Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeesti, kuka ottaa eläimen mukaan kun menee kylään?

Vierailija
30.03.2017 |

Enkä nyt puhu mistään yökyläilystä mutta vituttaa kun kutsun ystäviä kylään (unohdan aina että heillä on koira) niin he ihan pokalla tulevat koiran kanssa sisälle.

Kerran pyysin että sen voisi jättää ulos hihnaan niin ei kun mustille tulee kylmä..

Helvetti että ärsyttää, kysykää nyt edes sopiiko tulla koiran kanssa ennen kuin menette!!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kyllä joskus mennään koiran kanssa. Se on meidän perheenjäsen, eikä se halua olla yksin kotona. Varsinkin kun asumme aika syrjässä ja täältä on pitkä matka kyläilemään, niin koira joutuisi olemaan kauan yksin. Sään salliessa ollaan toisinaan jätetty koira autoon tai ulos odottamaan kyläilyn ajaksi.

Vierailija
2/19 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä ulos voikaan(eikä saa)jättää. Idioottimaista edes ehdottaa moista. Yhtä idioottimaista on ottaa koira mukaan kysymättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/19 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sitä ulos voikaan(eikä saa)jättää. Idioottimaista edes ehdottaa moista. Yhtä idioottimaista on ottaa koira mukaan kysymättä.

Ihan hyvin voi jättää. Eläimen luonto on olla ulkona

Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)

Vierailija
4/19 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samaa mieltä kanssasi. Koiraa ei tarvitse viedä joka paikkaan, vaikka se olisi kuinka perheenjäsen.

Itse otan koiran mukaani kesällä isovanhemmille, koska heillä on talo ja koiran voi jättää pihalle, ja ukkini tykkää istua ulkona koiran kanssa ja syöttää sille makkaraa .  Ja äidilleni ja isälleni, jotka tykkäävät koirasta, ja jos tulen ilman sitä, kysyvät, mihis se koira jäi... koira on hyvinkoulutettu saksanpaimenkoira. Samoin tädilleni voin mennä sen kanssa, tädillä on itsellään kaksi koiraa.

Mutta en kenellekään sen kanssa pyytämättä änkeä, varsinkaan koirattomiin talouksiin.

Vierailija
5/19 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Miksi se ei voi muka olla hihnassa ulkona?

Vierailija
6/19 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä pitäisi aina kysyä voiko koiran ottaa mukaan. Mutta ei sitä nyt ulos tietenkään jätetä! Miten unohdat, että tutuilla on koira? Jos kuitenkin muistaisit ja sanoisit etukäteen ettei koira ole tervetullut.

Vierailija
7/19 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

millanen kaveri sä oot kun et muista että tutuillasi on lemmikki? unohatko tuttujesi lapsetkin? se koira on perheenjäsen niille ketä sen omistaa. oot idiootti. en ois tollasen koiravihaajan kaveri.

Vierailija
8/19 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mun kiinanharjakoira kestä ulkona kylmässä... 

Vierailija
9/19 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

millanen kaveri sä oot kun et muista että tutuillasi on lemmikki? unohatko tuttujesi lapsetkin? se koira on perheenjäsen niille ketä sen omistaa. oot idiootti. en ois tollasen koiravihaajan kaveri.

No ei paljon puhuta siitä koirasta ja usein nähdään kaupungilla jolloin koira ei ole mukana.

Lapsista tietysti puhutaan niin tottakai heidät muistan.

Ap

Vierailija
10/19 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei ainakaan pääsisi sisälle moinen. Meinaan on itsellä koira-allergia ja toisaalta pieneläimiä, jotka säikkyisivät moista.

Mutta ei koiria tietenkään saa jättää ulos kytkettynä lyhyeen hihnaan. Se on jo eläinsuojelulain vastaista ja ainakin täällä kaupungissa se olisi jo naapuririidan aihe.

Vierailija
11/19 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko nyt kummiskin muistaa sen haukun olemassaolo ja seuraavalla kerralla pyytää kaveria kylään ilman koiraa? 

Vierailija
12/19 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja maailmassa ei tietenkään ole muita koiria kuin kiinanharjakoiria! Ja sen takia mitään koiraa EI SAA jättää ulos, vai?

Vierailija
13/19 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on mullekin mun rotat, mutten silti ota niitä kylään mukaan tai vaadi, että mun kaverit tuntee ne nimeltä. Ne on muuten Rauski ja Väiski, maailman mahtavimmat rottaheebot ;-)

Vierailija
14/19 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi pelkää koiria, ja silti eräät vieraat tuovat AINA koiransa mukanaan. "Kun ei sitä voi jättää yksikseen niin pitkäksi aikaa".

Koiraa lellitään ja lällytetään kuin lasta, mutta

se ei hetkauta pätkääkään, että meidän (pieni) lapsi joutuu olemaan koko kyläilyn ajan varuillaan ja sylissä, kun ei uskalla olla lattialla.

Vierailija
15/19 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisko nyt kummiskin muistaa sen haukun olemassaolo ja seuraavalla kerralla pyytää kaveria kylään ilman koiraa? 

Joo no tämäkin oli sellainen että nähtiin mun työpaikalla ja kaveri kysyi onko sulla X tavaraa ja sanoin että on , tuu käymään kahvilla vaikka perjantaina niin otan sen valmiiksi esille varastosta.. En kyllä yhtään tajunnut että sieltä tulee kaksi koiraa mukana.

Ap

Vierailija
16/19 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja maailmassa ei tietenkään ole muita koiria kuin kiinanharjakoiria! Ja sen takia mitään koiraa EI SAA jättää ulos, vai?

Ei saa. Turhaan huudat siellä.

Koiria ei saa pitää ulkona lyhyessä hihnassa. Se on eläinsuojelurikos, jos pitää pitkät ajat. Lyhyen kaupassakäynnin ajan, mutta ei montaa tuntia. Jos sinulla nyt sattuu olemaan ulkona tyhjä koira-aitaus asianmukaisine suojineen, niin sitten tietysti.

Oikeasti, älä intä typeriä.

Vierailija
17/19 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tuntitolkulla lyhyessä remmissä ulkona kytkettynä pidettty koira on jo poliisiasia.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2010/20100674

Koiralla pitää olla ulkosäilytyksessä 40 neliömetriä liikkumistilaa ja suoja.

Vierailija
18/19 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa. Turhaan huudat siellä.

Koiria ei saa pitää ulkona lyhyessä hihnassa. Se on eläinsuojelurikos, jos pitää pitkät ajat. Lyhyen kaupassakäynnin ajan, mutta ei montaa tuntia. Jos sinulla nyt sattuu olemaan ulkona tyhjä koira-aitaus asianmukaisine suojineen, niin sitten tietysti.

Oikeasti, älä intä typeriä.

Ei kukaan puhunut lyhyestä hihnasta mitään. Esim. Meillä omakotitalossa on kyllä köyttä varastossa ja usein ystävien koirat ovatkin siinä kiinni ulkona, meillä myös sisäterassi johon koirat pääsevät lämmittelemään ja usein laitankin viltin sinne. Mutta en kyllä ole tajunnut että tää olisi kiellettyä!

Vierailija
19/19 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku. Ja kehtaa vielä valittaa siitä kun meidän oma koira on serkun koiran "kimpussa".

Aina se saatanan sama laulu "miksi sesse ei voi olla ulkona omassa kopissaan"?

No siksi että sesse ei ole mikään pihavahti joka yötkin viettää ulkona!