Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset alkaa äidiksi tullessaan pukeutua kuin lapset? Trikoopipoja ruseteilla, lapsellisia kuviolegginssejä ja kummallisia kaapumekkoja...

Vierailija
17.04.2017 |

Kaikki värit ja ihQt lettikuosit, ruudut ja pilkut päällä, hai-saappaat ja kånkenit kruunaa kokonaisuuden. Miksei voi olla äiti ja pukeutua kuten täysi-ikäinen nainen?

Miehillä en ole vastaavaa ällötystä havainnut.

Kommentit (1243)

Vierailija
81/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olepa hyvä ja kerro toki, millaiset vaatteet ne kuuluisi olla? Ja erityisesti, että mikä vika on esim. Trikoopipossa? Materiaalina se sattuu olemaan mukavin, kun könötät jossain hiekkamurjun reunalla kakaroitten kanssa. Ja joo, ei suomalainen äiti pukeudu kuten keski-eurooppalainen, vilkaiseppa huvikses ikkunasta, ja mieti pari kertaa miksi. Siinä minihameen alla voi sinertää, kun könkkäset menemään tuolla loskassa ja viimassa jossain roiskeläpässä. Ja ei, en tykkää itsekään lettileggareista, enkä ylipäätään käytä legginsejä kuin kotona tai välihousuina. Enkä perusta myöskään kånkenista yms. Mutta mulla on kaksi lasta, ja täytyy kyllä todeta, että käytännöllisyys sanelee melko pitkälti esim. Ulkotamineet. Sisävaatteissa pidän väreistä, ja värikkäitä ja mukavia vaatteita olen käyttänyt ihan aina. En kenenkään muun mieliksi pukeudu mustaan ja epämukavaan.

Mukavien vaatteiden ei tarvitse olla rumia. Ja ne trikoopipot on, sori nyt vaan, ihan karseita. Olisi edes nätin värisiä, mutta ei. Se lapsellisin ja rumin kuosi on must.

No kerro nyt mitkä ne on ne tyylikkäät ja hyvät vaatteet istumaan loskan keskelle hiekkalaatikolle?

Laadukkaat ja siistit, hyvin istuvat ulkohousut ja -takki, joita ei ole kulutettu puhki. Hyvännäköinen ja laadukas pipo, eikä mikään 10 vuotta sitten ostettu ja muotonsa menettänyt majavanraato.

Eli joku tuulipuvun tyyppinen vai? Minkä värinen sen pipon kuuluu olla? Entä mitä materiaalia se sais olla (tällaisilla viileillä kevätkeleillä)?

Siis etkö sä ole liikkunut ulkona yhtään ennen lasten hankintaa? Käytä tavallisia aikuisten ulkoiluvaatteita.

Vierailija
82/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Omasta kaveripiiristäni onneksi kaikki ovat säilyttäneet normaalin pukeutumistyylinsä lasten saannin jälkeen. Mutta pari serkkuani ovat lähteneet ihan täysin tuolle trikoovaatelinjalle. Ostavat vielä samanlaisia vaatteita itselleen kuin lapsilleen ja hypettävät miten ihanaa on samistella. Vaikka iso osa suomalaisten merkkien vaatteista voisi olla ihan kivoja pelkästään aikuisen päällä, tulee itselleni aika mammautunut kuva ihmisestä, jos koko perhe on puettu päästä varpaisiin vaikkapa Vimman lettiin. Vimma, Papu yms. ovat vielä ihan ok tosin. Yksi serkkuni teki koko perheelle samanlaiset puputupuna-pipot Metsolan kankaista. Niitä sitten käyttävät, kun liikkuvat koko perheellä. Mieskin siis ihan innolla tupunapipossaan. Onneksi minun ei ehkä tarvitsekaan ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukeudun niinkuin on mukavaa ja käytännöllistä. Trikooasuissa on helppo taipua pukemaan lasta ja saalistamaan pikkulegoja sohvan alta.

Kotona ok, mutta näissä samoissa kalsareissa ja pipoissa hoituu kyläilyt, ravintolakäynnit ja jopa sukujuhlat, jos sattuu olemaan äiti.

Itseäni ihan suututti, kun eräs sukulainen tuli oman mummonsa 95-vuotispäiville legginseissä ja trikootunikassa. Olivat kallista suomalaista merkkiä joo, mutta eivät missään nimessä juhlavaatteet. Saman sukulaisen lapsilla oli päällä kollaria ja trikoota myös. Hävetti kyllä heidän puolestaan, kun kaikki muut olivat selkeästi juhlavaatteissa. Meillä sitä trikoota ja kollaria käyttää lapsi päiväkodissa ja itse käytän korkeintaan kotona (enkä silloinkaan lastenvaatemerkkejä)

Vierailija
84/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää koko aloitus, siis joku tyylinatsi täällä valittaa toisten pukeutumisesta! Itse kuulun siihen porukkaan, joka pukeutuu käytännöllisyysperiaatteen mukaan, tietysti juhlat ja työelämä vaativat hiukan enempi harkintaa. Mutta siis vapaa-ajallaankaan ei ihminen saisi ulos astua konsultoimatta jotain tyyligurua!!! Kai joillakin se oma elämä on niin tyhjänpäiväistä että tällaisella "avautumisella" pitää kiusata toisia. Kaiken lisäksi yritykset muuttaa toisia ihmisiä negatiivisen arvostelun kautta ovat turhaa tuuleen huutamista. Ikinä en ole ymmärtänyt tyyppejä jotka kiusaantuvat toisen ihmisen tyylittömistä vaatteista. En arvosta mokomaa pinnallisuutta.

Vierailija
85/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas kunnioitan sellaista ihmistä, joka ajattelee järkevästi ja käyttää esim. pipoa kylmällä säällä. Toivoisin myös, että suomalaiset uskaltaisivat käyttää enemmän värejä sen ainaisen mustan sijaan.

Kivoja pipojakin on olemassa niiden trikoisten sijaan.

Anteeksi mutta en ole ikinä nähnyt missään muita kuin villa- tai trikoopipoja. Mitä muita materiaaleja siis on, jos villa ei enää keväällä oikein sovellu?

Vierailija
86/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ilmiötä ei näe esim. Ranskassa ja Espanjassa, vaikka äidiksi sitä sielläkin tullaan.

Suomalainen äiti isä ja vauva: vauva mustissa vaunuissa, molemmat vanhemmat mustissa ulkoiluvaatteissa kiireestä kantapäähän. Näytti hautajaisseurueelta ja todella pahalta. Väriä vaan päälle - mikä tahansa näyttää paremmalta kuin se teidän käyttämänne musta, joka tekee naamasta pahannäköisen. Sori nyt vaan!

Vierailija
87/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin revetä, kun kaverini oli ostanut uuden pipon. Luulin että lapselle ostanut, mutta olikin itselle. Ja kyllä, rusettipiposta oli kysymys!

Vierailija
88/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miltä tämä paljon parjattu mystinen rusettipipo näyttää? Laittakaa kuva.

Vierailija
89/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ilmiötä ei näe esim. Ranskassa ja Espanjassa, vaikka äidiksi sitä sielläkin tullaan.

Siellä ei ulkoillakaan lasten kanssa.

Suomalaisten ulkoilu lastensa kanssa on ihan omaa luokkaansa, josta minä olen ylpeä! Mutta värien käyttö on kamalaa: mustaa mustaa mustaa lapsillekin. YÖK!

Mielummin värejä kuin mustaa!

Vierailija
90/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on musta trikoopipo pinkillä rusetilla, käytän sitä mustan trenssin & mustien farkkujen/tregginsien kanssa.  Kummallakaan pojista ei ole samanlaista pipoa .D Eikä olisi tytöilläkään. Omani löysin  vuosi sitten kirppikseltä enkä edes tajunnut näiden olevan jotain muotia! :O

Vierailija
91/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita vaatteita myydään perhekerhossa, kun siellä on vaatekutsut. Helppo ostaa niitä sieltä, pienten lasten äitinä vaikea käydä vaatekaupoissa.

Mulla ei ole rusettipipoa eikä leggingsejä. Mutta ihmettelen kyllä, että mitä se muille kuuluu, mitä jollain on päällä?

Pienen lapsen kanssa se jakkupuku on kohta tuhoutunut, kun siinä on mustikkaa, kakkaa ja oksennusta eikä sitä voi pestä kuudessakympissä. Lisäksi siinä on hankala juosta taaperoa kiinni eikä siinä taivu lattialle kierimään ja leikkimään tai vaihtamaan vaippaa. Ja siinä tulee sairaan kylmä, kun seisoo näin kylmänä keväänä kolme tuntia hiekkalaatikon reunalla tai antamassa keinuussa vauhtia.

Merkkilaukku vaihtuu reppuun, kun kallis laukku saa niskaansa ämpärillisen hiekkaa ja putoaa jatkuvasti olalta, kun kannat vastaan rimpuilevaa lasta. Eikä jakkupuvussa tai merkkilaukun kanssa tehdä metsäretkiä.

Oletteko koskaan kuulleet tilanteen mukaan pukeutumisesta?!

Vierailija
92/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan koko ketjua lukenut, mutta minuakin nyt kyllä kiinnostaa, mikä on rusettitrikoopipo ja mitä vikaa on tavallisessa trikoopipossa. Muistan lapsena inhonneeni pipoja, kun kaikki puuvilla- ja villapipot nousivat tötteröksi pään päälle ja näytin smurffitontulta. Nyt kun on noita trikoopipoja, ne pysyvät napakasti päässä ja pää näyttää päältä eikä eiffeltornilta. Pitääkö tosiaan pitää sellaista neulepipoa tilanteessa kuin tilanteessa?

Vierailija
93/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita vaatteita myydään perhekerhossa, kun siellä on vaatekutsut. Helppo ostaa niitä sieltä, pienten lasten äitinä vaikea käydä vaatekaupoissa.

Mulla ei ole rusettipipoa eikä leggingsejä. Mutta ihmettelen kyllä, että mitä se muille kuuluu, mitä jollain on päällä?

Pienen lapsen kanssa se jakkupuku on kohta tuhoutunut, kun siinä on mustikkaa, kakkaa ja oksennusta eikä sitä voi pestä kuudessakympissä. Lisäksi siinä on hankala juosta taaperoa kiinni eikä siinä taivu lattialle kierimään ja leikkimään tai vaihtamaan vaippaa. Ja siinä tulee sairaan kylmä, kun seisoo näin kylmänä keväänä kolme tuntia hiekkalaatikon reunalla tai antamassa keinuussa vauhtia.

Merkkilaukku vaihtuu reppuun, kun kallis laukku saa niskaansa ämpärillisen hiekkaa ja putoaa jatkuvasti olalta, kun kannat vastaan rimpuilevaa lasta. Eikä jakkupuvussa tai merkkilaukun kanssa tehdä metsäretkiä.

Oletteko koskaan kuulleet tilanteen mukaan pukeutumisesta?!

Minulla on parkatakki, strechfarkut ja kankainen olkalaukku, jonka hihna kulkee rinnan poikki

Vierailija
94/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miltä tämä paljon parjattu mystinen rusettipipo näyttää? Laittakaa kuva.

https://www.weecos.com/fi/item/lotta-rusettipipo

Vierailija
95/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

www.google.fi/search?q=papu+rusettipipo&client=ms-android-samsung&sourc…

Missäs tällaisiin törmää? Ei ole tänne perähikiälle vielä tällainen ilmiö rantautunut.

Vierailija
96/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas kunnioitan sellaista ihmistä, joka ajattelee järkevästi ja käyttää esim. pipoa kylmällä säällä. Toivoisin myös, että suomalaiset uskaltaisivat käyttää enemmän värejä sen ainaisen mustan sijaan.

Voisitko nyt vihdoinkin kertoa että MILLAISIA? Täällä vaan jankataan että muun laisia on, mutta ei kerrota että millaisia tai mistä niitä saa. Viikonloppuna kävin läpi paikallisten markettien pipohyllyt. Siellä oli muutama paksu talvipipo, joka ei näille säille sovi. Muuten vain trikoopipoja. Hiekkalaatikolle pitäisi lähteä 45 minuutin kuluttua, eikä ole mitään päällepantavaa!

Vierailija
97/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pukeuduin Hai-saappaisiin 20- vuotiaana vaatetusalan opiskelijana. Ei tietoakaan lapsista.

Vierailija
98/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Sokokselta ostettu turbaanin mallinen pipo kevätkeleille. Materiaali on 100% polyesteria. Kyllä niitä vaihtoehtoja trikoopipoille löytyy. Ihan turha väittää, ettei niiden ja villapipojen lisäksi ole muuta.

Vierailija
99/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Sokokselta ostettu turbaanin mallinen pipo kevätkeleille. Materiaali on 100% polyesteria. Kyllä niitä vaihtoehtoja trikoopipoille löytyy. Ihan turha väittää, ettei niiden ja villapipojen lisäksi ole muuta.

Polyesteria? Sehän on kamalan hiostavaa. Ja vielä turbaani 😂 Olisitpa aikamoinen näky hiekkalaatikolla. Ja edelleen ei täältä maalta minnekään Sokokselle lähdetä, shoppailuvaihtoehdoissa tasan Citymarket ja Prisma.

Vierailija
100/1243 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko nyt vihdoinkin kertoa että MILLAISIA? Täällä vaan jankataan että muun laisia on, mutta ei kerrota että millaisia tai mistä niitä saa. Viikonloppuna kävin läpi paikallisten markettien pipohyllyt. Siellä oli muutama paksu talvipipo, joka ei näille säille sovi. Muuten vain trikoopipoja. Hiekkalaatikolle pitäisi lähteä 45 minuutin kuluttua, eikä ole mitään päällepantavaa!

No tämä on se malli, jollaisen olen itse ostanut kevätpipoksi: http://cdn.the-dressingroom.com/product-media/18JI/800/1130/Becksonderg…