Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan vie tottuminen kerrostaloelämään?

Vierailija
18.04.2017 |

Jos on asunut vuosikymmeniä omakotitalossa ja miten lapset saa tottumaan siihen ettei ole omaa pihaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sukupolvea.

Olen suoraan mettästä, eli kummatkin haarat, sekä äidin että isän, on umpimettästä. Itse kasvoin maalla. Minä olen ensimmäinen sukupolvi omalla kohdallani, joka yrittää tätä urbaania kerrostaloelämää kaupungissa. Melu on pahin - siihen en totu.

Kun noita ympärillä olevia on tässä 20 vuotta tarkkaillut, niin olen tullut tulokseen, että 3. kaupunkiin muuttanut sukupolvi on jo urbaani ja viihtyy.

Vierailija
2/12 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin kerrostaloihin ei totu ikinä.

Lisäksi kaupungeissa kasvaneista ihmisistä tulee usein omituisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lapsuuteni omakotitalossa ja muutin kerrostaloon 18 vuotiaana. Ei se mitään tottumista vaatinut, minä kun inhoan pihatöitä niin parempi vaan kun ei tarvitse mitään nurmikonleikkuuta miettiä.

Vierailija
4/12 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin lapsuuteni omakotitalossa ja muutin kerrostaloon 18 vuotiaana. Ei se mitään tottumista vaatinut, minä kun inhoan pihatöitä niin parempi vaan kun ei tarvitse mitään nurmikonleikkuuta miettiä.

Juu no kyllä sitä itse tottuu mutta lapsi kun on tottunut esim pelaamaan jalkapalloa pihalla yms.

Vierailija
5/12 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu no kyllä sitä itse tottuu mutta lapsi kun on tottunut esim pelaamaan jalkapalloa pihalla yms.

Kaupungissa jalkapalloa mennään pelaamaan jalkapallokentälle tms. puistoon.

Vierailija
6/12 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, minäkin pelasin lapsena jalkapalloa ja muuta. Joskus omassa pihassa ja joskus mentiin lähimetsään retkelle tai pelaamaan koulun pihaan n. kilometrin päähän kavereiden kanssa.

Vierailija
7/12 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä aloitus taas? 

Vierailija
8/12 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lapsethan tottuu vielä nopeammin uusiin asioihin. Eikö ole ihan hyväkin oppia ettei kaikki pysy aina samanlaisena? Äkkiä se oppii menemään kentälle pelaamaan. 

Vierailija
9/12 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piha se on kerrostalossakin, tärkeämpää on opettaa lapsille että kerrostalossa ei saa huutaa ja möykätä niin kuin omakotitalossa.

Tuli nimittäin huomattua että se ei edes aikuiselle,saati kymmenenvuotiaalle ollut niin selvää kun miehen veli äitinsä kanssa kävi meillä viikonloppuvierailulla. Hirveä huuto vielä puolen yön aikaan ja itselle ainakin on noloa anopille mennä sanomaan että olkaa nyt jo hiljempaa.

Vierailija
10/12 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä lapset sai heti pitkän liudan kavereita kun ei enää leikitty yksin omalla pihalla, vaan menivät kaikki lähiseudun lapset samalle kentälle. Talo jäi vanhemmille ja muksut nykyään valittaa että siellä on tosi ikävää ja tylsää, jos pidempään joutuvat olemaan.

Vierailija
11/12 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä totuin hetkessä, kun muutettiin maalta kaupunkiin. Takaisin maalle muutettaessa en kyllä enää tottunut siihen, ettei lähiseudulla ollut muuta kuin se tyhjä piha ja likainen järvenranta. Siihen loppui ulkoilu.

Vierailija
12/12 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin 42 vuotta, en tottunut.