Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset alkaa äidiksi tullessaan pukeutua kuin lapset? Trikoopipoja ruseteilla, lapsellisia kuviolegginssejä ja kummallisia kaapumekkoja...

Vierailija
17.04.2017 |

Kaikki värit ja ihQt lettikuosit, ruudut ja pilkut päällä, hai-saappaat ja kånkenit kruunaa kokonaisuuden. Miksei voi olla äiti ja pukeutua kuten täysi-ikäinen nainen?

Miehillä en ole vastaavaa ällötystä havainnut.

Kommentit (1243)

Vierailija
1181/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleenkin sitä mieltä,että "samistelu ja söpöily taaperon kanssa" ei sovi parisuhteeseen.Joo,tosi kiva olla yhtä lapsen kanssa.Mutta mies jää kuviosta ulkopuolelle.Ei mies halua katsella sellaista,että taannutte itsekin taaperoksi.Te hemuliksi yhtäkkiä muuttuneet ette vain halua kohdata totuutta.

No jos se ei sovi sinun käsitykseesi parisuhteesta, niin olet toki täysin vapaa pukeutumaan sellaisella tavalla joka vastaa sinun näkemystäsi parisuhteeseen sopivasta pukeutumisesta. Muut sitten varmaankin toteuttavat omia näkemyksiään pukeutumisesta, parisuhteesta, äitiydestä ja elämästä noin yleensäkin.

Vierailija
1182/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen edelleenkin sitä mieltä,että "samistelu ja söpöily taaperon kanssa" ei sovi parisuhteeseen.Joo,tosi kiva olla yhtä lapsen kanssa.Mutta mies jää kuviosta ulkopuolelle.Ei mies halua katsella sellaista,että taannutte itsekin taaperoksi.Te hemuliksi yhtäkkiä muuttuneet ette vain halua kohdata totuutta.

Ai nytkö vaatetuksen avulla jo taannutaan taaperoksi? On kyllä melkoinen mekko, jos pyyhkii kättelyssä 20-30 vuotta mittarista. Vai olisiko kuitenkin niin, että kaikille vaatteet ei ole aatteet, joillekin ne on vaan kangaskappaleita jotka heitetään päälle ettei tarvitse kulkea alasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä se ajatus teille ihmettelijöille tulee, että mieltymys värikkääseen pukeutumiseen ilmaantuisi vasta äidiksi tulemisen myötä? Eiköhän se ole useilla värikkäästi pukeutuvilla naisilla ollut jo ennen lapsia.

Mistä voit tietää, miten joku tuntematon nainen, jonka näet jossain lapsen(sa) kanssa, on pukeutunut "joskus aikaisemmin"? En ymmärrä tätä enkä jaksanut lukea ketjusta kuin pari ekaa sivua. 

Ei värikkääseen, vaan juuri tietynlaisiin värikkäisiin vaatteisiin. Ei siis esim. värikkääseen neulepuseroon, vaan värikkääseen trikoomekkoon, joka matchaa taaperon mekkoon. Värikkyyttä täällä ei kukaan ihmettele.

Koska mun mielestä neulepuserot on usein tätimäisiä, tylsiä ja muodista menneitä, se trikoomekko on mulle muodikas, nuorekas ja hyvännäköinen. Kuinka monta kertaa tämä sama kommentti pitää tänne kirjoittaa jotta se menee perille? Lisäksi minusta on hauskaa ja söpöä että mun mekko matchaa taaperon mekkoon. Se on minun tytär jota rakastan ja minusta on hauskaa että meillä on samanlaiset mekot KUN tyttö itsekkin siitä tykkää. Jäikö teiltä se oma tyttö saamatta vai mikä h*lvetti riipii?

Ja mun mielestä nämä noshit, vimmat ja paput ei ole ollenkaan lapsellisia. Pikemminkin juuri toisinpäin, ne on trendikkäitä, naisellisia ja pikemminkin puen lapseni aikuismuotiin kuin toisinpäin. Jos puen lapseni vimmaan niin se on aikuismaista muotia. Jos puen lapseni tomi traktoripaitaan tai elsa prinsessamekkoon niin se on lapsellista pukeutumista. 

Miksi aikuinen ihminen yrittää olla söpö? Eikö riitä, että oma lapsi on suloinen? En jotenkin käsitä, miksi äidin täytyy päästä osalliseksi siitä huomiosta.

Tietysti saat tehdä mitä haluat, ja kiva juttu, jos samistelu ilahduttaa tyttöäsi, mutta ulkopuolisen silmin se on vaan hämmentävää.

Ootko tosissasi​? :D Miten söpöys on aikuisilta pois rajattu juttu? Onko tämä samaa sarjaa sen kanssa, että esimerkiksi vanha tai vammainen ei saa olla seksikäs? Täällä aiemmin aseteltiin vastakkain, että taaperomuotia ihmettelevät vaativat hillittyä tyyliä. Onko se siis ainoa aikuisille sallittu tavoite ulkonäölle?

Omasta puolestani voin sanoa, että joskus yritän tarkoituksella olla söpö. Siksi, että piirteeni mahdillistavat söpöltä näyttämisen kun taas en niinkään ole perinteisellä tavalla ajateltuna kaunis. Miehet ovat sanoneet myös kauniiksi, mutta useammin söpöksi. Nyt en tässä puhu enää noista taaperotrikoista, mutta haluaisin todella kuulla, millainen ajatusmaailma tässä on takana kun tulee mieleen kysyä, että miksi aikuinen yrittää olla söpö :D

Jos äiti valitsee söpön tyylin, se ei mitenkään normaalilla ihmisellä tarkoita sitä, että hän yrittää "päästä osalliseksi siitä huomiosta".

Noh, olet varmaankin provo, mutta kyllä on kieroutunutta ajattelua.

Siis jos on vaikka joku tosi söpö mekko. Niin eikö sulle riitä, että ostat sen lapselle, ja se lapsi saa ihailua osakseen? Pitääkö sun ostaa se myös itsellesi, jotta kuulet kehuja siitä, miten söpöjä TE olette?

Joo, kyllä pitää. Mä ostan aina vaatteeni just sitä punniten, että kuinka paljon saan tällä hiomiota ja kehuja. Vaikka ois kuinka paha pitää päällä ja maksais maltaita, mutta kunhan vaan saan huomiota. Vähintään yhtä paljon kuin lapsi. Mielummin vähän enemmän. Seuraavasta kaupasta ostan itselleni mahdollisimman lorton mekon, että saan mahdollisimman monelta mieheltä paljon huomiota, kun lähden rimpsalle.

Tai sitten ostan ne vaatteet ajattelematta vähääkään, mikä huomioarvo niillä on.

Itsehän juuri sanoit, että tykkäät siitä, että näytätte lapsen kanssa yhdessä söpöiltä, kun teillä on samat mekot päällä. Eli kuitenkin tavottelet vaateostoksissa huomiota teille molemmille.

Minä joka kirjoitin tuon en ole sanonut, että ostaisin saman mekon itselle ja lapselle ja sitten näytämme yhdessä söpöltä.

Se joka näin kommentoi tuskin hänkään hakee sillä huomiota, että kehukaa nyt minuakin eikä vaan lasta, kehukaa meitä kehukaa kehukaa.

Joillakin meistä on itsetunto, joka ei vaadi jatkuvaa huomiolla pönkittämistä.

Okei, pyydän anteeksi erehdystäni. :)

Vierailija
1184/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai nytkö vaatetuksen avulla jo taannutaan taaperoksi? On kyllä melkoinen mekko, jos pyyhkii kättelyssä 20-30 vuotta mittarista. Vai olisiko kuitenkin niin, että kaikille vaatteet ei ole aatteet, joillekin ne on vaan kangaskappaleita jotka heitetään päälle ettei tarvitse kulkea alasti?

Se miehen ulkopuolisuudentunne on kuitenkin ihan validi näkökulma.

Vierailija
1185/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul ei oo lapsia ja oo äm gee. Mul o double buns ja pinkit rusetit niis.

Vierailija
1186/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä et se lapsi olisi jonkinlainen asuste jonka pitää mätsätä äidin vaatetukseen :D

Mulla ja miehelläni on samanlaiset hupparit koska meillä on samanlainen maku. Mulla tietysti naisellisemmalla tavalla. Tyylimme on samankaltaiset olleet jo alusta pitäen :)

Lapsilla on ihan eri tyylinsä ja omansa. Ihailevat tosin meidän huppareita ja haluavat samanlaiset mutta eipä ole heidän kokoaan saatavilla :)

Vierailija
1187/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti olet jälkeenjäänyt. Se ei taannuta ketään taaperoksi että pukee saman raitamekon kuin lapsi. Se on vaan mekko.

Mulla on miehen kanssa samanlaiset hupparit. Muutunko mieheksi kun puen sen? Jääkö mun lapset heitteille kun samistelen miehen kanssa?

Kukaan ei voi kirjoitella tälläsiä tosissaan, ei vaan voi.

Vierailija
1188/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä et se lapsi olisi jonkinlainen asuste jonka pitää mätsätä äidin vaatetukseen :D

Mulla ja miehelläni on samanlaiset hupparit koska meillä on samanlainen maku. Mulla tietysti naisellisemmalla tavalla. Tyylimme on samankaltaiset olleet jo alusta pitäen :)

Lapsilla on ihan eri tyylinsä ja omansa. Ihailevat tosin meidän huppareita ja haluavat samanlaiset mutta eipä ole heidän kokoaan saatavilla :)

Ei sen sen enempää asuste kuin te miehes kanssa olette toisillenne. Vai onko teillä joku erityisoikeus pukeutua samistellen? Että teillä se on vain järkevää ja tyylikästä, muilla pinnallista ja typerää?

Kuinka edes kehtaat olla noin kaksinaismoralistinen?

Vierailija
1189/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti olet jälkeenjäänyt. Se ei taannuta ketään taaperoksi että pukee saman raitamekon kuin lapsi. Se on vaan mekko.

Mulla on miehen kanssa samanlaiset hupparit. Muutunko mieheksi kun puen sen? Jääkö mun lapset heitteille kun samistelen miehen kanssa?

Olen aika monta kommenttia kirjoittanut tähän keskusteluun.On aina hauskaa,kun kommenteista vedetään herne nenään.:D Silloin tietää,että kommentti on osunut ja uponnut.

Mut joo,jatkakaa hemulit samaan malliin.Nyt onkin viikonloppu tulossa.Millä hemulimekolla meinaatte vietellä miehenne tänään?;)

Vierailija
1190/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vain on sama kiinnostuksen kohde johon hupparit liittyvät ja tilasin samanlaiset koska

A) ovat hienot

B) käytännölliset ja lämpöiset talvella eli korvaa takin lauhemmalla kelillä

C) liittyy perheemme autojen merkkiin

D) sopii molempien tyyliin

Onko siis samistelua se että on sama maku ja samankaltaiset tyylit?

Pukeudunko minä kuten mieheni vai mieheni kuten minä? ;)

Lapset ovat itse saaneet vaatteistaan päättää kouluikään päästyään enkä ole heidän kanssaan samistellut koskaan. Lapset ottavat toki mallia muista siellä koulussa mikä on ihan normaalia ja vielä enemmän mitä isommiksi kasvavat kiinnittävät huomiota ympäristöönsä ja muiden tyyleihin jolloin alkaa se oman tyylin kehittyminen ja kehittäminen.

Vierailija
1191/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rumasti aikuiset(?) mammat täällä haukkuvat muita ihmisiä. Yksinkertaisiksi ja jälkeenjääneiksi yms.

Tällaistako te opetatte lapsillennekin? Saa haukkua, jos joku on eri mieltä. Ei ihme, että koulukiusaamista on niin paljon.

Vierailija
1192/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika rumasti aikuiset(?) mammat täällä haukkuvat muita ihmisiä. Yksinkertaisiksi ja jälkeenjääneiksi yms.

Tällaistako te opetatte lapsillennekin? Saa haukkua, jos joku on eri mieltä. Ei ihme, että koulukiusaamista on niin paljon.

Siis tämä koko ketjuhan on 80 sivua puhdasta ilkeilyä siitä, että joku kehtaa tykätä erilaisista vaatteista kuin ap. Onpa ylläri jos joku lopulta hermostuu.

Vierailija
1193/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tämä koko ketjuhan on 80 sivua puhdasta ilkeilyä siitä, että joku kehtaa tykätä erilaisista vaatteista kuin ap. Onpa ylläri jos joku lopulta hermostuu.

Ilkeilyä vai yritystä puhua ilmiöstä? Mutta harmi tosiaan, että asia menee/on mennyt henkilökohtaisuuksiin.

Vierailija
1194/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sen sen enempää asuste kuin te miehes kanssa olette toisillenne. Vai onko teillä joku erityisoikeus pukeutua samistellen? Että teillä se on vain järkevää ja tyylikästä, muilla pinnallista ja typerää?

Kuinka edes kehtaat olla noin kaksinaismoralistinen?

Aikuisella miehellä on päätäntävaltaa, mitä pukee päälleen.

Taapero ei välttämättä aina voi asiaan vaikuttaa, eli silloin lapsi saattaa toimia "asusteena" tahtomattaan. Tietenkin jos lapsi itse tykkää samanlaisista vaatteista, niin mikäs siinä.

Vierailija
1195/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Tämä hupparihemuli hilaa leggarit taloyhtiön salkoon, sytyttää grillin ja antaa vaapukkamehun virrata. Myöhemmällä ei muuta kun helmat korviin ja miehen kanssa hemulitemppuja harrastamaan makkarin puolelle ;D

Vai miten kuvittelit hemulin viikonlopun viettävän?

Vierailija
1196/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo edes lukenut tätä ketjua, mutta kun tämä on ollut monta päivää etusivulla, niin näin viime yönä unen, joka on ilmeisesti saanut tästä innoituksen.

Eli, unessa  meidän naapuriin muutti perhe: äiti, isä ja 2 lasta. Nämä kaikki olivat jotenkin hassun pienikokoisia ja kaikilla oli sellaiset vaaleanvihreät läpikuultavat hemuli-mekot, lasten mekoista näkyi alta korsetit. Tämä koko perhe oli sellainen outo nelikko, joka suu auki töllisteli mua aidan toiselta puolelta.

Joo, oon tainnu taas liikaa viettää täällä aikaa :DD

Vierailija
1197/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aika monta kommenttia kirjoittanut tähän keskusteluun.On aina hauskaa,kun kommenteista vedetään herne nenään.:D Silloin tietää,että kommentti on osunut ja uponnut.

Mut joo,jatkakaa hemulit samaan malliin.Nyt onkin viikonloppu tulossa.Millä hemulimekolla meinaatte vietellä miehenne tänään?;)

Jaa, nyt vasta taaperoikäiseksi taannuttiinkin. Tuo osumis ja uppoamisretoriikka ehkä toimii keskustelukumppaneihin, jotka ovat joko a) alta kouluikäisiä tai b) idiootteja. Aikuiset ihmiset kuitenkin ymmärtävät, että muiden ihmisten ulkomuodon arvostelu ja etenkin asiasta jankkaus (80 fckn sivua!) on yleisesti huonoa käytöstä joka ärsyttää muitakin kuin mollauksen kohteita.

Vierailija
1198/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilkeilyä vai yritystä puhua ilmiöstä? Mutta harmi tosiaan, että asia menee/on mennyt henkilökohtaisuuksiin.

Edes aloitusviesti ei ole sävyltään neutraali tai ihmettelevä, vaan puhdasta piilo(?)vittuilua ihmisille joilla on aloittajan näkemyksen mukaan väärät vaatteet. Siis haloo - vaatteet!

Vierailija
1199/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä samispareja nähty saleilla, lenkkipoluilla jne. Mitäs ihmeellistä siinä on? Meillä ei muuta samanlaista vaatetta ole kuin automerkkiin liittyvät hupparit ja niiden hankinta oli molempien idea. Miksi sinulla meni tunteisiin tämä?

Oletko kateellinen kun tajusit ettei sulla ja kumppanillasi olekaan mitään yhteistä? Paitsi ehkä lapset?

Vierailija
1200/1243 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edes aloitusviesti ei ole sävyltään neutraali tai ihmettelevä, vaan puhdasta piilo(?)vittuilua ihmisille joilla on aloittajan näkemyksen mukaan väärät vaatteet. Siis haloo - vaatteet!

No aika kiltti aloitushan tuo tällä palstalla on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän