Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykyisten kolmi-nelikymppisten eläkkeet uhattuna alhaisen syntyvyyden takia

Vierailija
12.04.2017 |

Aiempi aloitus poistettiin jostain syystä niin uusi yritys

http://www.mtv.fi/lifestyle/hyvaa-elamaa/artikkeli/suomeen-syntyy-niin-…

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varaa vain yhteen lapseen, paha hankkia enempää jos rahat ei vaan riitä.

Vierailija
2/12 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on varaa vain yhteen lapseen, paha hankkia enempää jos rahat ei vaan riitä.

Valtio kyllä antaa tukea vaikka sataan lapseen. Tietenkin jos varalla tarkoitetaan viittätoista reimateci n vaatekertaa ja kymmentä ulkomaanmatkaa vuodessa niin olet oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmu epäreilu tilanne. Monella ei ole töitä joiden avulla voisi kerryttää omaisuutta tulevaisuutta varten. Sitten niillä joilla on niin palkasta menee eläkemaksu (jolla nykyiset eläkeläiset elätetään) muka kertyvään eläkkeeseen jolle ei tulevaisuudessa ole maksajia

Vierailija
4/12 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirmu epäreilu tilanne. Monella ei ole töitä joiden avulla voisi kerryttää omaisuutta tulevaisuutta varten. Sitten niillä joilla on niin palkasta menee eläkemaksu (jolla nykyiset eläkeläiset elätetään) muka kertyvään eläkkeeseen jolle ei tulevaisuudessa ole maksajia

on kyllä menny perseellewn tilanne. Itse korkeakoulutettu työtön persaukinen ilman mitään oikeaa alan kokemusta. Vanhemmat eläkeläisiä opettaja ja talonmies omaisuutta ~800 000e

Vierailija
5/12 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio kyllä antaa tukea vaikka sataan lapseen. Tietenkin jos varalla tarkoitetaan viittätoista reimateci n vaatekertaa ja kymmentä ulkomaanmatkaa vuodessa niin olet oikeassa.

Kaupungin vuokra-asunto ja 80 % kirppisvaatteet, kun ollaan kumpikin pätkätyökierteessä. Lomalla käydään vanhempiemme mökeillä ja hengataan kotona. Onneksi ei tarvinnut aikoinaan ottaa opintolainaa ja HOASin asunnon jälkeen saatiin kaupungin vuokra-asunto, nyt sentään pärjätään vaikkei rahaa liiemmälti olekaan ja omistusasunnosta voi vaan haaveilla.

Vierailija
6/12 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy alhaiseen syntyvyyteen on se etteivät ihmiset koe että heillä on varaa hankkia enmpää lapsia.

Vierailija
7/12 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkemaksujen sijaan nuo rahat pitäisi saada itselleen jo nyt. Jokainen voisi sitten sijoittaa/käyttää rahat miten itse haluaa. Tulevaisuudessa niitä ei saa itselleen mitenkään, vaikka kuinka olisi maksanut.

Vierailija
8/12 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on kyllä menny perseellewn tilanne. Itse korkeakoulutettu työtön persaukinen ilman mitään oikeaa alan kokemusta. Vanhemmat eläkeläisiä opettaja ja talonmies omaisuutta ~800 000e

60v isä tekee ylitöitä viikonloput ja minä 40v koulutettu poika makaan kotona kun ei kukaan huoli töihin. Vanhemmilla mökit ja talot. Itsellä tuulen huuhtoma perse.

Vierailija
9/12 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkemaksujen sijaan nuo rahat pitäisi saada itselleen jo nyt. Jokainen voisi sitten sijoittaa/käyttää rahat miten itse haluaa. Tulevaisuudessa niitä ei saa itselleen mitenkään, vaikka kuinka olisi maksanut.

Herää jo - niitä ei ole. 

Vierailija
10/12 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen eläkejärjestelmä on pohjimmiltaan pyramidihuijaus. Mitä aiemmin osallistut järjestelmään niin sen enemmän hyödyt ja viimeisille jää maksumiehen rooli.

Suuret ikäluokat maksoivat olematonta eläkemaksua (2-5% työntekijän ja työnantajan osuus yhteensä) aina 90-luvun lopulle josta prosentti nousi jyrkkään nousuun tuohon nykyiseen jossa työntekijä ja työnantaja maksaa yhteensä n. 20%. Lisäksi nykyään ne kaikki superkertymät sun muut eläkettä enemmän kerryttävät mekanismit ovat poistuneet viime vuosina.

Omalla kohdallani eläkkeellä oleva (pienituloinen siivooja) äitini saa eläkettä enemmän kuin mitä itse tulen ikinä saamaan ja itse olen keskituloinen ja siinäkin haitarin yläpäässä.

Vierailija
11/12 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettolainanotto 5,6 miljaardia. Vesuri heiluu jatkossakin. Meillä ei ole pidemmän päälle varaa tähän elintasoon. Talouskasvu nykii nollan tuntumassa ja velka se vaan kasvaa.

Vierailija
12/12 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettolainanotto 5,6 miljaardia. Vesuri heiluu jatkossakin. Meillä ei ole pidemmän päälle varaa tähän elintasoon. Talouskasvu nykii nollan tuntumassa ja velka se vaan kasvaa.

Kenellä "meillä"? Tuloerot kasvavat, ja elintasoerot sen myötä myös. Meinaatko, että köyhimmällä vanhuuseläkeläisellä ei enää pidemmän päälle ole varaa siihen että vaippa vaihdetaan kolme kertaa päivässä, vaan pitää sinnitellä kaksi vuorokautta yhdellä ja samalla, jotta varakkaalla väellä on varaa luksusristeilyihin ja golfosakkeisiin? Itsehän he ovat varallisuutensa keränneet, joten eikö heillä siihen ole täysi oikeus?