Mitä mieltä uskovaiset on lääkkeistä, teknologiasta tai kaikesta mitä ihminen on keksinyt.
Kiinnostaa tietää sen takia. Koska esim vaikka lääkkeet tai rokotukset näillä asioilla on saatu ihmisen ikä pidennettyä aika paljon. Mutta eikös lääkkeet tai rokotteet periaatteessa ole kohtalon kopelointia? Tarinan mukaan Aatami ja Eeva heillä ei ollut esim tietoisuutta siitä että kulkivat alasti. Ennen kuin jompikumpi sitä omenaa puraisi. Ja sehän on tarinan mukaan synti että ihmiselle kehittyi tietoisuus. Eli meidänhän pitäisi petiaatteessa elää ilman teknologiaa ja olla kuin eläimet. Vai miten tää nyt menee valaiskaa asiaa uakovaiset.
Kommentit (17)
Mitä mieltä ateisti on rakkaudesta, luonnosta ja elämästä?
Yleensä uskovaiset ovat sitä mieltä, että Jumala antoi ihmiselle järjen, jotta hän käyttäisi sitä lähimmäistensä hyväksi.
Roinatan kirjoitti:
Kiinnostaa tietää sen takia. Koska esim vaikka lääkkeet tai rokotukset näillä asioilla on saatu ihmisen ikä pidennettyä aika paljon. Mutta eikös lääkkeet tai rokotteet periaatteessa ole kohtalon kopelointia? Tarinan mukaan Aatami ja Eeva heillä ei ollut esim tietoisuutta siitä että kulkivat alasti. Ennen kuin jompikumpi sitä omenaa puraisi. Ja sehän on tarinan mukaan synti että ihmiselle kehittyi tietoisuus. Eli meidänhän pitäisi petiaatteessa elää ilman teknologiaa ja olla kuin eläimet. Vai miten tää nyt menee valaiskaa asiaa uakovaiset.
No ei mikään tietoisuus oo syntiä, epäusko on syntiä.
Mun mielestä ihminen luomakunnan kruununa on ihan mieletön. Ja samaan aikaan niin synnin turmelema. Lääkkeitä käytän tietysti, jos sellaisia on tarjolla, niin tai ainakin yleensä, oon mä joistain kieltätynytkin. Mutta enempi mä Jumalaan luotan. En haluu olla ihmisten armoilla.
Yhden turhan leikkauksen oon saanu vältettyä, kun pidin vaan pääni ja pyysin Jumalan apua.
Rokotuksia ollaan otettu ne, mitkä on pitkään ollu ohjelmassa, mutta ihan on ihmisten itsensä päätettävissä nuo asiat.
jumala on on antanut tiedemiehille viisautta, jonkan avulla he ovat kehittäneet erilaisia lääkkeitä. joten uskovaiset voivat käyttää lääkkeitä sairauksien hoitoon.
Mä en tiedä mitä uskovaisia täällä on. Mutta kävin googlesta tarkistamassa asian. Ja kyllä se näin meni että aatami ja eeva eivät tajunneet olevansa alasti. Kunnes omenaa puraisi ja näin sai tietoisuuden. Ja jos se omena oli synti. Niin sillon koko tietoisuutta ei olisi edes pitänyt tulla.
Kiitämme Jumalaa siitä, että hän on antanut meille ihmisille, tarkemmin ottaen tutkijoille ja keksijöille, sellaisen lahjan ja mahdollisuuden. Sitten rukoilemme, ettei niitä keksittyjä hienouksia käytetä aseena ketään vastaan.
Terveisin uskovainen lääketieteen opiskelija
Roinatan kirjoitti:
Mä en tiedä mitä uskovaisia täällä on. Mutta kävin googlesta tarkistamassa asian. Ja kyllä se näin meni että aatami ja eeva eivät tajunneet olevansa alasti. Kunnes omenaa puraisi ja näin sai tietoisuuden. Ja jos se omena oli synti. Niin sillon koko tietoisuutta ei olisi edes pitänyt tulla.
Aatami ja Eeva saivat asustella paratiisissa. Heille oli kaikki katettu valmiiksi eteen, ainoa sääntö oli ettei tietystä puusta saanut syödä. Ja sitten menivät syömään.
Koska söivät tiedon puusta niin saivat tietoa mutta myös rangaistuksena karkoituksen paratiisista. Vastuu siirtyi ihmiselle itselleen joten se on sitten naposteltava se tiedon hedelmä loppuun asti, eli otettava itse asioista selvää.
Ihan vaan tiedoksi että raamatussa ei puhuta omenasta mitään.
Roinatan kirjoitti:
Kielletty hedelmä ei ollut omena eikä heille sen puraisusta kehittynyt sellaista älyä, jolla esim. lääketiedettä kehitetään.
"He huomasivat olevansa alasti ja peittivät itsensä."
Ja kukaan ei täällä vastannut. Että eikös lääkkeet ole kohtalon kopelointia?
Roinatan kirjoitti:
Ihminen nimenomaan otti kohtalonsa omiin käsiinsä kopeloitavaksi kun söi tiedon puun hedelmän.
Roinatan kirjoitti:
Ei ole. Mikä on kohtalo, selvennä?
Jeesus kehotti turvautumaan tarvittaessa lääkärin apuun. Sen sijaan ennustelu, noituus ja sitä myötä kristalliyksisarvis-tyyppiset huuhaahoidot kielletään Raamatussa. Katolilaisen käsityksen mukaan ihminen on Jumalan "kanssaluoja", eli luomistyö jatkuu ihmisen oivallusten ja elämän jatkuvuuden kautta maallisessa maailmassa.
Roinatan kirjoitti:
Ehkä moni ei ymmärrä koko kysymystä.. Minä ainakaan en usko kohtaloon, vaan Jumalaan, joka aina elää ja on.
Luulisin olevani ihan tavallinen uskovainen.
P.s. En o ihan varma, mutta eikö noi muslimit enempikin oo fatalisteja.?
Roinatan kirjoitti:
Epäusko/tottelemattomuus on synti. Ei mikään hedelmä eikä mikään tietoisuus.
Etkös sä ollut sitä mieltä että mutuilu on parasta tietoa?