Onko mulla maksuhäiriömerkintä?
Ikävä kyllä viime syksynä oli huono kausi elämässä ja parin laskun hoitaminen jäi retuperälle. Kyse oli nettikauppojen osamaksuista, joiden maksu viivästyi 2-3 kk. Ihan omaa tyhmyyttä ja huolimattomuutta jättää muutaman kympin laskuja rästiin, myönnän sen ja asia harmittaa. Nyt laskut on jo aikaa sitten maksettu kokonaisuudessaan. Kaikki muut raha-asiat olen hoitanut ajallaan, koskaan ei ole esim. vuokranmaksu viivästynyt.
Huomasin nyt, että kun yritin tilata nettikaupasta tuotteen laskulla, sitä maksutapaa ei voitu hyväksyä. Kauhistuin, onko minulla nyt maksuhäiriömerkintä? En ole mistään saanut tietoa sellaisesta. Kaikki muu toimii, olen ainakin uuden vakuutuksen saanut muutama viikko sitten ja puhelinlaskut yms toimii kuten ennenkin. Kokeilin toista nettikauppaa ja siellä sama juttu, vain korttimaksu tai postiennakko käy.
Otan asiasta selvää hankkimalla tietoni, mutta osaisiko joku äkkiseltään sanoa mitä tämä meinaa?
Kommentit (4)
Tietäisit kyllä, jos sinulla olisi maksuhäiriömerkintä, koska siitä tulee aina käräjäoikeuden päätös. On kuitenkin mahdollista, että kyseinen firma on katsonut, että sinulle ei enää myydä osamaksulla. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että et saisi osamaksulla muualta.
Heh XD Ei niitä luottiksia noin vain hups menetetä tietämättä siitä itse. En minäkään saa Zalandolta enää ilman ennakkomaksua mitään, mutta ei se luottotiedoista johdu. Aina ovat olleet kunnossa. Olen varmaan palautellut sinne liikaa kamaa. Joo ja sinä et välttämättä tarkoita Zalandoa, minä nyt otin sen esimerkiksi tähän.
Anna kun arvaan, onko laskuttajana näissä nyt kokeilemissasi nettikaupoissa Klarna? Niillä on joku arpakone että millon onnistuu laskulla osto ja muutenkin perseestä koko systeemi.
Mutta maksuhäiriöstä tulee ihan paperit kotiin, et voi olla tietämättä. Ootko tarkistanu ikärajat jos oot nuorempi ihminen, joskus niissä on joku k-23 tms. Kokeile jostain muualta missä ei oo sama laskuttaja, niilläkin voi olla jotain omia "mustia listoja".
Sinä voit itse tarkistaa luottotietosi kerran vuodessa maksutta. Googlaa itse.
Ei pitäisi olla merkintää, mutta jostakin syystä katsovat aiheelliseksi toimittaa sinulle ja monelle muullekin tavaraa vain maksua vastaan.