Kuinka paha rike on mielestänne teinin tupakkakokeilu?
Itse muistan saaneeni yläastelaisena ihan kunnon selkäsaunan remmillä jäätyäni kiinni tupakoinnista! Ja meillä kuritettiin tuolla tavalla tosi harvoin.
Toki paheksuisin omia lapsianikin samasta asiasta, mutta en sitä nyt niin suurena rikoksena pitäisi, että mitään kovaa rangaistusta antaisin. Eikö se kuulu tavallaan ikään, että sitä nyt kokeillaan jossain vaiheessa?
Kommentit (6)
Kannattaa jutella tupakoinnin vahingollisuudesta. Tuskin rangaistus mitään auttaa.
Mä sain puhuttelun ja viikkorahat meni pannaan joksikin aikaa. Se oli mielestäni ihan hyvä. Kaikki nuoret kokeilee, pitää tehdä toki selväksi ettei ole hyväksyttävää, mutta remmirangaistus nyt on liikaa.
Kunnon rangaistus olisi paikallaan.
Minä ja pari muuta kaveria selvittiin aikoinaan pienellä puhuttelulla, arvatkaa jäikö tupakointi siihen? No ei jäänyt.
Sitten oli ne muutama muu jotka saivat kunnon rangaistukset, selkäsaunaa yms. Eivät todellakaan uskaltaneet polttaa enää henkäystäkään.
Kuten kaikki tietää, ruumiillinen kuritus on ollut kiellettyä jo 80-luvulta lähtien. Nuoret muutenkin kokeilee kaikkea kiellettyä. Minusta valistus on oikea tie.
Vierailija kirjoitti:
Kuten kaikki tietää, ruumiillinen kuritus on ollut kiellettyä jo 80-luvulta lähtien. Nuoret muutenkin kokeilee kaikkea kiellettyä. Minusta valistus on oikea tie.
Ei ollut tarkoituskaan omia lapsia kurittaa. Tarkoitin sanoa sitä, että omassa nuoruudessa tupakointi oli vanhempien mielestä niin iso rike, että siitä sai "maksimirangaistuksen", joka meillä oli silloin siis tuollainen.
Menee nuoruuden hölmöilyihin.
Kunhan tajuaa jättää siihen kokeiluun..