Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haittaa on kynsisienestä jos se on vaan yhdessä varpaassa?

Vierailija
18.04.2017 |

Ei ole levinnyt muualle kynsiin. On vaan tumma yksi kynsi muitten joukossa. Ollut jo 2 vuotta tuo.
Onko se vaarallista jos ei hoida sitä pois?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vaan yhdessä varpaankynnessä, pikkuvarpaassa. Mulla on siinä kellertävä paksu kynsi. Eipä tuo ole menoa haitannut, kun sen leikkaa aina niin lyhyeksi kuin pystyy. Eikä ole siitä levinnyt mihinkään.

Vierailija
2/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaarallista. Yhdessä kynnessä olevaa ei kannata alkaa edes lääkehoitamaan kun lääkkeet ovat melkoisia myrkkyjä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se on kohta jonkun muun kynnessä.

Mutta eihän se tietysti sinua haittaa.

Vierailija
4/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.terve.fi/kynsisieni/40834-kynsisieni

"mikäli kynsisilsan aiheuttama haitta on potilaalle pelkästään kosmeettinen, ei sitä suinkaan aina ole syytä hoitaa - etenkään kun ottaa huomioon paitsi lääkehoitojen hinnan, myös pitkän keston ja suhteellisen huonon tehon." 

Vierailija
5/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, se ei varmaankaan sitten ole kynsisienä, koska sillä on taipumus levitä muihinkin kynsiin. 

Vierailija
6/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quuhyty2 kirjoitti:

Silsan leviäminen perheenjäseneltä ­toiselle on erittäin harvinaista. Silsa ei aina leviä edes potilaan omasta jalasta toiseen. Siksi varotoimenpiteisiin ei ole tarpeen ryhtyä: kylpyhuonetta ei tarvitse desinfioida eikä suihkuun mennä sandaalit jalassa. Alttius reagoida sieni-infektioihin on ilmeisesti perinnöllinen ominaisuus, ja jos sienen on saadakseen, sen saa yleisistäkin tiloista.

https://anna.fi/liikunta-ja-terveys/terveys/kynsisieni-10-kysymysta

Vierailija
7/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siitä mitään haittaa ole, vain ruma ulkonäkö. Mulla on ollut jo vuosia, kaikki keinot kokeiltu. Olen antanut periksi. Jalkahoidossa hoitaja leikkasi sen melkein kokonaan pois, nyt näyttäisi että tervettä kynttä alkaisi kasvamaan.

Tuolla konstilla tosin menee varmaan monta vuotta.

Mulla ei ole levinnyt muihin kynsiin.

Vierailija
8/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kynsisieni aina leviä muihin kynsiin, vaan voi kasvaa vain yhdessä, joka on vaikka hiertynyt eri tavalla kuin muut. Paikalliset lääkkeet ovat lähinnä ihan alkavaan kynsisieneen, levinneempään eivät tehoa. Suun kautta otettavat kuurit ovat pitkäkestoisia, ja tehokin on huono - vain noin 30-50% varpaiden kynsisienistä paranee niillä. 

Kynsisieni ei kovin herkästi leviä muihin ihmisiin, jos pitää perushygieniastaan huolen. Eikä ole mitenkään vaarallista - jos kynsi paksuuntuu tms, sitä voi ohentaa ja lyhennellä mekaanisesti, tarvittaessa kannattaa käydä jalkahoitajalla. Kannattaa huolehtia, että kengissä on riittävästi tilaa. Ei siis turhaan kannata yrittää hoitaa yksittäisen kynnen sientä. Toki kynsi voi muutenkin olla paksuuntunut ja tummunut, esim. liian pienten kenkien takia. 

Vierailija
9/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jättäisin hoitamatta. Mulla oli vanhan vamman takia ruskea ja ruma kynsi isovarpaassa. Rupesin sitten hoitamaan sitä luontaistuotteella ja hyvin toimi, kynsi silisi kauniiksi. Ja sitten rupesi käpertymään ja kasvoi suoraan lihaan eli sisään kasvava kynsi siitä tuli. Kiilasektio on tehty jotain 5 kertaa ja aina se vain kasvaa lihaan, kun sopivan pituiseksi ehtii. Suoraan sanoen veetuttaa välillä koko kynsi, kun on melkein kokoajan kipeä. Lääkärit parantavat vaikka mitä, mutta tuon parannus ei onnistu.

Vierailija
10/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että liota jalkoja 1 rkl ruokasoodaa/1 litra vettä kerran pari viikossa, sillä pitäisi kynsisilsa lähteä.

Vierailija
11/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jättäisin hoitamatta. Mulla oli vanhan vamman takia ruskea ja ruma kynsi isovarpaassa. Rupesin sitten hoitamaan sitä luontaistuotteella ja hyvin toimi, kynsi silisi kauniiksi. Ja sitten rupesi käpertymään ja kasvoi suoraan lihaan eli sisään kasvava kynsi siitä tuli. Kiilasektio on tehty jotain 5 kertaa ja aina se vain kasvaa lihaan, kun sopivan pituiseksi ehtii. Suoraan sanoen veetuttaa välillä koko kynsi, kun on melkein kokoajan kipeä. Lääkärit parantavat vaikka mitä, mutta tuon parannus ei onnistu.

"Kiilasektio"!

Vierailija
12/14 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepuuöljy auttaa tähänkin.

Vierailija
13/14 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei myöhässä kynsisieneen apu löytyi ainoastaan terbinafiinista 3 kk:n kuuri kokeilin kaikkea teepuuöljystä muihin juttuihin ei mitään apua kävin terkkarissa otattamassa näytteen joka kertoi sienen laadun ja em. lääkkeellä kynnet nyt terveet minulle ei tullut mitään sivuvaikutuksia joten harmittaa ne sadat eurot ja aika kun kärsin tästä vaivasta levisi pikkuhiljaa melkein kaikkiin kynsiin kannattaa käydä tutkituttamassa ei edes satu :)

Vierailija
14/14 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galaktinen Sankari kirjoitti:

Olen lähihoitaja ja sain sienitartunnan sormenkynsiin töissä, koska kynsivallintulehdus on meikällä krooninen. Olin tosi huolissaan sekä perheenjäsenistä että potilaistani, et tartutanko heidät.

Lääkäri sanoi et äärimmäisen epätodennäköistä.

Ab-kuurin jälkeen olen nyt sienetön =)