APUA!! Imetyksen jälkeen hirveä päänsärky, mistä johtuu??
Hei kaikille! Olen tuore äiti, vauva on 4pv vanha ja olen saanut mielestäni imetettyä hyvin mutta ongelmana on päänsärky. Elikkä olen huomannut että aina imetyksen jälkeen (sen aikana) alkaa hirveä päänsärky ja muutenkin hiukan heikottaa kun kävelee. Rinnat ovat kovat ja arat näin aluksi mutta pitäisi helpottaa viikon sisällä.
Onko jollakin kokemusta tai tietoa mistä tämä mahtaa johtua?! Oisin todella kiitollinen..
Kommentit (5)
Elimistön kuivumisen ensioireita on päänsärky. Menetät tavallista enemmän nestettä maidon mukana, joten sinun on muistettava juodakin tavallista enemmän!
ja olin juuri imettänyt. Sanoi, että imetyksen jälkeen verenpaine voi olla vähän koholla.. Ja kohonnut verenpainehan aiheuttaa päänsärkyä.. suosittelen välttämään verenpainetta kohottavia ruoka-aineita ym. ja juomaan vettä, kuten muutkin ovat ehdottaneet, ettei tule nestevajausta..
Mulla verenpaine kohoaa, jos imetysympäristö ei ole rauhallinen (sukulaisia paikalla tms.) ja silloin päätä särkee. Toivottavasti sun päänsärky helpottaa..=)
niinkuin muut ovat kirjoittaneet, juo paljon vettä ! Se auttaa ! Itse kärsin samasta " vaivasta" mutta kun join vettä myös imetyksen aikana ei päänsärkyä tullut. Eli vesilasi viereen ! Yölläkin saattoi mennä jopa 2 litraa vettä ja jano oli koko ajan ! Onnea hyvin alkaneelle vauva-ajalle !!!
juomisen lisäksi huolehdi, että saat energiaa. Kun maitoon menee sitä " sokeria" verestä, voi tulla päänsärky.
Synnytyksestäsi on kulunut vasta noin vähän aikaa... Päänsärkyä voi aiheuttaa esin. alhainen hemoglobiini. Minulla on jo kuusi viikkoa synnytyksestä ja välillä on hirveitä päänsärkykohtauksia. Olen yhdistänyt ne niihin päiviin, kun en ole juonut kunnolla vettä. Särky on johtunut nestevajauksesta. Varmasti myös univajeella on osansa asiaan...