Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi on tabu jos nainen alkaa etä-äidiksi?

Vierailija
14.04.2017 |

Jos ihan vapaaehtoisesti alkaa etä-äidiksi eikä ole mitään mm alkoholi, mielenterveys tms ongelmia. Miksi sitä ei suomessa hyväksytä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä ei hyväksy?

Vierailija
2/8 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyseessä ole tabu millään mittakaavalla. Harvinaista muta ei tabu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu se olevan vähän tabu. Itse olen lentoemäntä ja ex-mies insinööri, joka siis tekee töitä normaaliin toimistoaikaan. Erottiin hyvissä väleissä ja ystävinä, ja loogisestikin lapsen parhaaksi oli jäädä asumaan isän luo, joka elää koulussa käyvän lapsen kanssa samaa rytmiä. Tapaan lasta paljon "normaalia" etävanhempaa useammin, mutta lapsi ei kuitenkaan asu luonani. Usein ihmisten reaktio tähän on jotain pään puistelun ja "Miksi!?"-huudahdusten väliltä.

Vierailija
4/8 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet eivät hyväksy. Törmään usein siihen, että minua pidetään mt-potilaana, koska olen etä-äiti. Perusteena on se, että "ei kukaan normaali äiti halua etä-äidiksi". Tsemppiä ennakkoluulojen kanssa painimiseen muille etä-äideille!

Vierailija
5/8 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen jotkut saattavat suhtautua tuomitsevasti, mitta eivät kyllä kaikki.

Joskus se on järkevintä, ainakin kun lapset ovat isompia.

Vierailija
6/8 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämä on vain yksi esimerkkki siitä, että sukupuolten väliseen tasa-arvoon on vielä hieman matkaa. - Enkä nyt tarkoita. että tavoitteensa olisi se, että naisen tulisi muuttua mieheksi ja miehen naiseksi niin tasa-arvo olisi saavutettu. Mutta,, mutta yhtä lailla mies saa hyvin äkkiä kuulla olevansa vähintään sairas jos erehtyy sanomaan, että kyllä minä haluaisin saada lapsen tai lapsia, mutta oikeastaan puoliolla naisella -tai toisella miehellä- en välittäisi saada siihen kolmanneksi;  vosiin vaikka vain adobtoida tai vuokrata naisen kohdun ja hän sitten synnyttäisi minulle lapsen. (...) 

Vierailija
7/8 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi, että monelle äidille tuntuu mahdottomalta ajatus olla lapsestaan erossa?! Jos lapsi asuu puoliksi kummankin vanhemman luona, silloin varmaan nimellistä kumman luona kirjat on, mutta sitä tässä ei varmaan tarkoitettu.

Vierailija
8/8 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ois etä-äitiys sopinut mainiosti,en jaksa passata porukkaa 24/7.