Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset alkaa äidiksi tullessaan pukeutua kuin lapset? Trikoopipoja ruseteilla, lapsellisia kuviolegginssejä ja kummallisia kaapumekkoja...

Vierailija
17.04.2017 |

Kaikki värit ja ihQt lettikuosit, ruudut ja pilkut päällä, hai-saappaat ja kånkenit kruunaa kokonaisuuden. Miksei voi olla äiti ja pukeutua kuten täysi-ikäinen nainen?

Miehillä en ole vastaavaa ällötystä havainnut.

Kommentit (1243)

Vierailija
1001/1243 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei toi tutkijakaan osannut selittää MIKSI aikuinen haluaa pukeutua lapseksi. Sanoi vain, että tällainen ilmiö on olemassa.

Kun siihen ei tarvita sen kummempaa syytä kuin siihenkään, ostatko kaupasta sinisen vai punaisen paidan. Etkö pitäisi vähän yksinkertaisena ihmistä joka kysyy sinulta toistuvasti, miksi ihmeessä paitasi on punainen eikä sininen?

Eri asia. Lapseksi pukeutuminen on enemmänkin verrattavissa siihen, kun joku pukeutuu esim. kissaksi tai muun etnisen ryhmän edustajaksi tai vastaavaa. Oma etninen tausta, ikä tai eläinlaji ei kiinnosta. Haluaa pukea jonkun toisen rooliasun päälleen, niin kuin joku yllä sanoi. Aikuinen leikkii söpöä lasta. Miksi? Tottakai se kiinnostaa. Onko tässä joku ikäkriisi vai mikä kyseessä?

Tässä on pitk ketju aiheesta miksi ihmiset pukeutuvat miten pukeutuvat. Olet varmaan seurannut keskustelua? Mikä sun oma käsitys on, miksi jotkut pukeutuvat niihin värikkäisiin, väljiin mekkoihinsa? Kerro vielä miten päädyit näkemykseesi. 

No ehkä se yhteenkuuluvuuden tavoittelu tuntui aika järkevältä selitykseltä. Joku sanoi, että kun näyttää taaperolta, saa paremman yhteyden lapseensa. Lisäksi, jos nuo taaperon ja äidin samisvaatteet ovat tosiaan kalliita, niin ehkä se sitten on myös statussymboli varakkaiden äitien joukossa. Haluavat erottautua muista pukeutumista tiettyyn uniformuun.

Mutta nämä vastaukset eivät kuitenkaan näytä sinulle oikein kelpaavan. Mitähän sinä oikeasti odotat?

- tunnen oloni kauhean vanhaksi, joten pukeudun lapseksi. se helpottaa hetkeksi jos ei tarvitse katsoa peiliin. puhun myös lässyttäen ja syön vain mössöruokia

- en halua enää seksiä, joten pukeudun epäviehättävästi

- elämässäni ei ole enää mitään muuta kuin lapsi, joten en tiedä enää miten aikuiset pukeutuvat

- minulla ei ole varaa niihin hienoihin aikuisten vaatteisiin

- minulla ei ole aikaa shoppailla niitä hienoja aikuisten vaatteita

Sinä olet jo päättänyt, että se oikea vastaus on jokin tämän suuntainen, joten valitse tuosta mieleisesi selitys tai keksi itse lisää. Ihan turhaan sinä täällä jankutat, kun täällä saamasi vastaukset eivät kuitenkaan sinua miellytä.

Vierailija
1002/1243 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota. Onkos nämä naiselliset naiset tulleet ajatelleeksi sitä, että miksi mies sitten on valinnut hemulin vaimokseen?

Olen lähinnä tilannepukeutuja. Eli vaatteita kyllä löytyy joka lähtöön ja tilaisuuteen, naisellista ja vähemmän naisellista. Meikkaan jos johonkin mennään iltaa viettämään mutta arjessa ei jaksa eikä edes aamuisin ehdi moista operaatiota miettiä.

Paitsi ei ole ainuttakaan hemulimekkoa, lettileggareita, kånkenreppua ja kaapuja mun vaatevarastossa.

On tämä vaan ollut mielenkiintoinen ketju seurata :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1243 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemuliäidit ovat näitä "instablogivarakkaita" Niiden ulkopuolella tavallisia persaukisia.

Vierailija
1004/1243 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko jotenkin outo, kun ei ne hemulimekot minusta näytä lapseksi pukeutumiselta? Lapseksi pukeutuminen on minusta joku vauvanmyssy, tutti, potkarit ja vaipat. A-linjainen kirkasvärinen mekko taas on ikäneutraali. Niitä näkee sekä lasten että aikuisten päällä. Ihan niinkuin esim. T-paitoja ja collegehousujakin. Ja en itse pukeudu tuollaisiin mekkoihin, mutta tiedän kyllä tyylin vauvakerhoista ja perhekahviloista. Ei häiritse minua enkä käsitä miten se voi häiritä ketään muutakaan.

Vierailija
1005/1243 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota. Onkos nämä naiselliset naiset tulleet ajatelleeksi sitä, että miksi mies sitten on valinnut hemulin vaimokseen.

On tämä vaan ollut mielenkiintoinen ketju seurata :)

Tais ap kysellä, että miksi nainen muuttaa tyylinsä taaperomuotiin lapsen saatuaan. Eli aikaisemmin ollut joku muu aikuisempi tyyli. Ei ole kyse siis naisellinen tyyli vs. lapsityyli - erottelusta, vaan siitä, miksi nainen yhtäkkiä haluaa äidiksi tultuaan pukeutua kuin lapset?

Vierailija
1006/1243 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemuliäidit ovat näitä "instablogivarakkaita" Niiden ulkopuolella tavallisia persaukisia.

Kyllä niitä mekkoja käyttävät myös ne joilla on niihin varaa. ;) Ja voi pienituloinenkinkin hemulimekon hankkia ilman että joutuu vararikkoon, paljon on kiinni siitä mihin rahansa laittaa ja mihin panostaa. Joku ostaa muodikkaat ja hinnakkaat treenivaatteet ja joku toinen iloisen mekon. Joku laittaa rahansa röökiin. 

Vierailija
1007/1243 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammautuminen johtuu ihan vaan äitiysvaateosastojen tarjonnasta. On kukkia, raitoja, palloja, pastelli-ja puuterisävyjä, harmaata, mustaa, sinistä, valkoista, roosaa jne. yhtä tylsää ja todella kaukana omasta tyylistä.

Itse ajattelin korkeintaan ostaa parit mammahousut mutta muu tarjonta saakin jäädä sinne kauppaan.

Tää mamma ei ole tähänkään asti mammautunut eikä aio jatkossakaan. Lapsia ennestään 2 ja kolmas tulossa.

Enkä aio kyllä sen enempää mummoutuakaan tulevaisuudessa :D

N31

Vierailija
1008/1243 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä mekkoja käyttävät myös ne joilla on niihin varaa. ;) Ja voi pienituloinenkinkin hemulimekon hankkia ilman että joutuu vararikkoon, paljon on kiinni siitä mihin rahansa laittaa ja mihin panostaa. Joku ostaa muodikkaat ja hinnakkaat treenivaatteet ja joku toinen iloisen mekon. Joku laittaa rahansa röökiin. 

Ei täällä meilläpäin ainakaan ole yhtään varakasta Hemulia, ihan normaalisti pukeutuvat. Tietysti mikä nyt kenenkin mielestä on varakas.

Vierailija
1009/1243 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko jotenkin outo, kun ei ne hemulimekot minusta näytä lapseksi pukeutumiselta? Lapseksi pukeutuminen on minusta joku vauvanmyssy, tutti, potkarit ja vaipat. A-linjainen kirkasvärinen mekko taas on ikäneutraali. Niitä näkee sekä lasten että aikuisten päällä. Ihan niinkuin esim. T-paitoja ja collegehousujakin. Ja en itse pukeudu tuollaisiin mekkoihin, mutta tiedän kyllä tyylin vauvakerhoista ja perhekahviloista. Ei häiritse minua enkä käsitä miten se voi häiritä ketään muutakaan.

Et ole outo vaan normaali tietenkin.. :) Nää dissailijat vaan nyt on tällaisia jotka jostain syystä yrittää levittää negatiivisuutta ympärilleen irvimällä muille (kuin kaltaisilleen) mistä milloinkin. 

Vierailija
1010/1243 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään ällöttää miten kokonaisvaltaisesti äitiys muuttaa naista.

No niimpä, perse leviää ja kropasta tulee muutenkin lätsähtänyt. Ja väsyykin mokoma paskiainen! Ja laittaakin miehen ja kavereiden sijaan etusijalle puolustustuskyvyttömän lapsen. Kamala ihminen! Ps. Pukeuduin kuviolegginseihin ja "kaapuihin" jo ennen lasta ja pukeudun edelleen, eikä minulla ole mitään tarvetta haukkua ja arvostella naisia, joilla ei ole lapsia. Päin vastoin, hienoa, että on selkeä mielipide, jos sellaista ei halua. Mikäli haluaa ja ei voi saada, niin kaikki sympatiani

Kaunista kevättä kaikille!

Vierailija
1011/1243 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammautuminen johtuu ihan vaan äitiysvaateosastojen tarjonnasta. On kukkia, raitoja, palloja, pastelli-ja puuterisävyjä, harmaata, mustaa, sinistä, valkoista, roosaa jne. yhtä tylsää ja todella kaukana omasta tyylistä.

Itse ajattelin korkeintaan ostaa parit mammahousut mutta muu tarjonta saakin jäädä sinne kauppaan.

Tää mamma ei ole tähänkään asti mammautunut eikä aio jatkossakaan. Lapsia ennestään 2 ja kolmas tulossa.

Enkä aio kyllä sen enempää mummoutuakaan tulevaisuudessa :D

N31

Mitkä värit tai kuosit on niitä just sun juttuja? :)

Vierailija
1012/1243 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei toi tutkijakaan osannut selittää MIKSI aikuinen haluaa pukeutua lapseksi. Sanoi vain, että tällainen ilmiö on olemassa.

Kun siihen ei tarvita sen kummempaa syytä kuin siihenkään, ostatko kaupasta sinisen vai punaisen paidan. Etkö pitäisi vähän yksinkertaisena ihmistä joka kysyy sinulta toistuvasti, miksi ihmeessä paitasi on punainen eikä sininen?

Eri asia. Lapseksi pukeutuminen on enemmänkin verrattavissa siihen, kun joku pukeutuu esim. kissaksi tai muun etnisen ryhmän edustajaksi tai vastaavaa. Oma etninen tausta, ikä tai eläinlaji ei kiinnosta. Haluaa pukea jonkun toisen rooliasun päälleen, niin kuin joku yllä sanoi. Aikuinen leikkii söpöä lasta. Miksi? Tottakai se kiinnostaa. Onko tässä joku ikäkriisi vai mikä kyseessä?

Tässä on pitk ketju aiheesta miksi ihmiset pukeutuvat miten pukeutuvat. Olet varmaan seurannut keskustelua? Mikä sun oma käsitys on, miksi jotkut pukeutuvat niihin värikkäisiin, väljiin mekkoihinsa? Kerro vielä miten päädyit näkemykseesi. 

No ehkä se yhteenkuuluvuuden tavoittelu tuntui aika järkevältä selitykseltä. Joku sanoi, että kun näyttää taaperolta, saa paremman yhteyden lapseensa. Lisäksi, jos nuo taaperon ja äidin samisvaatteet ovat tosiaan kalliita, niin ehkä se sitten on myös statussymboli varakkaiden äitien joukossa. Haluavat erottautua muista pukeutumista tiettyyn uniformuun.

Mutta nämä vastaukset eivät kuitenkaan näytä sinulle oikein kelpaavan. Mitähän sinä oikeasti odotat?

- tunnen oloni kauhean vanhaksi, joten pukeudun lapseksi. se helpottaa hetkeksi jos ei tarvitse katsoa peiliin. puhun myös lässyttäen ja syön vain mössöruokia

- elämässäni ei ole enää mitään muuta kuin lapsi, joten en tiedä enää miten aikuiset pukeutuvat

Sinä olet jo päättänyt, että se oikea vastaus on jokin tämän suuntainen, joten valitse tuosta mieleisesi selitys tai keksi itse lisää. Ihan turhaan sinä täällä jankutat, kun täällä saamasi vastaukset eivät kuitenkaan sinua miellytä.

Jaa täälläkin joku järjen jättiläinen kuvittelee, että joku yksi ihminen on suunnilleen koko ketjun viestien takana. Ei vaan mene jakeluun, että se taaperoksi pukeutuminen näyttää aika monenkin silmissä friikiltä. Aloituksella kuitenkin jo yli 1100 yläpeukutusta mutta ei, joku yksittäinen jankkaajahan se siellä kirjoittelee! :D

Vierailija
1013/1243 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edelleenkään tajua tätä aloitusta. Jos tämä hemuli -tyyli siis tarkoittaa A-linjaista tunikaa ja legginsejä, niin kyllä väittäisin, että ensin niitä tunikoita oli päällä 60+ rouvilla jo vuosia sitten ja merkkinä Marimekko.

Teen asiakaspalvelytyötä ja näen ihmisiä ja tyylejä laidasta laitaan päivittäin. Itselleni tunikat edustaa edelleenkin tätimäistä tyyliä ja siksi en osaa niitä itse käyttää (olen 38v), enkä kyllä mitenkään niitä ensimmäiseksi yhdistäisi taaperoihin. En myöskään koe suurinta osaa Vimman kuoseista lapsekkaina, vaan päinvastoin hyvin epätyypillisinä kuoseina lapsille.

Vierailija
1014/1243 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa täälläkin joku järjen jättiläinen kuvittelee, että joku yksi ihminen on suunnilleen koko ketjun viestien takana. Ei vaan mene jakeluun, että se taaperoksi pukeutuminen näyttää aika monenkin silmissä friikiltä. Aloituksella kuitenkin jo yli 1100 yläpeukutusta mutta ei, joku yksittäinen jankkaajahan se siellä kirjoittelee! :D

Mihin tuo nyt liittyi? Miksi oletat minun olettavan, että tässä on vain yksi ihminen, jonka mielestä se pukeutuminen näyttää friikiltä? Tottakai kaikilla saa olla mielipide. Minä puhuin nyt näistä, jotka tivaavat syytä toisen mielipiteelle. Oletan tai ainakin toivon, että noissa aloituksen yläpeukuttajissa on kuitenkin niinkin fiksuja ihmisiä, jotka tajuavat, että kyse on vain mielipide-erosta eikä siihen ole mitään synkkää sielun salaisuutta.

Vierailija
1015/1243 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellomekot ovat parhaita minkä värisinä ja kuvoisina tahansa. Mikä parasta. Sopii myös tämmöselle pullukallekin. Plussaa mieheni kehuista kun päälläni on kellomekko kun jonnekin ollaan menossa. Omistan yhden ihanan pinkin tylliunelman mekon alle jos haluan näyttävämmän ja juhlavamman vaikutelman tehdä. Muutenkin fanitan fiftarityyliä :)

Vierailija
1016/1243 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellomekkoja on yleensä vähän tukevammilla naisille, jotka pitävät itseään seksikkäänä. Mä pukeudun kaapuihin koska en halua kenenkään näkevän vartaloani. Pukeutuisin varmaan hijabiin iloisesti ellei se olisi niin leimallisesti tietyn uskonnon asu.

Vierailija
1017/1243 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä suomalaiset naiset eivät osaa olla naisia ja äitejä samaan aikaan. On valittava jompi kumpi.

Vierailija
1018/1243 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään tajua tätä aloitusta. Jos tämä hemuli -tyyli siis tarkoittaa A-linjaista tunikaa ja legginsejä, niin kyllä väittäisin, että ensin niitä tunikoita oli päällä 60+ rouvilla jo vuosia sitten ja merkkinä Marimekko.

Teen asiakaspalvelytyötä ja näen ihmisiä ja tyylejä laidasta laitaan päivittäin. Itselleni tunikat edustaa edelleenkin tätimäistä tyyliä ja siksi en osaa niitä itse käyttää (olen 38v), enkä kyllä mitenkään niitä ensimmäiseksi yhdistäisi taaperoihin. En myöskään koe suurinta osaa Vimman kuoseista lapsekkaina, vaan päinvastoin hyvin epätyypillisinä kuoseina lapsille.

Ei varmaan tarkoitakaan sitä. Olishan tästä noussut jo aikaisemmin isompi haloo, jos nuo tuollaiset A-linjaiset mekot näyttäisi ihmisten mielestä hassuilta ja kakaramaisilta. Tosin ei nekään varmaan kaikkien päälle sovi, eli voivat antaa sellaisen mollamaija- tai hemulilooki, mikä täällä myös on noussut esille.

Täällä oli linkattu kuvia siihen samispukeutumiseen taaperon kanssa. Ne oli mielestäni vähän eri juttu. Niissä äiti pukeutui selkeästi lapsiin yhdistettäviin vaatteisiin, "samisteli" lapsensa kanssa.

Varmaan joku statusjuttu tuossa on taustalla. Jos lapsen pukeminen tietyn merkin vaatteisiin kerran kertoo varallisuudesta ja sosiaalisesta asemasta, niin mikä sitten vieläkin selvemmin osoittaa sen sosiaalisen ja taloudellisen statuksen: no tottakai, että äiti pukeutuu myös samojen kalliiden lastenvaatemerkkien vaatteisiin. Se ajaa tehtävänsä leikkikentällä, eli äidit erottavat toisistaan "omanlaisensa" äidit, mutta merkeistä tietämättömän silmiin se näyttää siltä, että äidit pukeutuvat kuin taaperonsa.

Vierailija
1019/1243 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään ällöttää miten kokonaisvaltaisesti äitiys muuttaa naista.

No niimpä, perse leviää ja kropasta tulee muutenkin lätsähtänyt. Ja väsyykin mokoma paskiainen! Ja laittaakin miehen ja kavereiden sijaan etusijalle puolustustuskyvyttömän lapsen. Kamala ihminen! Ps. Pukeuduin kuviolegginseihin ja "kaapuihin" jo ennen lasta ja pukeudun edelleen, eikä minulla ole mitään tarvetta haukkua ja arvostella naisia, joilla ei ole lapsia. Päin vastoin, hienoa, että on selkeä mielipide, jos sellaista ei halua. Mikäli haluaa ja ei voi saada, niin kaikki sympatiani<3

Kaunista kevättä kaikille!

Projecting much?

Vierailija
1020/1243 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä naisilla kova huoli siitä mitä toiset tekee.