodinkone hajoaisi niin uutta en saisi hankittua ainakaan heti. Muutettiin vähän aikaa sitten ja siihenkin meni kamalasti rahaa, vaikka ostin kaiken tarpeellisen käytettyinä.

Vierailija
13/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on tosi hyvin.

Minä olen laskenut pakollisten menojen lisäksi 100e yllättäviin laskuihin ja sen jälkeen jää 300e eli 10e/päivä. Meitä on onneksi vain minä ja lapsi joten pärjätään ihan hyvin.

Vierailija
14/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan jää tosi paljon!

T. Palkka nettona 1500 euroa

Vierailija
15/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että mitään ei jää säästöön. Ja jos tässä nyt joku katastrofi sattuisi ja vaikka joku kallis kodinkone hajoaisi niin uutta en saisi hankittua ainakaan heti. Muutettiin vähän aikaa sitten ja siihenkin meni kamalasti rahaa, vaikka ostin kaiken tarpeellisen käytettyinä.

No työssäkäyvänä sinulla on luottokortti. Joten sillä ostat sen no mikä olkoon laite.

Minulla työkyvyttömyyseläkkeellä jolle jouduin nuorena jää pelkän vuokran jälkeen käteen 520 euroa. Jos esim. pyykinpesukone hajoaa niin sitä ei ostetaa vaan pestään käsin. Nykyään kun ei saa mitään osamaksulla vaikka luottotiedot on ok. Tai jos joudun näiden normaalien lääkkeiden takia mihin menee 40 euroa/kk ostamaan jotain muuta lääkettä niin sitten taas jätetään ostamatta tai syömättä.

Mistään vaatteista tai muustakaan ei kannata haaveilla.

Vierailija
16/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jää ehkä noin 1500 e jäljelle ruokaan ja noihin muihin, jos vähennetään tuloista eka vuokra, sähkö, vesi, vakuutukset, auto.

Taloudessa 2 aikuista ja yksi 2v

Vierailija
17/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Meillä jäi opiskeluaikana 1 lapsen perheessä pakollisten menojen jälkeen 400e/kk ja silläkin pärjättiin. Nyt rahaa jää 900e/kk pakollisten menojen jälkeen ja tuntuu että rahaa on aivan ruhtinaallisesti.

Vierailija
18/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ruuan laitan sinne pakollisten menojen puolelle :)

Itsellä jää 1200 satunnnaisiin menohin ja säästöön, miehellä taitaa jäädä 800.

Mutta ap:n tilastointitavalla laskettuna mulla jäis 1800 ja miehellä 800. Siitä voi päätellä kuka hoitaa ostokset meidän taloudessa :)

Vierailija
19/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1000€ pakollisten menojen jälkeen on paljon, ainakin minulle :) Suurinpiirtein tuon verran jää ja en ole pitkään aikaan kokenut että minulla ei olisi tarpeeksi rahaa käytettävissä.

Vierailija
20/25 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi vittu.

Mulle jää vuokran ja elareiden jälkeen n. 800/kk. Tästä summasta maksan loput laskut, bensat ja ruoat.

Teen perse hiessä kolmivuorotyötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä