Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutisevat kohdat rinnoissa, onkohan vakavaa

Vierailija
16.04.2017 |

Molempien rintojen alaosissa on kuukausien ajan ollut punertavia kuivia kohtia, jotka kutisevat monena päivänä viikossa. En ole aloittanut mitään lääkettä, vaihtanut uuteen pesuaineeseen yms joka voisi selittää asian. Ilmestyivät vaan yllättäen. Rasvaan kohtia aina kun muistan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta vakavalta, mutta en tietty ole lääkäri. Molemmat jos symmetrisesti kutisevat. Kokeile nyt vaikka miedolla kortisonivoiteella viikon ajan aamuin illoin, luulisi häviävän, ärtyneet jostain veikkaan.

Vierailija
2/10 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävisin kyllä varmuuden vuoksi näyttämässä lääkärillä, vaikka tuskin mitään vakavaa, kun molemmissa rinnoissa samassa kohdassa.

Mun rintoja kutittaa, niihin sattuu, ja toiseen ilmestyy kuoppa, kun nostan käden ylös, mutta lääkärin mielestä ei ole mitään syytä huoleen ja kuulemma jos laittaisi lähetteen mammoon ja ultraan, se ei menisi läpi. Lähtee vielä järki tämän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävisin kyllä varmuuden vuoksi näyttämässä lääkärillä, vaikka tuskin mitään vakavaa, kun molemmissa rinnoissa samassa kohdassa.

Mun rintoja kutittaa, niihin sattuu, ja toiseen ilmestyy kuoppa, kun nostan käden ylös, mutta lääkärin mielestä ei ole mitään syytä huoleen ja kuulemma jos laittaisi lähetteen mammoon ja ultraan, se ei menisi läpi. Lähtee vielä järki tämän kanssa.

Etsi toinen lääkäri. Itse menisin tukka putkella noilla oireilla kuviin.

Vierailija
4/10 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinkin ettei voi olla kovin vakavaa kun molempia kutittaa. Pitää ruveta käyttämään rasvaa useammin. Ap

Vierailija
5/10 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesetkö itseäsi tarpeeksi usein, vaihdatko rintaliivejä tarpeeksi usein? Onko rintaliivit vääränlaiset? 

Saattasko olla joku hiivan vastaava mkä tarttunut käsien kautta rintojen alapuolelle ja sitten jäänyt siihen muhimaan? 

Vierailija
6/10 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voinko varata yksityiseltä lääkäriasemalta ajan syöpätauteihin erikoistuneelle lääkärille, vaikkei minulla ole (vielä) diagnosoitu syöpää? Tämä tässä juuri suututtaa niin helvetisti, kun tuntuu, että minua ei oteta tosissaan, ja sitten jos menen toiselle lääkärille, tuntuu, että hän pitää automaattisesti minua luulosairaana, kun toinen lääkäri on juuri sanonut ettei ole syytä huoleen. 

Vierailija
7/10 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavat syyt eivät tule symmetrisesti molemmille puolille.

Ensimmäisenä mieleen kaarituelliset liivit, joille allergisoituminen. Hautuminen jos ongelmakohdat ihopoimujen välissä tai hiiva.

Kuivana ja ilmavana pitäminen. Ei metalliosia tai uusia pesuaineita.

Vierailija
8/10 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon hiiva- vai sieni-infektio voi myös olla kyseessä.

Tuollainen kutina on inhottava vaiva.

Toivottavasti helpottaa :)

Vierailija
9/10 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä nyt ensimmäiseksi mitään syöpää kannata epäillä. Punertavat kutisevat kohdat IHOSSA ei ole rintasyöpäoire vaan ihon ärsytysoire tai allergiaoire. Kyseessä voi olla myös joku pinnallinen iho-infektio, mutta ne lienee harvinaisia. Sanoisin, että pikemminkin iho on ärtynyt tai allergisoitunut jostain rintsikoihin liittyvästä (likaiset hautuvat rintsikat, pesuaine, nikkeli, palonestokemikaalikäsittely rintsikoissa tms). Minä saan tuollaisia kutiavia läiskiä, jos syön aspartaamia, iho alkaa oireilla siitä heti nimenomaan alueilla, joita vaatteet "hautovat", olen allerginen aspartaamille koska se muuttuu elimistössä formaldehdiksi.

Vierailija
10/10 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voinko varata yksityiseltä lääkäriasemalta ajan syöpätauteihin erikoistuneelle lääkärille, vaikkei minulla ole (vielä) diagnosoitu syöpää? Tämä tässä juuri suututtaa niin helvetisti, kun tuntuu, että minua ei oteta tosissaan, ja sitten jos menen toiselle lääkärille, tuntuu, että hän pitää automaattisesti minua luulosairaana, kun toinen lääkäri on juuri sanonut ettei ole syytä huoleen. 

Voit. Itse olen tehnyt näin, ei liittynyt kylläkään rintoihin. Sain verikoelähetteet kirjallisena ja ne voi otattaa Husin labroissa ilmaiseksi, kahdessa labrassa muistaakseni, siis vaikka lähete on yksityislääkäriltä peräisin. Muun lähetteenkin, esim. mammografia, kanssa voit mennä sitten julkiselle puolelle tutkimukseen, en tiedä onko muut tutkimukset kokonaan ilmaisia vai meneekö ainoastaan pkl-käynti -maksu..?

Eli jos asia vaivaa aivan hirveästi, voit käydä ottamassa vauhtia yksityislääkäriltä. Ei vakavan sairauden pelon kanssa ole kiva montaa kuukautta odotella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi