Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita ADD/ADHD potilaita

Vierailija
08.04.2017 |

Moi. Oon 15.v tyttö pääkaupunkiseudulta ja mul on todettu ADD vähän aikaa sitten. Se selittää aika monta juttuu mun elämästä. Lapsena olin aina tosi hiljane ja syrjäänvetäytyvä ja saatoin saada iha hirveitä raivokohtauksia ihan pikkuasioista. Oppimisvaikeuksiakin on ollu aina. Oon aina ollu haaveilija. Esim. Aina koulussa tunneillaki ku ois pitäny keskittyy ni olin aina omissa maailmoissa joka tuotti usein ongelmia. Kokeissa pärjäsin huonosti vaikka mä luin. En pysty yhtään keskittymään asioihin jotka ei mua kiinnosta ja jos on joku kiinnostava juttu niin keskityn vähän liikaakin enkä kuule mitään mitä mulle puhutaan. Keskeyttelen kavereiden puhetta aika paljon ja se ärsyttää niitä. Lisäks oon aika usein myöhässä jokapaikasta ja unohtelen asioita jatkuvasti. Ala asteella mä olin aika yksinäinen koska olin kaikkien mielestä vähän outo. Mut yläasteella tilanne muuttu ja sain uusia kavereita joiden kanssa aloin liikkua vapaa ajallakin. Lisäksi asioiden aloittaminen on aina ollu mulle tosi vaikeeta. Teen kaikki asiat joko ihan viime tingassa tai sitten en ollenkaan. Kokeisiin lukiessakin ihan lyhyenkin koealueen lukemiseen saattaa mennä tunteja ku aina eksyn tekemään jotain muuta enkä keskity lukemiseen ollenkaan. Ja lisäks mulla pitää olla monta juttua tehtävänä samaan aikaan. Esim jos katon telkkarii ni mun on vaa ihan pakko näpertää ja häärätä jotain samalla. En vaan pysty rauhottuu paikalleni sen telkkarin ääreen. Mulle sattuu kans tosi paljon onnettomuuksia ja oon se kaveriporukan sählääjä.
Sori jos on jotenki tosi sekavaa tekstiä, enkä oikee tiiä et miks tänne kirjottelin tästä. Oli kai vaa pakko avautuu johonki. mut oisko muita saman ongelman kanssa painiskelevia? :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Sinua yli kymmenen vuotta vanhempi ADHD-nainen, joka yrittää ja yrittää helvetti soikoon saada sellaisen kivan normaalin elämän mutta tuntuu olevan liikaa vaadittu. Turhauttaa. En tiedä, miksi edes yritän.

Vierailija
2/6 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi eii ): tsemppii sinne iha hirveesti. Mullaki on niitä hetkiä ku alkaa vaa miettii et miks pitäis ees yrittää ku vaik mitä tekis ja kui paljo yrittäis ni silti ei saa mitää järkevää aikaiseksi. Ja sit saa taas kuulla sitä ku on tyhmä, laiska, ja vaa iha paska kaikes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep! Täällä 20v ADHD mies.

Voin samaistua kertomaasi tekstiin täysin! Minulla ADHD näkyy suurimmaksi osaksi ajatusten harhailuna (ajattelen aamusta iltaan, kirjaimellisesti), tapaturmina (koko ajan sattuu ja tapahtuu jotain :D), äkkipikaisuutena (heikot hermot) ja impulsiivisuutena. En oikein saa mitään aikaiseksi ja aloittaminen on vaikeaa ja jos jotain aloittelen, esim. kouluhommia, niin kyllähän ne sinne viime tinkaan jää..

Nuorempana oli sitä ulkoista vilkkautta ja levottomuutta todella paljon, siis todella paljon. Ei onnistunut oppitunnilla keskittyminen, koko ajan piti olla menossa jonnekkin tai näprätä jotain. Nykyään aikuisiällä se vilkkaus/levottomuus on vaihtunut enemmänkin sisäiseksi levottomuudeksi, juurikin tuo edellä mainittu ajatusten harhailu ja niiden paljous jne.

ADHD on välillä rankkaa! Itse ainakin tykkään siitä, kun ajattelen paljon. Tai no, en nyt aina, nimittäin jatkuvasti kun "ajatuskanavat" pauhaa kaikki kerralla päällä pään sisällä, niin kyllähän sitä välillä väsyy, mutta en siltikään osaisi kuvitella eläväni ilman ADHD:ta.

Ainiin ja muistiongelmia ja hajamielisyyttä on myös paljon. Oletkos muuten kokeillut mitään lääkitystä? Itse sain niistä jonkin verran hyötyä yläasteella. Tällä hetkellä ei lääkitystä käytössä, mutta todennäköisesti tulee olemaan jossain vaiheessa taas.

Tsemppiä sulle ja kaikille muillekkin ADHD tyypeille!! Muistakaa, että ette oo yksin! :)

M20

Vierailija
4/6 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ja tsemppii kans sinne :) ja joo on mulla lääkitys. Käytän concertaa 36mg aina aamusi ja se on kyllä auttanu tosi paljon. pystyy keskittyy ja alottaa asioita paremmin. Esimerkiks kokeisiin lukeminen on ollu helpompaa ja sitä kautta tottakai tullu parempia numeroita. Lisäks unirytmi on korjaantunut lääkkeiden myötä.

Vierailija
5/6 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ja tsemppii kans sinne :) ja joo on mulla lääkitys. Käytän concertaa 36mg aina aamusi ja se on kyllä auttanu tosi paljon. pystyy keskittyy ja alottaa asioita paremmin. Esimerkiks kokeisiin lukeminen on ollu helpompaa ja sitä kautta tottakai tullu parempia numeroita. Lisäks unirytmi on korjaantunut lääkkeiden myötä.

Noniin, hieno homma! Saankos muuten kysyä, että onko concertasta tullut mitään sivuvaikutuksia, joita olisit huomannut?

3

Vierailija
6/6 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin, hieno homma! Saankos muuten kysyä, että onko concertasta tullut mitään sivuvaikutuksia, joita olisit huomannut?

3

No ihan aluksi tuli päänsärkyä ja vähän huonovointisuutta mut se meni ohi ku oli vähän aikaa niitä käyttäny