Ristiriitaisia tunteita omasta ulkonäöstä
Minua ärsyttää mieheni kauneusihanne. Hoikka, pitkähiuksinen, meikkava, hameita käyttävä ja naisellisesti elehtivä. Olen luonteeltani räväkkä ja haluan sen näkyvän myös tyylissäni. Toisaalta haluaisin näyttää viehättävältä mieheni silmissä. Tunnen usein mustasukkaisuutta, kun näen jonkun mieheni makuun olevan naisen.
Mitä minun pitäisi tehdä? Pitäisi muuttaa tyyliä tai miestä vai miten tästä pääsee yli?
Kommentit (14)
Miten se räväkkyys näkyy tyylissäsi?
Vierailija kirjoitti:
Koeta vahvistaa itsetuntoasi.
Hyvä idea, mutta miten?
Miten te olette yleensä päätyneet yhteen? Ja mikä on se räväkkä tyylisi? Esimerkkinä naisellinen ja räväkkä tyyli voisi löytyä fiftari/pinup tyylisestä pukeutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Miten te olette yleensä päätyneet yhteen? Ja mikä on se räväkkä tyylisi? Esimerkkinä naisellinen ja räväkkä tyyli voisi löytyä fiftari/pinup tyylisestä pukeutumisesta.
Minulla oli pitkät hiukset, kun aloimme seurustelemaan. En vain myöhemmin kokenut niitä omakseni vaan halusin "vauhdikkaamman" kampauksen. Lisäksi tapasimme juhlissa, jossa olin pukeutunut normaalista poikkeavasti. Mies varmaan kuvitteli, että näytän arkena samalta ja on pettynyt.
Miten olette päätyneet yhteen jos et yhtään ole miehesi makuun? Vai onko tämä nyt sitä että mies joutuu ottamaan sen kenen saa, miellytti tai ei?
Missään nimessä ei kannata lähteä esittämään jotain mitä et ole, koska minkä tahansa roolin vetäminen on pidemmän päälle raskasta ja epäreilua aitoa itseäsi kohtaan. Itseään ei pidä muuttaa toisen mieliksi, vaan fiksumpaa on etsiä ympärilleen ihmiset, jotka pitävät aidosta sinusta. Toisaalta, tyylisi ei kuitenkaan välttämättä ole niin tärkeä miehellesi kuin kuvittelet. Hänhän on kanssasi, vaikka et olekaan kuvailemaasi naisellista tyyppiä. Ehkäpä hän jo rakastaa sinua ihan sinuna itsenäsi, ja otat turhia paineita siitä miltä sinun "pitäisi" näyttää? Jos olisin sinä, puhuisin miehen kanssa ja keskittyisin parantamaan omaa itseluottamusta. En todellakaan muuttuisi toisen mieliksi joksikin mikä ei tunnu omalta. Ja jos tuo ulkonäköasia on oikeasti miehelle todella merkittävä ja tieto siitä syö onnellisuuttasi ja vaikuttaa suhteeseenne huomattavasti, muista että on olemassa miehiä jotka pitävät nimenomaan räväkkyydestä ja arvostavat persoonallisuutta tyylissä ja olemuksessa... Sekin on mahdollista, että olet vain väärän miehen kanssa. Sinä et kuitenkaan voi olla "väärä sinä", jos olet aidosti sitä mitä ITSE haluat. :)<3
Siiri. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli pitkät hiukset, kun aloimme seurustelemaan. En vain myöhemmin kokenut niitä omakseni vaan halusin "vauhdikkaamman" kampauksen. Lisäksi tapasimme juhlissa, jossa olin pukeutunut normaalista poikkeavasti. Mies varmaan kuvitteli, että näytän arkena samalta ja on pettynyt.
Onhan tuo ukkos vähän pöheli jos luulee, että ihmiset on arkisissa oloissa samalla tavalla pukeutuneita ja laitettuja koko ajan kuin juhlissa. Onko hän itsekin juhlatamineissa kotona? Voisiko sitä tyyliä mitä olit juhlissa jotenkin siirtää arkiolemukseenkin? Ei sillä että tarvitsee miehen pettymyksen takia muuttua mutta jos se sinun mielestäsi on ratkaisu.
Ap ei ole nainen vaan mies joka yrittää taas kerran saada keskustelun pystyyn samasta vanhasta aiheesta: naisellinen nainen vs räväkkä. Tää on niin nähty!
0/5
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole nainen vaan mies joka yrittää taas kerran saada keskustelun pystyyn samasta vanhasta aiheesta: naisellinen nainen vs räväkkä. Tää on niin nähty!
0/5
Mitä tarkoitat?
Siiri. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea, mutta miten?
Siihen on paljonkin keinoja. Itsetunto vahvistuu positiivisesta ajattelusta ja positiivisista kokemuksista. Tee jatkuvasti niitä asioita jotka saavat olisi hyväksi ja joissa koet olevasi hyvä, puhu itse itsestäsi kauniisti (voisit esim joka päivä kirjoittaa ylös viisi positiivista asiaa/piirrettä itsestäsi, tämä pakottaa sinut keskittymään hyvään ja näkemään itsesi positiivisessa valossa), ympäröi itsesi ihmisillä jotka tukevat, kannustavat ja rakastavat aitoa sinua. Seura ja ympäristö ovat todella tärkeitä tekijöitä itsetunnon kannalta, sillä voit saada niistä joko itsetunnon vahvistusta tai sitten jatkuvaa haastetta... Älä kiusaa itseäsi asioilla jotka saavat sinut epäilemään itseäsi; esim. älä selaa niitä naistenlehtiä jos ne saavat sinut vain vertailemaan itseäsi muihin/älä pidä yhteyttä siihen tyyppiin joka arvostelee sinua jatkuvasti/älä tee asioita vain muiden mieliksi/älä esitä muille jotain mitä et ole/älä suostu johonkin mitä et oikeasti halua tehdä jne. Hyvän itsetunnon omaava ihminen tietää arvonsa ja on tarkempi siitä, kenen kanssa viettää aikaansa ja ikään kuin varaa itsensä vain niille jotka näkevät sen aidon persoonan, ja hyväksyvät sen sellaisena. Itsetunto vahvistuu myös onnistumisen kokemuksista. Itseään kannattaa haastaa niiden asioiden eteen joita oikeasti pitää tärkeänä, sen sijaan että pelkäisi epäonnistumista eikä sen vuoksi edes yrittäisi. Kun sitten lopulta onnistuu siinä, mikä aluksi tuntui vaikealta/pelottavalta/kaukaiselta, itsetunto nousee kohisten. Kaikki lähtee siitä, että opettelet tuntemaan itsesi paremmin ja olet rehellinen itsellesi. Olet rehellinen siitä, kuka olet, mitä haluat ja mitä et. Tämä rehellisyys heijastuu itsestäsi aitoutena kaikkialle ympäristöön, ja yhtäkkiä sitä onkin muidenkin silmissä kiinnostava ja viehättävä. Oli se tyyli mitä tahansa, ihmiset huomaavat sen jos ihminen on sinut itsensä kanssa ja rakastaa itseään. Kaikki haluavat palan sellaisesta ihmisestä, kaikki haluavat lopulta sitä samaa.
Noin olen yrittänyt tehdä, eikä minulla ole mielestäni huono itsetunto. Harmittaa vaan, ettei mieheni pidä tyylistä, joka tuntuu minusta omalta. Muuten meillä menee hyvin, joten en aio tämän takia erota.
Siiri. kirjoitti:
Noin olen yrittänyt tehdä, eikä minulla ole mielestäni huono itsetunto. Harmittaa vaan, ettei mieheni pidä tyylistä, joka tuntuu minusta omalta. Muuten meillä menee hyvin, joten en aio tämän takia erota.
Meneekö oikeasti hyvin? Kuinka usein saat nuolentaa ?