En käsitä miksi luonnostaam hoikka tuttava joka oli 170cm/ 49kg on mennyt lihottamaan itseään tarkoituksella ja painaa nyt 60 kg
Siis oikeesti mitä järkeä? Oli viime keväänä vielä 170cm/49kg ja nyt 170cm/60kg.
Sanoi jo viime keväänä, että haluaa lisää painoa ja alkoi syödän enemmän ja epäterveellisestikkin.
Kommentit (15)
No nyt on normi hoikka eli 170cm/60kg on perushoikka ihminen.
170cm/49 kiloinen muistuttaa anorektikkoa.
Ystäväsihän kertoi jo syyn: halusi lisää painoa. Olettaisin, että on kokenut olevansa liian laiha ja halunnut lisää painoa sen takia.
Noilla mitoilla oli varaa lihoakin. Minä olen vain 166 cm ja painoin aikoinani tuon 49 kg, ja näin jälkeenpäin ajatellen olin silloin kyllä vähän huonossa kunnossa. Nyt painan 53 kg ja tunnen itseni huomattavasti terveemmäksi.
En kyllä tiedä kannattaako painoa nostaa pelkästään läskillä... Toivottavasti on ees treenannut samaan aikaan kun mättänyt ruokaa.
Itse olen 159 cm ja painan n. 55 kg. Näytän todella hoikalta, vyötärönympärys alle 60 cm.
On monia syitä, miksi moni haluaa lihoa alipainosta normaalipainon puolelle. Ulkonäön lisäksi voi olla terveyteen liittyviä syitä: esim. apua matalaan verenpaineeseen. Tai jos haluaa vaikkapa raskaaksi, eikä millään tunnu tärppäävän, ja alipainoa on, kannattaa kokeilla painon nostamista.
Ehkä tuttavallasi on ollut alipainosta johtuvia terveysongelmia?
Joskus kroppa tarvitsee "normaalipainoa" toimiakseen kunnolla ulkonäöllisistä seikoista viis. Ja mitä se sinun nokkaasi muutenkaan kutittaa vaikka tuttava onkin lihonut? Eikö pääasia ole, että hän on terve ja tyytyväinen itseensä?
Ehkä on kärsinyt esim huimauksesta/heikosta olosta. Mulla oli joskus jatkuva heikko olo kun olin turhan hoikka. Toki tykkäsin peilikuvastani mutta ei se ollut sen arvoista.
Jos haluaa tulla raskaaksi? Minä lihotin itseäni kun en tullut raskaaksi ja normaalipainoisena onnistui. En tietysti tiedä vaikuttiko. Toinen syy miksi halusin lisää painoa oli että palelin aina. Ja tosiaan, hirveän alhainen painohan tuo on ollut.
Täällä yksi 171cm pitkä nainen. Painoin kaksi vuotta sitten 47kg ja olin aika heikossa kunnossa. Pyörtyilin välillä ja nukuin tosi paljon. Päätin mennä lääkäriin ja siellä kauhistuivat painoani. Olen aina ollut luonnostaan laiha, mutta nyt olin jo selkeästi alipainoinen. Anorektikko en ollut, söin ihan kunnolla jne. Lääkärit sanoivat, että mun on pakko lihottaa itseäni sellanen 10kg. Söin siis pari kuukautta pizzaa, herkkuja yms. koko ajan. !0 kiloa tuli nopeasi ja ikinä ei ole ollut näin hyvä olo!
Voi olla, että ystävälläsi on samantapainen tilanne ja se 10kg lihotus oli välttämätöntä. Joka tapauksessa on törkeetä, että puhut tolla tavalla jostain ihmisestä...
Ja sekö kuuluu sulle jos tuttavasi on päättänyt nostaa painoaan? Mun mielestä toi on jo oikeesti alipainoa. Hänhän ei ole lihottamassa itsestään sata kiloista, vaan terveellisemmän painon joka on tuon 60 kg
Voi sua raukkaa, jos sulla ei ole omaa elämää, kun tuttavan paino on sulle ongelma.
"Luonnostaan hoikka" on aika epämääräinen käsite, jonka paikkansapitävyyttä on muutoinkin hankala kenenkään ulkopuolisen arvioida. Aika moni nainen, joka on teinivuosina laiha, ja pysyy yhtä laihana aikuisiässäkin, syö loppujen lopuksi aika niukasti. Joko tietoisesti tai tiedostamatta. Kaikki hoikat teinitkään eivät ole luonnostaan hoikkia, vaan osa alkaa rajoittaa syömisiään jo siinä vaiheessa, kun naisellisia muotoja alkaa ilmestyä, koska pelkää lihovansa reilusti. Sitten niissä samoissa mitoissa pysyttely ja niukka syöminen "jäävät tottumuksesta päälle", vaikka vointi olisi parempi vähän runsaammallakin ruokavaliolla. Tällöin ulkopuolisesta näyttää, että ihminen on "luonnostaan hoikka", koska hän ei ole koskaan joutunut laihduttamaan saavuttaakseen alipainon. Toki poikkeuksiakin on, mutta ulkopuolisen on tosiaan vaikea tietää toisen syömishistoriaa kovin tarkasti. Kaikki alipainoiset eivät ole luonnostaan hoikkia, vaikka olisivat olleet aina alipainoisia. Ulkonäköihanteet alkavat vaikuttaa jo esimurrosiässä käyttäytymiseen, ja jopa henkilön itsensä voi olla vaikea arvioida, onko niillä ollut vaikutusta. Mutta joo, teille, jotka kommentoitte tähän, että olette aina olleet alipainoisia vaikka syötte mitä sattuu ja käytte usein Hesessä, myönnän, että poikkeuksia on.
Kyllä tuo 60 kiloa on tuon pituiselle paljon parempi paino kuin alle 50 kiloa. Tuttavallasi ei varmaan tolla aiemmalla painolla ollut kovinkaan paljon lihasta kehossa.
Noilla 170cm 49kg ihmisen bmi on 16.95 eli törkeästi alipainoinen. 60kg pääsee hoikan ei alipainoisen mittoihin.
Miksi naisen pitäisi olla syömättä? Kun kuitenkin juuri naisen tulee jaksaa ja jaksaa. Ei se onnistu kurjan laihana.
Kyllä 170cm pitkä ihminen on varmasti terveemmän näköinen 60 kiloisena, kuin 49 kiloisen syömishäiriöisen näköisenä.