Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinki on pelottava paikka

Vierailija
16.04.2017 |

Vaikka vuosien varrella on menty parempaan suuntaan, kyselyn mukaan edelleen joka viides helsinkiläisnainen kokee turvattomuutta omalla asuinalueellaan. Helsingin keskustassa pelkää noin joka kolmas. Hälyttävintä on naisten kokema turvattomuuden tunne metrossa. Peräti 41 prosenttia naisista tuntee olonsa turvattomaksi viikonloppuiltaisin metrolla kulkiessaan. Miesten keskuudessa turvattomuuden kokemus on huomattavasti harvinaisempaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkisivat miehen, niin ei tarttis pelätä. Tosin sinkkujahan suurin osa noista stadin naisista on, taitavat pelätä kaikkia miehiä niin etteivät uskalla edes parisuhteeseen ryhtyä, mielummin matkaavat ulkomaille nauttimaan viiniä kun siellä on kaikki niin paremmin. Sääli kaikille.

Miehiä tuskin enää "itsenäiset ja vahvat" naiset kiinnosta vaikka uskaltaisivatkin sanoa kyllä, näkeehän tuloksen selkeästi syntyväisyystilastoissa.

Vierailija
2/18 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko on pään sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelon kokeminen on aivan eri asia kuin faktat. 

Helsinkin on erinäisissä tutkimuksissa todettu monilla indekseillä yhdeksi turvallisimmista pääkaupungeista maailmassa. 

Vierailija
4/18 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkoa voi mitata kyselytutkimuksilla. 

Väkivaltaa rikostilastoilla. Ovat kovasti ristiriidassa keskenään. Ovatko suomalaiset naiset jotenkin erityisen pelkurimaista porukkaa?

Vierailija
5/18 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitä tutkittu minkälaisia naisia ovat ne, jotka pelkäävät? Olen asunut koko ikäni, yli 50v Itä-Hgissä enkä ole koskaan pelännyt täällä. Olen myös liikkunut öisin ja käynyt juhlimassa normaalisti. Toki nuorempana humalaiset sössöttäjät oli joskus tunkemassa reviirille mutta heistä yleensä pääsee eroon kun ei ala jankkaamaan mitään. Lompakkovarkaita ym. rosvoja aina on mutta ei ole osunut kohdalle. Täytyy myös vähän katsoa ainakin öiseen aikaan missä ja kenen kanssa liikkuu. Ehkä olen onnekas kun ei ole tapahtunut mitään enkä edes tunne yhtään rikollista, huumehörhöä tms. Jokusen alkoholistin sentään tiedän. Olin myös vuosia sinkkuna nuorempana ja minulla oli yhden yön sekä muita lyhyehköjä suhteita, silloinkaan en kokenut mitään pelottavaa.

Vierailija
6/18 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei Helsinki ole pelottava paikka, Helsinki on m*lkku paikka. toisin on Turussa ja Tampereella <3

Helsingillä on kiusaaja syndrooma, luullaan olevinamme jotain tooodella erikoista, mutta ihmiset on ylimielisiä ässän suhauttelijoita, joita kiinnostaa vain oma etu ja minä minä asenne. muualla on leppoisampaa. täytynee muuttaa, ainakin asennetta

t. hesalainen

Vierailija
7/18 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisivat sitten jonnekin kehyskuntaan, pääkaupunkiseudun edut, hevostallit ja yhteisö ympärillä.

Vierailija
8/18 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkoa voi mitata kyselytutkimuksilla. 

Väkivaltaa rikostilastoilla. Ovat kovasti ristiriidassa keskenään. Ovatko suomalaiset naiset jotenkin erityisen pelkurimaista porukkaa?

Suomalainen on tottunut saamaan kaiken tekemättä mitään. Turvallisuuden vuoksi pitäisi kuitenkin tehdä töitä ja se on monelle ihan mahdotonta. Mielummin vain dokataan ja luodaan ympärille pelkoa.

Vierailija
9/18 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin koen Helsingin erittäin turvalliseksi kaupungiksi. Helsinki on kotini. 

N21

Vierailija
10/18 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on minulla ainakin paljon turvallisempi olo kuin jossin syrjäseuduilla landella.

Vierailija
11/18 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelon kokeminen on aivan eri asia kuin faktat. 

Helsinkin on erinäisissä tutkimuksissa todettu monilla indekseillä yhdeksi turvallisimmista pääkaupungeista maailmassa. 

Samoin sanoi Paavo Lipponen; Helsinki on turvallinen kaupunki jos ei mene itseään tyrkyttämään puskiin.

Vierailija
12/18 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävättäriäni asuu Helsingissä eivätkä he ole joutuneet pelkäämään, yöelämässäkään liikkuessaan.

Vierailija
13/18 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan jotenkin erilainen, kun minusta ihmisten joukossa on turvallisempaa kuin autiudessa? Tunnen oloni turvallisemmaksi väkeä vilisevässä metrossa kuin autiossa metsässä.

Kuten tuossa jo todettiinkin, tilastojen mukaan pelot ovat aika irrationaalisia. Rikollisuusluvut laskevat, ja silti pelätään enemmän. Oiskohan tuo osin median luomaa, kannattaa lukea muutakin kuin iltapäivälehtiä, jotka paisuttelevat yksittäisiä rikoksia myyntiä lisätäkseen.

Vierailija
14/18 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on turhallinen kaupunki.

Vierailija
15/18 |
16.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on perseestä. En koe turvattomaksi mutta suomen paskin kaupunki.

Vierailija
16/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho

Vierailija
17/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusreppanaa pelottaa kun hommafoorumilla on juteltu siitä, että tummat pojat pelottaa kun puhuvat vierasta kieltäkin.

Vierailija
18/18 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesa on karmea paikka, mukään ei pela, jatkuvia muutoksia, olematom hoito, surkeat kouliut, huono ilmapiiri, jengi kiree kuin viulunkieli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi