Te, joilla on törkeän korkeat hinnat kirppiskamoilla: saatteko mitään myydyksi?
Pisti vaan mietityttämään, kun lähikirppiksellä oli taas mm. harsokangasta hintaan 20€, vähän käytetyy hajuvesi 15€, vaatteita hintaan 10 eurosta ylöspäin, rikkinäisiä kenkiä hintaan 5€/pari jne.
Saatteko te koskaan mitään myytyä? Joissain pöydissä voi toki olla jotain arvokkaampaa, kuten jokin merkkituote vähän kallimmalla, mutta joissain pöydissä järjestelmällisesti kaikki ovat 5-10€ halvimmillaan.
Kommentit (12)
Mikä kirppiksillä nykyään menee kaupaksi?
Olen muuttamassa pieneen asuntoon ja tavaraa pitäisi hävittää.mitä kirppiksille kannattaa viedä?
Vierailija kirjoitti:
Ei ne saa.
Jäin tammikuussa työttömäksi ja olen kierrellyt tämän jälkeen viikoittain ahkerasti kirppiksiä. Lähes poikkeuksetta samat, väärin hinnoitellut tavarat lojuu pöydissä koskemattomina ja viimeisinä päivinä yritetään saada kaupaksi -50÷ alennuksella.
Vähän jäinkin miettimään. Itse siis otin myös pöydän, ja läiskin kamoihin niitä 0,50 - 2€ hintoja, ja vietyäni kamat pöytään ekan viiden minuutin aikana myyntiä tuli jo 8,50 euron edestä, eli liki neljäsosa jo pöytävuokrasta. Kun kynnys ostaa jotain kirppikseltä on paljon matalampi, jos tuote on halpa, eli uskaltaa tehdä heräteostoksena.
Vierailija kirjoitti:
Olen muuttamassa pieneen asuntoon ja tavaraa pitäisi hävittää.mitä kirppiksille kannattaa viedä?
Sisustustilpehööri näemmä ainakin menee, kunhan on järkevät hinnat. Samoin laitoin myös hajuvesipullon, josta olin käyttänyt ehkä pari suihkaisua (en tykännytkään), hintaan kaksi euroa. Meni samantien.
Vaatteet taas liikkuu jähmeämmin.
Vierailija kirjoitti:
Jos mitään arvokasta, niistä saa yleensä paremman hinnan nettikirppareilla ja loput kannattaa suosiolla lahjoittaa. Tavara liikkuu nykyään huonommin, en tiedä onko syynä Konmaritus vai mikä. Itsekin ostan vain merkkitavaraa kirppiksiltä, koska se on välillä halpaa (esim. yksi löydöistäni on kaksi artekin jakkaraa yhteensä 4€ ja käyttämätön tiger of swedenin jakkupuku 7€).
Vaatteista tosiaan mitkään H&M, Vero moda polyesterirätit ei liiku edes kahdella eurolla, merkkivaatteet taas liikkuu kalliimmallakin (vain aidot).
Vierailija kirjoitti:
Kauppa käy kun hinta on kohdillaan. Melkein mikä tahansa kodin irtain myy, kunhan on siisti ja edullinen.
Peltipurkit/taulut menee hyvin kaupaksi jos pitää hinnat kohtuullisina. Myös elektroniikka/ps 3 tai 4 pelit myy. Vaatteet on vähän hankalempi saada liikkumaan mutta kengät, huivit ja treenivaatteet menee paremmin. Mutta voihan se olla paikkakuntakohtaista. Mulla ainakin 20€ on kipuraja, siihen hintaan saa olla jo aitonahkainen priimakuntoinen takki. Yleensä ostan alle 5€:n vaatteita, kenkiä ja sisustustuotteita. Jos pyydetään 10€ tai yli niin mun täytyy tosissaan tykätä. Miten muilla, mikä on teijän kipuraja?
Vierailija kirjoitti:
Peltipurkit/taulut menee hyvin kaupaksi jos pitää hinnat kohtuullisina. Myös elektroniikka/ps 3 tai 4 pelit myy. Vaatteet on vähän hankalempi saada liikkumaan mutta kengät, huivit ja treenivaatteet menee paremmin. Mutta voihan se olla paikkakuntakohtaista. Mulla ainakin 20€ on kipuraja, siihen hintaan saa olla jo aitonahkainen priimakuntoinen takki. Yleensä ostan alle 5€:n vaatteita, kenkiä ja sisustustuotteita. Jos pyydetään 10€ tai yli niin mun täytyy tosissaan tykätä. Miten muilla, mikä on teijän kipuraja?
Olen löytänyt käyttämättömiä, uutena yli tonnin maksaneita takkeja kirppareilta. Yhdestä maksoin muistaakseni 75€. Se oli ihan oikeaa merkkiä, ei siis mikään Gant tms vaan italialainen muotitalo. Yleensä kipuraja alempi, mutta riippuu ihan tuotteesta.
Joskus tuli mieleen hullut päivät; kieltämättä mikäli sama tuote on ylihintainen, herää kysymys miksi maksaa siitä ylihinta.
Mikäli tuote on eri ja vaikka yksinoikeudella vain jossain myynnissä, herää kysymys mikä on se hyöty ja lisäarvo mikäli maksaisi sen mitä ketju vaatii. Muuten tuote voi olla oikeasti laadukas ja hyvä mutta se kapseloitu palvelu häiriklö naiklosineen ja myyntitykkineen kysee sen pois.
Todella halvassa tuotteessa ja huonosti kapseloidussa palvelussahan ei ole selityksille rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni menee kipuraja viidessä eurossa, ellei kyse ole jostain merkkikamasta, tai kalliista materiaalista. Ostin mm. aidon nahkatakin kahdellakympillä, olisi mielestäni voinut myyjä pyytää siitä enemmänkin, mutta parempi tietty minulle :D
Itse hinnoittelen juuri tällä hetkellä itse asiassa kirppiskamaa muuton tieltä, lapsen vaatteita menee paljon pois viidenkymmenen sentin hinnalla, uudemmista pyydän euron - 1,5€ ja kokopuvusta (housut ja paita) 2€.
Sitten on kaikkea purkkia ja purnukkaa, koruja, muutamat teekupit yms. niin hinta on väliä 0,20€ - 2,50€.
Kiitos menekkikyselyyn vastanneille.
Ei ne saa.
Jäin tammikuussa työttömäksi ja olen kierrellyt tämän jälkeen viikoittain ahkerasti kirppiksiä. Lähes poikkeuksetta samat, väärin hinnoitellut tavarat lojuu pöydissä koskemattomina ja viimeisinä päivinä yritetään saada kaupaksi -50÷ alennuksella.