En oikein tiedä miten suhtautua tällaiseen henkilöön?
Eli kyseessä on ihminen josta kuulin hänen entiseltä ystävältään, että tämä on käyttäytynyt tosi omituisella tavalla. Ei kuulemma ole halunnut kertoa omasta elämästään mitään, ja on muutenkin ollut tosi etäinen. Sitten on yhtäkkiä katkaissut välit tähän toiseen (joka mulle asiasta kertoi). Minulle siis sanottiin että tuon ihmisen seuraa kannattaa välttää. Olen kuitenkin muutaman kerran tavannut tämän ja joka kerta hän on ollut minua kohtaan ystävällinen ja iloisen oloinen.
Mihin tässä pitäisi uskoa?
Kommentit (18)
Etkö tiedä tiedätkö vai et tiedä? Vai miksi otsikossa on kysymysmerkki?
no itse tutustuisin henkilöön enkä uskoisi(pelkästään) toisten kertomaa tietoa.
Mitä väliä sillä on mitä muut puhuu? Tutustu ja totea itse.
No kyllä mä itse tekisin omat johtopäätökset, oli kaveri sitten mitä mieltä tahansa tästä "oudosta" tyypistä.
Ehkä tällä uudella tuttavallasi oli syynsä olla etäinen tämän toisen tuttavasi kanssa. Minäkään en kerro omasta elämästäni mitään ihmiselle, joka pitää minua lähinnä omien huoliensa likasankona. En nyt ehkä katkaisisi välejä tuosta noin vain, mutta lakkaisin olemasta aktiivinen kaikin tavoin.
Pitääkö kaikkeen aina suhtautua jollakin tavalla, ei elämä niin vakavaa ole.
Jokaisella on oikeus omaan yksityisyyteen. Miksi pitäisi avautua omasta elämästään? Jos tuntee, että ulkopuoliset tuppautuvat liikaa ja tunkevat alueelle, jonne eivät kuulu, laittaisin ehdottomasti ystävyyden katkolle ja/ tai katkaisen välit. Kevyellä tasolla seurustelu ja keskustelu on ok, mutta tunkeutujat saavat jäädä ulkopuolelle. Miksi tällainen olisi muka omituista ja outoa? Kenen mittapuun mukaan leimataan näin? Kannattaisi pysyä erossa siitä kaverista, joka kehtaa levittää tällaisia juoruja.
Kaverini katkaisi minuun välit oudolla tavalla, mutta se ei välttämättä tarkoita, että hän tekisi samoin jollekin toiselle. Myös tämä kaveri on sellainen, josta moni varmaan sanoisi, että hänen seuraansa kannattaa välttää, mutta minulle hän oli aina todella läheinen ja välittävä (eikä todellakaan ollut kyllä kaikille, monet pitävät ihan kusipäänä). En tiedä mikä kaverille tuli, koska hän vain lakkasi pitämästä yhteyttä, vaikka yritin muutamaan otteeseen kysellä, että mikä on.
Toivon, että kaverini löytää uusia ystäviä ja oppii tulemaan ihmisten kanssa toimeen ja oppii luottamaan ihmisiin.
En jättäisi tutustumista toisten ihmisten puheiden vuoksi. Voihan olla, ettei teillä tuttavuus suju ihan vaan muuten vain, mutta sitä on turha pelätä, että hän on ollut outo jollekin toiselle. Noiden kahden ystävyyssuhde on voinut olla jotenkin vinoutunut - varmaan omanikin oli jollain tavalla, jota en nyt hahmota. Ehkä minulla ja kaverillani oli jotain ihan erilaisia odotuksia, jotka eivät tulleet kunnolla puheeksi. Varmaan kaverillani on jokin hyvä syy, miksi hän lopetti yhteydenpidon, mutta minä olen sille sokea, ja jos kaverini kertoo oman versionsa, niin siinä varmaan minä olen se outo.
Aika huvittavaa on myös sellainen piirre ihmisissä että jos joku ei halua heittäytyä juttututtavaksi jonkun kanssa niin sitten käännytään tätä henkilöä vastaan ja aletaan levitellä huhuja tai muita kielteisiä juttuja henkilöstä kun kerran ei siedetä sitä että joku ei halua olla tekemisissä jonkun kanssa.
ap nyt ei taida tietää oikein mistään oikein mitään. Niinkun pitäiskö tästä tuntea nuin vai nän...voisko joku kertoa mitä minä tunnen...oo ssoole miiiooo.....!!!
ap tarvitsee henkilökohtaisen avustajan kertomaan hänelle mitä mieltä hänen pitäisi olla .....
Vierailija kirjoitti:
Tätä mieltä minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oikeus omaan yksityisyyteen. Miksi pitäisi avautua omasta elämästään? Jos tuntee, että ulkopuoliset tuppautuvat liikaa ja tunkevat alueelle, jonne eivät kuulu, laittaisin ehdottomasti ystävyyden katkolle ja/ tai katkaisen välit. Kevyellä tasolla seurustelu ja keskustelu on ok, mutta tunkeutujat saavat jäädä ulkopuolelle. Miksi tällainen olisi muka omituista ja outoa? Kenen mittapuun mukaan leimataan näin? Kannattaisi pysyä erossa siitä kaverista, joka kehtaa levittää tällaisia juoruja.
Hmmm. En ole ap, mutta minä en yrittäisi ystävystyä kenenkään sellaisen kanssa, jolla on sinun asenteesi.
TIETENKIN jokaisella on oikeus olla salamyhkäinen elämänsä suhteen. En pakota ketään avautumaan.
Mutta pointti on, että en sellaiselle ihmiselle kerro myöskään omasta elämästäni. Luottamus kun on vastavuoroinen juttu!
Joten välit jäävät tuttavuussuhteen asteelle.
Todellisille ystäville sen sijaan voi kertoa elämästään ja hän kertoo omastaan, koska luottamus pelaa. Todellisen ystävän iloja ja murheita voi jakaa ja häntä voi tukea - mutta se siis edellyttää, että tietää, mitä on tekeillä ja mitä ystävä ajattelee. Kaikki tämä sinulta jää kokematta.
Mikä tietenkin siis on fine, jos et enempää kaipaa. Minä kaipaan hyviä ystäviä, en lisää tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
*yläpeukku*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*yläpeukku*
*toinen*
Voisiko kyseessä olla tilanne, että tuo henkilö ei halua että sinä ja se toinen olisitte tekemisissä toistenne kanssa?
Sinuna tutustuisin tuohon ihmiseen ihan itse, ja voihan olla sille toiselle ei ole jostain syystä halunnut mitään kertoa ja ollut etäinen, mutta sinun kanssasi voisikin kokea että voi kertoa elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko kyseessä olla tilanne, että tuo henkilö ei halua että sinä ja se toinen olisitte tekemisissä toistenne kanssa?
Sinuna tutustuisin tuohon ihmiseen ihan itse, ja voihan olla sille toiselle ei ole jostain syystä halunnut mitään kertoa ja ollut etäinen, mutta sinun kanssasi voisikin kokea että voi kertoa elämästään.
Mä uskon myös että tästä on kyse.
Nyt tuli kyllä liian vähän informaatiota, mahdotonta vastata näillä tiedoilla.