Miksi naiset alkaa äidiksi tullessaan pukeutua kuin lapset? Trikoopipoja ruseteilla, lapsellisia kuviolegginssejä ja kummallisia kaapumekkoja...
Kaikki värit ja ihQt lettikuosit, ruudut ja pilkut päällä, hai-saappaat ja kånkenit kruunaa kokonaisuuden. Miksei voi olla äiti ja pukeutua kuten täysi-ikäinen nainen?
Miehillä en ole vastaavaa ällötystä havainnut.
Kommentit (1243)
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin totta. Sitten vielä lihotaan ja leikataan väritön mammatukka. Ja hetken päästä ihmetellään kun mies ei halua seksiä/käy vieraissa.
Miksihän?!
No voi v*ttu jos se on siitä kiinni niin antaa mennä, avaan vielä oven ja toivotan toiselle naiselle onnea! 😁
Ja en käytä värikkäitä trikoovaatteita, vaan mustia ja tummia. Pukeudun käytännöllisesti ja omalla tyylillä enkä tätimäisesti enkä kuten muut haluaa. Enkä ole lihonut tai kulahtanut. Mutta sanonpahan silti. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olepa hyvä ja kerro toki, millaiset vaatteet ne kuuluisi olla? Ja erityisesti, että mikä vika on esim. Trikoopipossa? Materiaalina se sattuu olemaan mukavin, kun könötät jossain hiekkamurjun reunalla kakaroitten kanssa. Ja joo, ei suomalainen äiti pukeudu kuten keski-eurooppalainen, vilkaiseppa huvikses ikkunasta, ja mieti pari kertaa miksi. Siinä minihameen alla voi sinertää, kun könkkäset menemään tuolla loskassa ja viimassa jossain roiskeläpässä. Ja ei, en tykkää itsekään lettileggareista, enkä ylipäätään käytä legginsejä kuin kotona tai välihousuina. Enkä perusta myöskään kånkenista yms. Mutta mulla on kaksi lasta, ja täytyy kyllä todeta, että käytännöllisyys sanelee melko pitkälti esim. Ulkotamineet. Sisävaatteissa pidän väreistä, ja värikkäitä ja mukavia vaatteita olen käyttänyt ihan aina. En kenenkään muun mieliksi pukeudu mustaan ja epämukavaan.
Mukavien vaatteiden ei tarvitse olla rumia. Ja ne trikoopipot on, sori nyt vaan, ihan karseita. Olisi edes nätin värisiä, mutta ei. Se lapsellisin ja rumin kuosi on must.
No kerro nyt mitkä ne on ne tyylikkäät ja hyvät vaatteet istumaan loskan keskelle hiekkalaatikolle?
Voisiko joku kertoa millaisen pipon saan laittaa? Nyt alkaa olla sen verran lämmin, että neulepipo on liikaa, mutta ilman pipoa ei pärjää kun tulee kuitenkin roikuttua siellä hiekkalaatikolla tai liukumäessä tai metsätetkellä useampi tunti päivässä. Millaisen pipon ostan ulkoilupukuni kaveriksi, että en saa ap:n vihoja niskaani? Pitäisi löytyä oman paikkakunnan liikkeestä, eli Cittarista tai Prismasta. Auttakaa!
Mieluummin trikoopipo kuin baskeri, jota anoppirukka tyrkytti minulle jouluna. Onneksi se ei ollut joululahja, vaan anopin virheostos, joka ei onneksi edes mahtunut päähäni. Kysyin, voiko hän kuvitella minun käyttävän baskeria. Ei kuulemma voinut, mutta teki silti ystävällisen tarjouksen.
Minä tykkään kylmistä kirkkaista väreistä, koska mustat, harmaat, ruskeat ja yleisimmin myynnissä olevat pastellisävyiset vaatteet eivät minulle passaa. Saan väreistä energiaa. Sanoin ukolle, että jos hän bongaa minut kuralätäkön sävyisessä harmaanruskeassa mummutrenssissä ja päässäni on herkkusieneltä näyttävä baskeri, soittaa auton hakemaan.
Maailmaan mahtuu mustia kaapuja, joten tilaa lienee värikkäällekin sakille. Ilmankos taannoin lempikuvittajani oli Katriina Viljamaa-Rissanen:
http://3.bp.blogspot.com/-AQG64E4nsn8/UfK-dTx-K4I/AAAAAAAABeM/5I0pEzL51…
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa millaisen pipon saan laittaa? Nyt alkaa olla sen verran lämmin, että neulepipo on liikaa, mutta ilman pipoa ei pärjää kun tulee kuitenkin roikuttua siellä hiekkalaatikolla tai liukumäessä tai metsätetkellä useampi tunti päivässä. Millaisen pipon ostan ulkoilupukuni kaveriksi, että en saa ap:n vihoja niskaani? Pitäisi löytyä oman paikkakunnan liikkeestä, eli Cittarista tai Prismasta. Auttakaa!
Osta vaikka sellainen joka sopii sun takin väriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olepa hyvä ja kerro toki, millaiset vaatteet ne kuuluisi olla? Ja erityisesti, että mikä vika on esim. Trikoopipossa? Materiaalina se sattuu olemaan mukavin, kun könötät jossain hiekkamurjun reunalla kakaroitten kanssa. Ja joo, ei suomalainen äiti pukeudu kuten keski-eurooppalainen, vilkaiseppa huvikses ikkunasta, ja mieti pari kertaa miksi. Siinä minihameen alla voi sinertää, kun könkkäset menemään tuolla loskassa ja viimassa jossain roiskeläpässä. Ja ei, en tykkää itsekään lettileggareista, enkä ylipäätään käytä legginsejä kuin kotona tai välihousuina. Enkä perusta myöskään kånkenista yms. Mutta mulla on kaksi lasta, ja täytyy kyllä todeta, että käytännöllisyys sanelee melko pitkälti esim. Ulkotamineet. Sisävaatteissa pidän väreistä, ja värikkäitä ja mukavia vaatteita olen käyttänyt ihan aina. En kenenkään muun mieliksi pukeudu mustaan ja epämukavaan.
Mukavien vaatteiden ei tarvitse olla rumia. Ja ne trikoopipot on, sori nyt vaan, ihan karseita. Olisi edes nätin värisiä, mutta ei. Se lapsellisin ja rumin kuosi on must.
No kerro nyt mitkä ne on ne tyylikkäät ja hyvät vaatteet istumaan loskan keskelle hiekkalaatikolle?
Laadukkaat ja siistit, hyvin istuvat ulkohousut ja -takki, joita ei ole kulutettu puhki. Hyvännäköinen ja laadukas pipo, eikä mikään 10 vuotta sitten ostettu ja muotonsa menettänyt majavanraato.
No ei ainakaan sitä rusettipipoa :D Ne on söpöjä pikkutytöillä, mutta ei enää edes kouluikäisellä, saati aikuisella :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta vaikka sellainen joka sopii sun takin väriin.
Takki on musta. Mikä on tämän kanssa sallittu väri? Edustan värivuodenaikana Kevättä.
Heille alkaa tulla kohdennettua Gudrun Sjöden-mainontaa facessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ilmiötä ei näe esim. Ranskassa ja Espanjassa, vaikka äidiksi sitä sielläkin tullaan.
Totta. Suomessa äiti on enemmän lasta varten kuin miestä varten. Suomalainen äiti astuu lapsen maailmaan ja jättää taaemmas miehen ja rakastajattaren maailman ja vielä kauemmaksi - ainakin virallisesti - toiset miehet.
Ja hyvä niin. Näin kuuluu ollakin.
Meidän miesten ja isien mielipidettä tähän ei luonnollisesti taaskaan ole kysytty. Se ei tee naisesta huonompaa äitiä jos hän miellyttää naisena myös sitä lastensa isää. Päinvastoin sillä saatetaan estää jopa lasta joutumasta eroperheeseen. =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laadukkaat ja siistit, hyvin istuvat ulkohousut ja -takki, joita ei ole kulutettu puhki. Hyvännäköinen ja laadukas pipo, eikä mikään 10 vuotta sitten ostettu ja muotonsa menettänyt majavanraato.
Eikai ne äidit siellä yli kymmenen vuotiaiden kanssa enää istu? Kun sanoit että tulee äidiksi niin uusitaan vaatekaappi.. Eihän se pipo mitenkään voi olla 10 vuotta vanha siis. Ja minkä väriset nämä vaatteet saavat olla?
Tottahan toki lapsentasoisuuden pyhä aate on vietävä myös äityleiden pukeutumiseen.
Mitkä on lettikalsarit? Kuulostaa ihan älyttömiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ilmiötä ei näe esim. Ranskassa ja Espanjassa, vaikka äidiksi sitä sielläkin tullaan.
Totta. Suomessa äiti on enemmän lasta varten kuin miestä varten. Suomalainen äiti astuu lapsen maailmaan ja jättää taaemmas miehen ja rakastajattaren maailman ja vielä kauemmaksi - ainakin virallisesti - toiset miehet.
Ja hyvä niin. Näin kuuluu ollakin.
Meidän miesten ja isien mielipidettä tähän ei luonnollisesti taaskaan ole kysytty. Se ei tee naisesta huonompaa äitiä jos hän miellyttää naisena myös sitä lastensa isää. Päinvastoin sillä saatetaan estää jopa lasta joutumasta eroperheeseen. =)
Mm m, sellaista isää tekee äidinkin mieli miellyttää joka kantaa kortensa kekoon lasten ja kodinhoidossa, oma aloitteisesti keksii lasten kanssa tekemistä että äiti pääsee vaikka sinne lenkille sekä ostaa lahjaksi lahjakortin johonkin mistä saa niitä kauniita ja tyylikkäitä vaatteita :)
Vierailija kirjoitti:
Kamoon, siskot, minulla on poika. Olisikin tyttö, niin voisimme pukeutua samanlaisiin legginsseihin ja rusettipipoihin, mutta kun poikien osastolta ei saa mun kokoa Ryhmä Hau -verkkareita.
Ei ole reilua. Ja kun ne Ryhmä Hau -vaatteet olisi sopineet niin hyvin keltaisten Hai-saappaideni kanssa.
Olen ratkaissut tämän ongelman pukemalla lapsen Marvel-, Batman- ja Star Wars-vaatteisiin. Niitä löytyy aikuistenkin koossa, myös naisten mallia niin t-paidoissa kuin legginseissä. Vaikka himoitsen kyllä keltaista Rollo-paitaa. Ihan paras pentu!
Ne lettileggarit on kyllä ihan vihonviimeiset. Ja tähtipipot. Ja raita-, tähti-, pallo- ja sydänkalsarit päällyshousuina. Oikeesti mammat, säästäkää verkkokalvojamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikai ne äidit siellä yli kymmenen vuotiaiden kanssa enää istu? Kun sanoit että tulee äidiksi niin uusitaan vaatekaappi.. Eihän se pipo mitenkään voi olla 10 vuotta vanha siis. Ja minkä väriset nämä vaatteet saavat olla?
En ole sama henkilö, joka sanoi niin, joten voit säästää nokkeluutesi. Kai ne vaatteet voivat olla periaatteessa minkä väriset vaan, mutta jos kuosi muistuttaa lähinnä mamman pöytäliinaa tai lastenvaateosaston valikoimaa taaperoille, valinta ei minusta vastaa "tyylikästä".
Vierailija kirjoitti:
Oho, muutkin on huomanneet. Luulin että oon kiinnittänyt huomiota vain muutamaan tapaukseen, mutta ilmeisesti näitä on sitten enemmänkin.
Kivoja ja käytännöllisiä aikuisten ulkoiluvaatteita on kyllä olemassa. Miksi siis pitää olla jotain riemunkirjavaa, tyyliin oranssi pipo vihreällä kukkakuosilla, turkoosi takki ja noihin yhdistettynä pinkit kuvioleggarit ja se kirkkaan punainen Kånken jossa roikkuu muumipehmoja? Ja näitä näkee kaupungilla (pk-seutu).
Mulla ei ole tarkoitus paheksua koska kukin saa pukea päälleen mitä tykkää, mutta mua kyllä kiinnostaa että _miksi_ tuollainen viehtymys supervärikkäisiin vaatteisiin ilmaantuu lasten myötä joillekin?
No mun lapseni on kaksivuotiaasta asti ollut viehtynyt mustiin ja mustavalkoisiin vaatteisiin, mää otin ittelleni sitten sen värikkään pukeutujan roolin. :P (Disclaimer: on sillä lapsella muunkin värisiä vaatteita ja me vanhemmat viimekädessä päätetään mitä lapsi laittaa päälleen. )
Vierailija kirjoitti:
Heille alkaa tulla kohdennettua Gudrun Sjöden-mainontaa facessa.
Gudrun Sjöden! :) <3
😝