Kaveri kommentoi mieheni ulkonäköä..
... Kun oltiin ystäväni kanssa syömässä, totesi jo heti siinä alussa vähän säälivästi että kyllä se juominen jo näkyy mieheni naamasta. Oli nähnyt mieheni ruokakaupassa ja kertoi siitä ja siinä samassa sanoi siitä alkonkäytön näkymisestä. Loukkaannuin, mutta nielin kiukkuni ja harmitukseni. Kotiin päästyäni raivoistuin oikein kunnolla, miksi piti möläyttää minulle sellaista, ihan kuin ei yhtään arvostaisi. Sama jos itse sanoisin ystävälleni, että kyllä se bulimia vaan näkyy hänenkin naamasta tms.
Miehelläni tosiaan on ollut ongelmaa alkon kanssa, mutta hakenut apua ja tosissaan yrittää lopettaa juomisen ja olen hänen tukenaan.
Kuinka itse suhtautuisitte, jos joku ystävistänne kommentoi tuollaista ihan noin vaan?
Kommentit (6)
Ai miehesi siis oikeasti on alkoholisti, mitä ihmeellistä tässä kommentissa sitten oli? Olet varmaan lisäksi hänen kanssaan jo paljon puhunut miehesi tilanteesta?
Mieti mistä nyt oikeasti olet vihainen. Oletko häpeissäsi siitä, että jos miehesi alkoholismi kerran näkyy naamasta, niin sitten moni tuttu ja vieras ihminen oikeasti on arvannut millaisia ongelmia teidän perheessä on?
Enemmän tässä kummastelen miksi olet yhdessä juopon miehesi kanssa?
Kaverisi oma miestilanne? Ei ole, arvatenkaan?
Tuota, ehkä ystäväsi on suorasuu, mutta totuudenhan laukaisi? Sanoisin, että se nyt on vain kestettävä.
Kyllähän lihavillekin monet sanoo aika suoraan painosta. Ehkäiseekö lihavan laihdutuskuurin, jos joku sanoo, että oletpa lihava?
Aknestani olen kuulluut suorasukaisia kommentteja.
Elämä nyt vain on - osa sanoo suoraan.
Hienoa, jos miehesi pääsee alkoholismista kuiville. Se tosiaan näkyy sekin naamasta.
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi oma miestilanne? Ei ole, arvatenkaan?
Kaverini on lesbo ja hänen naisystävänsä on myös jonkinsortin alko-ongelmainen, kun vetää parin pv putkia silloin tällöin. Oma mieheni on ns. viikonloppujuoppo, eli tissuttelee parina päivänä viikossa n. 6-10 annosta illassa. Kulutus jää siis riskirajojen alle, mutta jonkinlainen ongelma on kun häiritsee perhe-elämäämme. Muuten ns. normaali mies, mutta jos ei lopeta juomista niin eroamme.
Ap
En mitenkään, kun en ehtisi, niin nopsaan heivaisin tuollaisen elämästäni. Aito ystävä tukee ja kannustaa.