Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset alkaa äidiksi tullessaan pukeutua kuin lapset? Trikoopipoja ruseteilla, lapsellisia kuviolegginssejä ja kummallisia kaapumekkoja...

Vierailija
17.04.2017 |

Kaikki värit ja ihQt lettikuosit, ruudut ja pilkut päällä, hai-saappaat ja kånkenit kruunaa kokonaisuuden. Miksei voi olla äiti ja pukeutua kuten täysi-ikäinen nainen?

Miehillä en ole vastaavaa ällötystä havainnut.

Kommentit (1243)

Vierailija
161/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten teidän (siis te jotka äidiksi tultuanne käytätte niitä rusettipipoja yms.) miehenne näkevät teidät enää naisena? Olen äiti,mutta käytän tyköistuvia farkkuja ja korkkareita.Haluan säilyttää naisellisuuteni,vaikka olen äiti.

Tämä. Se on tärkeää myös omalle itsetunnolle, että kokee itsensä edelleen viehättäväksi ja tyylikkääksi. Ettei "minä" ole hukkunut äitiyteen.

Vierailija
162/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten teidän (siis te jotka äidiksi tultuanne käytätte niitä rusettipipoja yms.) miehenne näkevät teidät enää naisena? Olen äiti,mutta käytän tyköistuvia farkkuja ja korkkareita.Haluan säilyttää naisellisuuteni,vaikka olen äiti.

Miksi ei näkisi? Eikö sua erota naiseksi ilman korkkareita ja piukkoja farkkuja?

Minussa on paljonkin naisellisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukeudun niinkuin on mukavaa ja käytännöllistä. Trikooasuissa on helppo taipua pukemaan lasta ja saalistamaan pikkulegoja sohvan alta.

On tyylikkäitäkin oloasuja.

Miettiikö joku oikeasti oloasunsa tyylikkyyttä? :D :D :D

Hei: Itselläni oli eilen virttyneet talvilegginsit, kainalosta revennyt miehen t-paita ja päällä huppari. KAMALAA! En ollut kotona tyylikkäänä! 😂😂😂

Vierailija
164/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Se on tärkeää myös omalle itsetunnolle, että kokee itsensä edelleen viehättäväksi ja tyylikkääksi. Ettei "minä" ole hukkunut äitiyteen.

Ja nyt te päätätte jo että rusettipipoa käyttävä ei voi tuntea itseään naiselliseksi?

Vierailija
165/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on 1800-luvulta. Mitä naisen on soveliasta pukea ylleen?

Vierailija
166/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää mammat sitten ihmetelkö kun miehenne alkavat katsella muita naisia jos pukeudutte kuin pikkulapset.

No jos mies preferoi mummobaskereita urheilullisen trikoopipon sijaan, niin ei kyllä muukaan pukeutumiseni häntä varmaan miellytä, kun en tykkää täti/mummotyylistä.

Vierailija
167/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei näkisi? Eikö sua erota naiseksi ilman korkkareita ja piukkoja farkkuja?

Miksi lasten myötä pitäisi alkaa pukeutua Hemuliksi? Kai se voi miehen silmään vaikuttaa erikoiselta, jos naisen tyyliin on ennen lapsia kuulunut tyköistuvat farkut, mutta lasten jälkeen kaikki naiselliset muodot verhotaan peittoon. Miehen silmään se naisellisuus valitettavan usein määrittyy nimenomaan ulkonäöllä.

Eri

Vierailija
168/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus jengi on kyllä sekaisin, kytätään toisten pukeutumista ja pahoitetaan mieli, jos jollain on väriä päällä.

Mulla ei ole lapsia, vaan koira jonka kanssa harrastan. Vietän vapaa-aikani pääasiassa retkeily- ja ulkoiluvaatteissa, töihinkin haluaisin mennä niissä mutta en saa. Ilmeisesti monikaan ei osaa samaistua siihen, että kaikenkokoisille niitä vaihtoehtoja ei hirveästi ole. Minä olen 180-senttinen, jalan sisäpituus on 87cm ja käsivarsissakin pituutta riittää. Siinä ei paljoa väriä ja olemassaoleviin vaatteisiin sopimista mietitä, kun kahdeksan kaupan kiertämisellä löytyy yksi takki/housut, joissa ominaisuudet (vedenpitävyys/hengittävyys/tuulenpitävyys ja milloin mikäkin) ovat käyttötarkoitukseen sopivat ja kokokin on siinä määrin ok, että nilkat ja/tai ranteet peittyvät.

Kun viettää päivittäin useita tunteja ulkona myös kammottavassa säässä, vaatteiden ominaisuudet ovat ykkössijalla. Minullakin on päällä monesti samaan aikaan esim. maanläheisiä murrettuja värejä, ja sitten vaikka kirkkaan vihreää/turkoosia/pinkkiä ja mustaa. Ei ole harmoniaa, mutta pysyy lämpimänä ja kuivana. Voi kyynel, jos jonkun baskeripään mieli siitä pahoittuu.

Trikoopipo on myös erittäin käyttökelpoinen tuulisella, muttei kamalan kylmällä kelillä. Pitää paremmin tuulta kuin esim. ohut villapipo, muttei hiosta kuten paksumpi, jopa vuoritettu villapipo, joka kestäisi tuulta. Koiraihmisten trikoopipoissa on monesti esim. tassukuvioita heijastavalla materiaalilla - näkyvyys on esim. marraskuisessa hakumetsässä aika vähäinen, joten kaikkialle lisätään heijastimia. Ehkä kuvio on sitten jonkun mielestä lapsellinen, mutta se ajaa asiansa.

Vierailija
169/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Sokokselta ostettu turbaanin mallinen pipo kevätkeleille. Materiaali on 100% polyesteria. Kyllä niitä vaihtoehtoja trikoopipoille löytyy. Ihan turha väittää, ettei niiden ja villapipojen lisäksi ole muuta.

Mitä materiaalia se turbaanisi sitten on?Minä tuossa äsken juuri kirjoitin viestin, että inhoan neulospipoja, koska ne nousevat typerälle tötterölle pään päälle. En todellakaan pistäisi päähäni mitään turbaanin mallista pipoa.

Kerroin jo, ja laitoin kuvankin. Ei ole neulosta eikä mitenkään kummallisen mallinen. Katso se kuva.

No joo, niinpäs laitoitkin. Minun päässäni tuo kyllä näyttää juuri siltä kummalliselta tötteröltä koska se nousisi liian korkealle. Minulla taitaa olla kummallisen muotoinen pää tai liukas hiuslaatu.

Eihän kaikille samat jutut sovi eikä muutenkaan miellytä silmää. ☺ Mulle tulisi sitten taas siinä trikoopipossa ihan naurettava ja jotenkin homssuinen olo. Ja sellainen, että en ole enää mitään muuta kuin (muka näpsäkästi) pukeutuva äiti.

Minä en kyllä edes käytä trikoopipoa muulloin kuin ulkoillessa, joten miksi minun pitäisi silloin näyttääkään miltään muulta kuin homssuiselta äidiltä. Pidätkö sinä ulkoiluhousuja jotenkin silmää miellyttävänä ja pidät itseäsi jonain muuna kuin näpsäkästi pukeutuvana äitinä? Sinäkö pidät sitä turbaaniasi sekä ulkoillessa että kauppareissulla?

No kyllä pyrin pysymään tyylilleni ja itselleni uskollisena kaikissa tilanteissa lapsista riippumatta. "Homssuinen äiti" ei kuulu repertuaariini, koska tyylini ei koskaan ole ollut millään lailla homssuinen. Ulkoiluvaatteetkin voi näyttää ihan kohtuullisen hyvältä, jos asu istuu oikeasti hyvin ja materiaali on laadukas. Käytännöllistä pukeutumistahan se on, mutta käytännöllisen ei tarvitse tarkoittaa väljähtänyttä. Kauppareissulle menen tähän aikaan vuodesta paljain päin, koska kävelymatka kestää noin 5 min. ja autolla vielä vähemmän, jos tehdään isoja ostoksia.

Milloin sulla on viimeksi ollut lahkeet mudassa lasten kanssa metsässä leikkimisestä? Mitkä päähine sopi siihen asukokonaisuuteen?

Miten päähine liittyy mutaisiin lahkeisiin? Kuten olen monesti tuonut jo ilmi, mikä tahansa päähine käy, kunhan se ei ole trikoopipo. Minusta ne vaan ovat rumia ja typerän näköisiä aikuisilla. Mutta tietenkin jokainen saa käyttää trikoopipoa jos haluaa.

No se oli se jälkimmäinem kysymys, miten se hattu ja muu ulkoilunkestävä asukokonaisuus istuu yhteen vai estääkö tyylikäs hattu muun(kin) käytännöllisen pukeutumisen? Aika vinkeältä näyttää joku tyylikäs huopatötterö softshell-ulkoilupuvun kanssa, mietin siis että miten tyylin ja käytännöllisyyden yhdistää. Ihan oikeasti mietin, näytän nimittäin itse urpolta trikoopipossa ja kaipaisin tyyliä ulkoiluvaatteisiin, mutta en ole keksinyt mitä se olisi ilman että toimivuus kärsii.

Ei se ainakaan minusta estä. Eivät ne ehkä saumattomin kokonaisuus ole, mutta siitä en sitten taas välitä. Ehkä se päähine on tosiaan ainoa osa ulkoiluasua, joka voi olla edes jossain määrin tyylikäs. 🤔 Mutta vaikea sanoa, millainen päähine sitten sopii itse kullekin. Tyylikkäästäkin on monenlaisia käsityksiä, kuten tämäkin keskustelu on jo osoittanut.

No näköjään. Minusta on kyllä paljon tyylikkäämpää laittaa ulkoiluhousujen kanssa lenkkarit kuin korkkarit, mutta näköjään joillekin riittää, että korkkarit itsessään ovat tyylikkäämmät kuin lenkkarit.

Vierailija
170/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin taas ihmiset esittää niinkuin olisi kaksi vaihtoehtoa: käytännölliset ulkoiluvaatteet joissa yhdistyy yhteensopimattomien värien sekamelska ja jonka kruunu on se kirkasvärinen, kuviollinen tai rusetillinen trikoopipo tai sittenhän se on suunnilleen jakkupuku. "Milläs leikit lasten kanssa mudassa niin?!"

Jos niistä värikkäistä trikoovaatteista tykkää niin kantakaa ne sitten ylpeydellä. Ei täällä kukaan ole ennenkään pystynyt kaikkia miellyttämään. Jos niistä vaatteistaan tykkää niin eikai siinä muuta kuin naurahda soraäänille. Mutta älkää nyt kehdatko väittää että ne on ainoa käytännöllinen vaihtoehto.

Vierailija
171/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt te päätätte jo että rusettipipoa käyttävä ei voi tuntea itseään naiselliseksi?

Tietenkin voi, mutta minusta rusettipipo ei ole naisellinen, enkä usko, että se on sitä myöskään useimpien miesten mielestä. Tyttömäinen tai lapsekas ehkä, mutta tytön ja naisen välillä on ero. Ainakin oma mieheni ihmettelisi, miksi ikäiseni haluaisi pukeutua samoin kuin 5-vuotias. Pidätkö itse lastenvaatteita tai lastenvaatteen kaltaisia vaatekappaleita naisellisina?

Vierailija
172/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittu mitä jankkausta koko ketju 😂

"Antakaa niitä esimerkkejä muista kuin trikoopipoista" ja kun annetaan niin "eieiei väärä malli/matsku tms" ja taas "antakaa niitä esimerkkejä mitkä sopii just mulle" jne...

Täällä haukuttiin trikoopipoja. On kysytty mikä sit olis naisellisempi ja parempi. Ja todettu että eipä ole kummosia haukkujilla itselläänkään. Miksi ihmeessä vaihtaisin siistin trikoopiponi johonkin tätibaskeriin saatikka olen-outo-turbaaniin, jos en siitä tyylistä pidä?

Nyt turvat irti aifouneista ja tappara lippis syvälle päähän kaikille!!!!

Kuka teistä ehtii "kieriä metsässä liukumäki repussa 16 lasta luhtakånken hiekkalaatikolla ja joustaa" kun jankakkaatte tälläisesta asiasta tuntitolkulla?

Vitun feikit leikkitädit.

Musta tuntuu että tässä irvittiin mulle(kin?), kirjoitin tuon viestin 142. Ja voin ihan vilpittömästi sanoa että kaikkea tuota luettelemaani tein - enimmäkseen trikoopipo päässä - esimerkiksi nyt viime viikonloppuna. Ja tällä viikolla uudestaan veikkaisin. Sitä seuraavalle saattaa jo jäämäet sulaa.

Vierailija
173/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lasten myötä pitäisi alkaa pukeutua Hemuliksi? Kai se voi miehen silmään vaikuttaa erikoiselta, jos naisen tyyliin on ennen lapsia kuulunut tyköistuvat farkut, mutta lasten jälkeen kaikki naiselliset muodot verhotaan peittoon. Miehen silmään se naisellisuus valitettavan usein määrittyy nimenomaan ulkonäöllä.

Eri

No enpä minä ainakaan ole sanonut pukeutuvani hemuliksi.

http://nosh.fi/product/3043/linda-raitamekko-puuterir---vanilja

Jos tuosta mies ei erota onko nainen vai hemuli niin ehkä silmälasit olisi tarpeen. Minusta mekko on sitäpaitsi naisellisempi kuin piukat farkut.

Vierailija
174/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Jos tuosta mies ei erota onko nainen vai hemuli niin ehkä silmälasit olisi tarpeen. Minusta mekko on sitäpaitsi naisellisempi kuin piukat farkut.

Makuja on monia. Minusta tuo näyttää yöpaidalta. Itse suosin vaatteita, jotka tuovat vyötärön ja muut muodot esiin. Mekoissakin tykkään siitä, että vaate on ommeltu muotoon. Tuo mekko on liian säkkimäinen.

Vierailija
175/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin taas ihmiset esittää niinkuin olisi kaksi vaihtoehtoa: käytännölliset ulkoiluvaatteet joissa yhdistyy yhteensopimattomien värien sekamelska ja jonka kruunu on se kirkasvärinen, kuviollinen tai rusetillinen trikoopipo tai sittenhän se on suunnilleen jakkupuku. "Milläs leikit lasten kanssa mudassa niin?!"

Jos niistä värikkäistä trikoovaatteista tykkää niin kantakaa ne sitten ylpeydellä. Ei täällä kukaan ole ennenkään pystynyt kaikkia miellyttämään. Jos niistä vaatteistaan tykkää niin eikai siinä muuta kuin naurahda soraäänille. Mutta älkää nyt kehdatko väittää että ne on ainoa käytännöllinen vaihtoehto.

Ei vaan tässä oli kyse siitä, että on vaikea keksiä ulkoiluun sopivaa päähinettä, jos ei trikoopipo kelpaa ja villapipot ovat liian paksuja. Jos laittaa jonkun lierihatun tai baskerin, niin kyllä sen muunkin pukeutumisen pitäisi ainakin minusta olla vähän samantyylistä, mutta ulkoiluvaatteet nyt eivät vain ole.

Vierailija
176/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin voi, mutta minusta rusettipipo ei ole naisellinen, enkä usko, että se on sitä myöskään useimpien miesten mielestä. Tyttömäinen tai lapsekas ehkä, mutta tytön ja naisen välillä on ero. Ainakin oma mieheni ihmettelisi, miksi ikäiseni haluaisi pukeutua samoin kuin 5-vuotias. Pidätkö itse lastenvaatteita tai lastenvaatteen kaltaisia vaatekappaleita naisellisina?

No sehän on kuitenkin vain sun mielipide. Minusta rusettipipo voi hyvin olla naisellinen. Eikä miehelläkään ole oikeastaan koskaan ollut mitään pahaa sanottavaa minun pukeutumisestani. Minullehan on ihan se ja sama mitä muut miehet asiasta aattelee. Eipä se parkatakki ja olkalaukku nyt sen naisellisempia ole, jos naisellisuudesta puhutaan...

Vierailija
177/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, naisella voi olla elämässään vaiheita, joiden aikana hän ei koe tärkeäksi miellyttää ensisijaisesti miehen katsetta muotonsa sopivasti paljastavilla vaatteilla, vaan häntä lapsettaa ja huvittaa pelleillä väreillä sekä pukeutua säänmukaisesti ja mukavasti. Sellainenhan ei sovi! Kyllä naisen täytyy aina muistaa, että hänen ensisijainen tehtävänsä on tuoda miehille silmäniloa, myös kurakelillä hiekkiksellä. Ilman miehen huomiota ja hyväksyntää nainen ei ole mitään. Istuvat, kurveja sopivasti korostavat vaatteet, kuulas arkimeikki ja puhtaat, kampaukseen asetellut hiukset ovat vähimmäisvaatimus missä vaan tilanteessa! Myös käytöksen on hyvä olla maltillista - ei liian kovaäänistä naurua, lasten leikkeihinkin saa osallistua enintään pedagogisella otteella. Mielipiteiden on hyvä myötäillä vaikkapa oman (miespuolisen AVIO-) puolison, isän tai veljen mielipiteitä, ja ne tulee esittää harkiten.

Ei siinä sitten mietitä, että nainen on vaarantanut terveytensä mahdollisesti useammissa raskauksissa ja synnytyksissä, hidastaa urakehitystään ja heikentää toimeentuloaan viettäessään lasten kanssa pitkiä aikoja kotona ja koittaa parhaansa mukaan tarjota lapsille mahdollisuuksia ulkoiluun ja liikuntaan, jos vaatetus on kirkasvärinen ja lapsellinen. Kyllä on miehellä oikeus (velvollisuus!) lempata akka mäkeen välittömästi, kun kaappiin lettilegginsit ilmaantuvat. Se on täysin perusteltua ja ihan oikein. Mies saa toki piereskellä reikäverkkareissaan sohvannurkassa joka sunnuntai formuloiden äärellä, mutta naisen lettileggnsit, ne ovat vaan liikaa.

Vierailija
178/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Tuohan on ihan kelpo vaate - riippuen tosin siitä mihin sen yhdistää. Tuohon kaveriksi violetti rusettipipo, letti- tai jotkut muut kivan väriset tai kuviolliset leggingssit ja vähän lisää levottomuutta jostain kuviollisesta tai värillisestä huivista, niin johan saadaan aikaan sitä kuuluisaa "lapsellista" äitityyliä mistä täällä on puhuttu.

-eri

Vierailija
179/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän on kuitenkin vain sun mielipide. Minusta rusettipipo voi hyvin olla naisellinen. Eikä miehelläkään ole oikeastaan koskaan ollut mitään pahaa sanottavaa minun pukeutumisestani. Minullehan on ihan se ja sama mitä muut miehet asiasta aattelee. Eipä se parkatakki ja olkalaukku nyt sen naisellisempia ole, jos naisellisuudesta puhutaan...

Niin on, tietysti. ☺ Parkatakkia en omista.

Vierailija
180/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leggarit EIVÄT ole housut!!!! Ne on KALSARIT!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän