Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon kärsinyt masennuksesta ja saamattomuudesta vuosia.

Vierailija
02.04.2017 |

Ollut myös syvästi masentunut. Nyt parin päivän aikana tullut energiapuuska ja olen siivonnut talon melkein lattiasta kattoon. Pessyt pyykkiä hirveät määrät ja silittänyt myös. Nyt pelkään koko ajan että tämä loppuu ja vajoan taas synkkyyteen ja jaksamattomuuteen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla masennus vai bipo?

Vierailija
2/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole diagnosoitu biboa, vaan masennus

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mahtava juttu, ett olet saanut tarmonpuuskan. Älä mieti huomista, vaan nauti niin kauan kuin voit.

Vierailija
4/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen ja voin ikäväksesi kertoa, että todennäköisesti vielä jossain vaiheessa palaatkin saamattomuuteen ja masennukseenkin.

Nyt on edelliseen vaan erona, että sinä tiedät ettei sekään tila ole pysyvää! Masennus tulee ja masennus menee, se ei ole mikään pysyvä olomuotosi, joka sinut määrittäisi ihmisenä.

Mutta koita nyt nauttia hyvästä olosta, älä murehdi ja sillä kutsu masennusta takaisin.

Parasta mitä masentunut voi tehdä, on se vaikein, eli pitää itsestään huolta. Vaikka mikä olisi niin puristaa aamuisin se sitruunamehu, pestä suihkussa ne hiukset kun ovat likaiset, laittaa sipaus huulipunaa jos sellaisesta "normaalioloissakin" tykkäisi, syödä terveellistä hyvää ruokaa, käydä lenkillä jne.

Vierailija
5/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten masennuksesta sitten parannutaan lopullisesti? Vai onko se vain harhaa?

ap

Vierailija
6/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasvaivoja? Nyt se on hetkellisesti liikatoiminnalla? Voi oikeasti liittyä kilppariin, jos bipoa ei ole.

Vierailija
7/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kilpparin vajaatoiminta myös. Kävin juuri testeissä, tuloksia en vielä tiedä.

ap

Vierailija
8/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaan kun tiedän ihmisiä jotka ovat tälläisiä energisiä koko ajan. Nyt itse päässyt nauttimaan tunteesta kun jaksaa ja kiinnostaa. Masennus ei ole sellainen tauti mikä parannetaan tahdonvoimalla. Olen miettinyt miten nämä energiset ohmiset jaksaa koko ajan touhuta.

ap

Vierailija
9/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

En itse ainakaan usko, että parannun ns lopullisesti. Aina minulla tulee olemaan itseni kanssa vaikeaa, ja aina täytyy yrittää pysyä valoisalla puolella. Vaikea selittää, mutta ajattelen tämän enemmänkin lopulliseksi sisäiseksi kamppailuksi, johon sain terapiassa PALJON työkaluja ja ymmärrystä. Elämä on todellakin helpottunut.

Toisaalta, sairastuin kun olin 15, joten en edes tiedä mikä se normi on.

T. 9v sitten masentunut, 3v terapiaa jo takana.

Vierailija
10/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei ehkä koskaan. Mullakin on ollut parikyt vuotta masennuskausia. Tulevat aina uudelleen jos lopetan lääkityksen. Krooninen masennus tai ehkä joku lievä bibo. Tosin en koskaan ole ylipirteä.

Vierailija
11/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko syönyt rautakuureja? Jos et, kokeile ja riittävän vahvalla annoksella. Aivosumuni johtui raudanpuutteesta.

Vierailija
12/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää kuulostaa nyt aika huuhaalta, mutta oon parin päovån ajan ollut myös todella sähköinen ja saanut sähköiskuja vähän joka paikasta. Oon ajatellut että nää liittyy jotenkin yhteen. vai?

ap

Vierailija
13/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onko jollain teoriaa shhen miksi jotkin ihmiset on jatkuvasti todella energisiä?

ap

Vierailija
14/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea masennus ei todennäköisesti liity kilpirauhasen toimintaa tai mihinkän muuhun elimelliseen toimintahäiriöön. Se ei välttämättä liity edes aivojen fysiologiaan.  Niihin (elimellisiin häiriöihin) liittyy usein oikeita fysiologisiakin oireita. Melankolinen masennus on mentaliteetti eli mielentila. Se sisältää alakuloa, itsesyytöksiä, epävarmuutta ja heikkoa itsetuntoa ja apatiaa. Kaikki väsyttää ja ihminen kokee olevansa "valmista kauraa". Ei nukuta tai nukuttaa liikaa. Mieli käy ylikierroksilla. On ongelma, muttei mitään ratkaisua.

Kyse voi olla osittain tietynlaisesta maailmanangstista. Ihminen haluaisi iloita maailmassa, mutta kun pettyy maailmaan tuo elämänilo katoaa. Henkilö vajoaa synkkyyteen ja näköalattomuuteen. Ja useinkaan sieltä ei nousta kuin vasta sitten kun luottamus maailman tarkoituksenmukaisuuteen, ihmisiin ja itseen alkaa kehittyä. Masennus on siis yksilölle suuri henkinen haaste. 

Itse suosittelen neurogeneesin edistämiseen (fysiologinen puoli) ashwagandhaa, kohtuullista liikuntaa ja ehkä omega 3:a. Ja taas henkisen puolen edistämiseen meditaatiota ja rukoilua.  Usko Jumalaan voi tuoda ihmiselle eksisteintiaalista merkitystä. Tästä fyysisestä maailmasta kun merkitystä on niin vaikea löytää.

Vierailija
15/15 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen masentunut ja minulla kilpirauhasen vajaatoiminta. Lisäksi minulla on pakko-oireita, jotka eristävät minut muusta maailmasta. Elämä on rämpimistä. Minua huolettaa niin moni asia. Mm eläinrääkkäys, maapallon saastuminen ja vakavimpana läheisen palliatiivinen hoito parhaillaan. On myös rahapula. Kuten sanoit, niin masennusta ei saa pois tahdonvoimalla. Minulle toi lohtua tuo sinun piristyminen. Toivottavasti saat nauttia siitä pitkään. Kaikkea hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme