Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa tämä pääsiäinen!! Pitäiskö olla kuin joulu?

Vierailija
14.04.2017 |

Kauhea hössötys että pitäisi olla kaikenlaisia ruokia tarjolla ja hienot puitteet missä pääsiäislomaa viettää.

No, minä en vain jaksa. En edes leivo.
Pitäisikö todella jaksaa nyt panostaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko.

Vierailija
2/13 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oo ihan vaan wt rauhassa äläkä tee mitään. Lapset kiittää myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole erityisesti pääsiäisestä kiinnostunut, mutta meneehän tuo.

Ainakin on vaapata

Vierailija
4/13 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääsiäinen näy minun elämässäni yhtään mitenkään.

Vierailija
5/13 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vapaapäivää. Mitä hössöttämistä siinä on?

Vierailija
6/13 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskonnollinen enkä uskovainen, joten minulle yks ja sama hailee onko pääsiäinen vai ei. Lapsikaan ei ole siinä iässä että ymmärtäisi vielä mitään pääsiäiskukoista ja tipuista ja munista. Muutaman munan varasin jos naapureiden lapset tulevat virpomaan mutta yksin sain nekin syödä.

Vierailija
7/13 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mies, leipominen ei ole tosiaankaan pakollista! Pullat saa kaupasta, jos niitä tarvitaan. Rauhallista pääsiäistä teille!

Vierailija
8/13 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin tehdään kaupallinen hössötys.

Vierailija
9/13 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie kävin teinin kanssa pizzalla ja sitten haettiin kaupasta suklaalevy. En ole koskaan tajunnut pääsiäsen ideaa ja sitäpaitsi en koskaan tajua milloin se tulee. Ihan älytön juhlapyhä, mutta otetaan toki mielellään vastaan lomana. Pääsiäistä "vietän" tosiaan lähinnä lomaillen ja voi sitä kaupasta jotain pashaa ostaa tai leipaista rahkapiirakan. Koristeina on mitä nyt lapset päiväkodissa/koulussa ovat askarrelleet ja joku tipu, mutta kun on tosiaan aina jotenkin sekava tämä pääsiäisen aika ja se "juhliminen" loppuu tasan siihen kun eka työpäivä alkaa, niin ei jaksa nähdä vaivaa. Pääsiäiseen olisi kai tarkoitus laskeutua, paastota ja mitälie ja sitten lopuksi pistää juhlinnaksi, kun taas itse tykkään siitä että aloitetaan se juhlinta ja jatketaan pitkään, joululoman tyyliin.

Vierailija
10/13 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pääsiäinen on kimmoke ostaa vuoden ainoat mämmit. Mämmissä on jotain isänmaallis-perinteistä mistä tykkään. 

Vierailija
11/13 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko. Mä olen tänään käynyt ruokakaupassa, siivonnut, pessyt pyykkiä jne. Huomenna ihan tavallinen lauantai. Sunnuntaina tulee päivällisvieraita, mutta maanantai on sitten taas ihan vaan lepopäivä. 

Vierailija
12/13 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea hössötys että pitäisi olla kaikenlaisia ruokia tarjolla ja hienot puitteet missä pääsiäislomaa viettää.

No, minä en vain jaksa. En edes leivo.

Pitäisikö todella jaksaa nyt panostaa?

Ei todellakaan tarvitse. Meillä valmistellaan jouluaattoa. Pääsiäisenä sellaisina päivinä kun tuntuu olevan eniten energiaa, pari päivää on juhlaa, ei vaan etukäteen ole varmaa mitkä niistä. Vappunakin on hyvät ruoat.

Jos olet kristitty, eiköhän suurin juhla ole helluntai. Seurakunnan perustaminen ja pyhän hengen laskeutuminen?

Vierailija
13/13 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä edes lapsuudessa näkynyt pääsiäinen mitenkään uskonnollisena pyhänä. Viikkoa ennen pyhiä pukeuduttiin noidiksi ja käytiin virpomassa hienosti koristeltujen pajuvitsojen kanssa. Oli kivaa askarrella, pukeutua ja saada karkkia, jee! Koulussa askarreltiin jotain pääsiäiskortteja ja niitä läheteltiin ja saatiin muilta, kiva kun muistettiin sukulaisia, jee! Oli rairuohoa, tipuja, pupuja ja pääsiäismunia. Ei mitään erityistä pääsiäisruokaa, paitsi mämmi kermalla. Muuten saattoi olla jotain parempaa lihaa kermaperunoilla, mutta ei lammasta tai karitsaa.

Mikä Jeesuksen ylösnousemus? Mulle pääsiäinen on ollut askartelun juhla-aikaa, eikä mitään muuta. Samoilla perinteillä taidan mennä omien lasteni kanssa. Tai katsotaan miten tuo virpominen tulevaisuudessa tapahtuu, kun on kaikenlaisia sekopäitä liikenteessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän