Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äänestys ilman henkkaria?

Vierailija
05.04.2017 |

Olen 19-v nuori. Haluisin äänestää kunnallisvaaleissa. En oo ennen äänestäny ketään. Mulla ei vaan oo henkkaria. Voiko esim. netissä äänestää pankkitunnuksilla tunnistautumalla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole edes passia tai ajokorttia? Nekin kelpaa.

Vierailija
2/8 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kahden aikuisen kanssa äänestyspaikalle ja he todistaa henkilöllisyytesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole edes passia tai ajokorttia? Nekin kelpaa.

Ei, oon köyhä ja ei oo sellasiin varaa ollu.

Vierailija
4/8 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisiasemalta saat väliaikaisen henkilöllisyystodistuksen, tarvitset vain passikuvaa. Todistus ei maksa mitään ja sen avulla pääset äänestämään, se on kansalaisoikeus.

Vierailija
5/8 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on passi ja henkilökortti, mutta ne ovat menneet vanhaksi. Ajokorttia ei ole. Muistaakseni jos ottaa sen kotiin tulleen kirjeen ja vaikka sen vanhan kortin mukaan niin pitäisi onnistua.

Vierailija
6/8 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene kahden aikuisen kanssa äänestyspaikalle ja he todistaa henkilöllisyytesi.

Ei onnistu noin, älä jaa väärää tietoa. Mut poliisiasemalta tosiaan saa ilmaiseksi äänestystä varten todistuksen. Mukaan passikuvat ja se on siinä. Eli suunta kohti poliisiasemaa.

Vierailija
7/8 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on passi ja henkilökortti, mutta ne ovat menneet vanhaksi. Ajokorttia ei ole. Muistaakseni jos ottaa sen kotiin tulleen kirjeen ja vaikka sen vanhan kortin mukaan niin pitäisi onnistua.

Kyllä sen henkkarin pitäis olla voimassaoleva. Eli ei välttämättä onnistu tuolla tavalla.

Vierailija
8/8 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen henkkarin pitäis olla voimassaoleva. Eli ei välttämättä onnistu tuolla tavalla.

Mieheni äänesti vanhentuneella passilla, mutta en takaa että kaikkialla onnistuu (kyseessä oli pieni paikkakunta, jolla tunnetaan ihmiset muutenkin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi