Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkä matikka, fysiikka ja kemia on hyödyllinen valinta

Vierailija
12.04.2017 |

Kannattaa tytöillekin.
Vaikka vain 30 % suorittaa ikäluokasta pitkän matikan, heistä 90 % löytää tiensä yliopisto-opintoihin.

http://www.talouselama.fi/uutiset/valitsitko-pitkan-matikan-ennustaa-hy…

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uliopiston kasvatti poistatti eilen asiaan liittyvät keskustelut. Ei kestä sitä, että tytöt vie poikainsinöörien duunit 

Vierailija
2/8 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on, voin suositella.

T: Korkeasti koulutettu ja hyvissä töissä oleva pitkän matematiikan, fysiikan ja kemian lukenut nuorehko nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin fysiikan ja kemian, mutta en pitkää matikkaa ja luonnontieteellisessä minäkin.

Vierailija
4/8 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyttö ja kävin pitkät ma fy ja ke. Eipä niistä ollut mitään hyötyä kun menin sittenkin oikikseen.

Vierailija
5/8 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lyhyt matikka ja kirjoitin humanistiset aineet. Pääsin yliopistoon humanistiksi ja työllistyin opiskeluaikana koulutusta vastaavaan ammattiin, jossa olen valmistumiseni jälkeen työskennellyt. Ikinä en ole tarvinnut matematiikkaa, fysiikkaa tai kemiaa missään. Jos taas haluaa opiskelemaan aloja, joissa noista saa pointseja, niin tokihan niitä kannattaa opiskella - kuten tähänkin asti on ollut.

Vierailija
6/8 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin mennyt lukioon, olisin ilman muuta ottanut pitkän matikan, fysiikan ja kemian. Pääsee vähemmällä lukemisella.

Vierailija
7/8 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulujärjestelmä ei vain ihan hirveästi tue noiden opiskelua tai kannusta siihen. Minä olen aina ollut umpisurkea kaikessa matemaattisessa ja pääsin rimaa hipoen aina läpi. Vasta aikuisena tajusin jutun juonen ja ymmärsin ajattelevani todella matemaattisesti ja loogisesti ihan luonnostani (innostuin ohjelmoinnista ja kaikki alkoi loksahtaa paikoilleen ja vaihdoin it-alan hommiinkin kun innostuin niin paljon), lähestymistapa oli aina vain ollut jotenkin väärä ja koulussa/lukiossa painotettiin vain ulkoaoppimista, eikä ikinä selitetty mitään logiikkaa asioiden taustalta ja matematiikka jäi vain abstraktien ja mielivaltaisten sääntöjen ja kaavojen sekasotkuksi.

Vierailija
8/8 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jos on lukenut lyhyen, ei kannata antaa sen rajoittaa mahdollisuuksiaan. Mulla oli lyhyt matematiikka kun ei siinä iässä oikein koulu napannut, halusi vaan päästä helpolla. Halusin kuitenkin matemaattis-luonnontieteelliselle alalle ja sinne myös menin. Ei opinnot olleet edes vaikeita matematiikan takia - se yliopiston matematiikka oli ihan täysin erilaista kuin lukion, ei niinkään laskentoa vaan pääosin teoreettisempaa tavaraa, ettei sillä oikeastaan merkitystä ollut oliko lyhyt vai pitkä matematiikka lukiossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän