Nyt tiedän mitä on pelästyminen pahimmillaan. Menee jalat alta ja tärisyttää
Heräsin yöllä puoliuniseen horrokseen ja venyttelin sääriäni. Havahduin kunnolla, kun tajusin, että jotain pehmeää ja liikahtelevaa on jalkopäässä. Mies on matkoilla, joten yksin olin tilanteessa.
Hämärä, miltei pimeä huone kohottautuessani istuma-asentoon. Tiedostin, että sängyssä on jokin eläin. Meillä ei ole lemmikkieläimiä.
Säntäsin vuoteesta pois eteishalliin ja paiskasin oven kiinni. Tässä tilanteessa varmaan tulevat ns. pissat housuun. Sitä ei tapahtunut, mutta sydän hakkasi kuin naaprin vasara sunnuntaiaamuna. Lipastosta piti ottaa tukea, jotta jalat kantaisivat. Sitten alkoi jumalaton tärinä. En huutanut missään vaiheessa, mikä on stereotyyppinen oletus.
Olen 44-vuotias ja koskaan en ole tällaista shokkia kokenut. Järki kun alkoi voittaa, niin tajusin, ettei mikään villieläin nyt jalkopäähäni tule lepäilemään. Tein johtopäätöksen, että naapurin kissa,¨
Se oli! Tullut avonaisesta ikkunasta. Ei ole meillä sisällä tällä tavoin vieraillut, mutta kuistilta joskus olen bonganut.
On naurattanut koko aamun ja naapuriakin...
Kommentit (7)
Heh :D
En ole noin pelästynyt koskaan, että tulisi voimakkaita fyysisiä oireita. Mutta voin kuvitella tilanteen.
Ajattelin, että tähän ketjuun voisi laittaa pahimpia pelästymisiä muutkin.
Nyt tosiaan naurattaa ja reaktio oli hullunkurinen. Kai jokaisen täysjärkisen pitäisi sekunnissa ymmärtää, että kyseessä ei voi olla vaaratilanne.
Ei vain toimi aivot sovitulla tavalla.
ap
Meillä kans usein naapureiden kissoja sisällä jos ovi tai iluna auki.kerrankin tyttären sängyssä joka voimakkaasti kissoille allerginen. En tykkää että oidetään vapaana. Näin myös kun kissa pissasi meidän pihan hiekkalaatikkoon...
Hui! :D kyllä tuossa olisi varmaan kuka tahansa aluksi pelästynyt, varsinkin jos on ollut nukkumassa. Oudompaa olisi, jos keho ei ollenkaan reagoisi noin yllätyksenä tulevaan outoon aistimukseen. Täälläkin naapurin kissa tuijottelee välillä viereiseltä parvekkeelta siihen malliin meille sisään että varmaan kiinnostaisi lähteä seikkailulle, mutta minulla on onneksi koira niin en usko että katti ikinä sisään asti uskaltaa! Enemmän pelottaa että se vielä putoaa tuosta parvekkeen ohuelta kaiteelta... Miettikääpä muuten jos heräisi joskus vaikka siihen että sisälle olisi lentänyt iso harakka, itse saisin varmaan sydärin :D
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin, että tähän ketjuun voisi laittaa pahimpia pelästymisiä muutkin.
Nyt tosiaan naurattaa ja reaktio oli hullunkurinen. Kai jokaisen täysjärkisen pitäisi sekunnissa ymmärtää, että kyseessä ei voi olla vaaratilanne.
Ei vain toimi aivot sovitulla tavalla.
ap
Olen itse ei-liikunnallisena, ylipainoisena hypännyt yli metrisen aidan yli parikymppisenä siten, että otin kädellä kiinni aidasta ja heilautin itseni yli. En olisi koskaan uskonut, että moiseen pystyn. Enkä pystyisikään ilman totaalista pelästymistä, vaaratilannetta ja adrenaliinia. (Iso eläin höykkäsi kimppuuni.)
No - maalla on vara-avain jemmassa, ja sukulasparini heräsi kerran, kun naapurin mies oli sängyn jalkopäässä (juopuneena; väärä talo).