Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

80 % työaikaa ( lyhennettyä työviikkoa tekevät )

A
05.04.2017 |

Aloitin uudessa työssä ja omasta pyynnöstä teen 80% työaikaa. Työnantajan toiveesta käytännössä lyhennettyä työviikkoa, ma - to 8-16.00. Tässä kuussa tulee arkipyhiä pe ja ma. Ajattelin perjantain olevan minun tappioni, koska se on vapaaksi ajateltu. Maanantain ajattelin olevan normipäivän eli 7.5 t arvoinen ja näinollen ihan tavallinen arkivapaa. Kysyin asiaa palkanlaskennasta ja olin vastauksen Jälkeen aivan sekaisin siitä miten asia menee. Palkanlaskijan mukaan arkipyhä on 6 tunnin arvoinen ja minun tulee tehdä ensi- ja seuraavalla viikolla 24 t töitä. Ensimmäisellä viikolla tunteja tulisi siis liikaa, koska teen ma-to töitä 8-16 ja päälle perjantai pyhän 6 tuntia. Seuraavalla viikolla tunnit taas jäävät vajaaksi, koska maanantain arvo on vain 6 tuntia ja ti- to teen 8-16 ja perjantain suunnitellusti vapaana. Onko teillä muilla kokemusta asiasta? Kuinka mahtaa oikeaoppisesti mennä kvtesissä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä teet joka viikkp 80 % muiden työajasta. Eli palkanlaskija neuvoi ihan oikein.

Vierailija
2/9 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pyhämaanantai ihan oikeaoppisesti lasketaan 6 tunnin työpäiväksi 30 tunnin viikkotyöajalla, vaikka muutoin tekisitkin 7.5 tuntia maanantaisin.

Kun yksi arkipäivä viikossa on pyhäpäivä, tulee sinun tehdä 24 tuntia niitä neljää jäljellä olevaa päivää kohden.

Vierailija
4/9 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin menee, minä sovin aikoinaan, että teen ne 8-16 päivät ja pidän joskus ylityövapaapäivän, kun muutenkin tahtoi ylityötunteja kertyä.

Vierailija
5/9 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos tulee viikko jossa vaikka ma on arkipyhä, ja pidän silti sovitusti perjantain vapaana,jää työaikani vajaaksi 1.5 tuntia?

Vierailija
6/9 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kysyjä kirjoitti:

Eli jos tulee viikko jossa vaikka ma on arkipyhä, ja pidän silti sovitusti perjantain vapaana,jää työaikani vajaaksi 1.5 tuntia?

Ei, vaan silloin sinä teet ti-to yhteensä 24 tuntia.

Vierailija
7/9 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työaika on siis 7.5 tuntia päivä ja 30 min ruokkis omaa aikaa. 24 tuntia töitä kolmelle päivälle olisi siis 8 tuntia ja lisäksi ruokkineet yht. 1, 5 tuntia.

Vierailija
8/9 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinen kysyjä kirjoitti:

Kyllä, ellet saa tehtyä viikolla pidempiä päiviä. Meillä otettiin nuo tunnit saldosta.

Vierailija
9/9 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän minulle tulee yli tunteja, kun ensi viikosta tulee yht. 36 tuntia. Jään jopa loppu viimein näistä pyhistä plussalle. Tuntuu kuitenkin hullulta tuo järjestelmä, jos työantajan toive on lyhennetty viikko. Itse tekisin mieluummin 6 tuntisia päiviä, eikä tätä ongelmaa olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän