Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millon pois pinnasängystä?

22.03.2006 |

Moi!

Minkä ikäisenä olette siirtäneet lapsen " tavalliseen sänkyyn" nukkumaan, siis pois pinnasängystä siihen seuraavaan sänkyyn? Oletteko " harjoitelleet" nukkumista jotenkin uudessa sängyssä..?

Tanjuska

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen sisarus olla jo tuloillaan. Viikko meni upeasti, jätin vain uuteen sänkyyn ja sinne jäi. Sitten hoksasi, että hei eihän tänne tarvitse jäädä. :)

Nukutus nykyään vaaditaan jotenkin. Rauhallinen sylihetki tuolissa sängyn vieressä ja sit istun kyllä vielä tuolilla, että pikkumies rauhoittuu sänkyynsä. Joskus jää nukahtamaan yksin, useimmiten ei. Nyt siis 2v. Kertaakaan ei ole sängystä pudonnut

Vierailija
2/10 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta noilla paikkeilla kumminkin, samaan aikaan jätettiin iltamaitopullo pois ja tosi hyvin on mennyt. Tyttö on oikein ylpeä sängystään, aina kun tulee vieraita niin on esittelemässä sänkyään. Kerran on tippunut, mutta meillä on pinnasängyn patja öisin siinä sängyn vieressä. Tiputtuaan itki kunnes sai tutin suuhunsa (se jäi sänkyyn) ja jatkoi uniaan patjalla :)

Iltaisin tyttö itse pyytää kun haluaa nukkumaan, osoittaa ensin että sammuta valot ja sitten menee sänkyynsä. istun vieressä sen aikaa kunnes nukahtaa, menee n. 5-15min, usein vain se 5min. Ikinä ei pinnasänkyyn halunnut eikä sinne itse nukahtanut vaan maitopullolla piti tainnuttaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itse asiassa tyttö on nukkunut uudessa " isojen tyttöjen" sängyssä tämän viikkoa ja hyvin on mennyt. On todella ylpeä sängystään ja menee sinne aina itse kun alkaa iltaisella väsyttämään, pinnasänkyyn ei yleensä suostunut noin vapaaehtoisesti menemään.

Pinnasängyssä nukkuessa tyttö oli todella kova pyörimään unissaan ja saattoi monesti löytyä jalkopäästä ilman peittoa tai mistä asennosta tahansa. Nyt kun nukkuu uudessa sängyssä ei juuri pyöri vaan nukkuu paljon levollisemmin ja pysyy peiton alla. Toki vaihdoin vauvapeiton pois ja otin tilalle lastenpeiton joka on vähän reilumman kokoinen. Nyt sopii hyvin nuket ja nallet mukaan yöunille tyynyn viereen ja enää ei tarvitse pitää kädestäkään kiinni kun alkaa nukkumaan, kun on jo niiiiin iso tyttö. Pinnasängyssä nukkuessaan piti istua vieressä ja pitää kädestä kunnes nukahti, nyt nukahtaa itsekseen pupu kainalossa. Ja pinnasängyssä saattoi nousta monta kertaa pystyyn pomppimaan ja huutelemaan, nyt vetää vaan peiton päällensä ja näyttää, että valot pois häntä väsyttää ;)

Pari lattiatyynyä olen laittanut sängyn viereen tipahtamisen varalta ja pääpuolella on tuoli edessä, mutta ei ole kertaakaan ollut vielä lähellä edes tipahtaa. Parina ensimmäisenä yönä heräs kertaalleen ja halus meidän väliin nukkumaan, mutta sitten on jo nukkunutkin rauhassa läpi yön heräämättä. Pinnasängy on kyllä edelleen samassa huoneessa varmuuden vuoksi, mutta eipä tuota ole tarvinnut käyttää.

Vierailija
4/10 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin vielä mainita, että meillä ei harjoiteltu mitenkään tuota isoon sänkyyn siirtymistä, vaan kun illalla mies sai sängyn koottua, niin tyttö halus samantien sinne nukkumaan. Toki olin puhunut parin päivän ajan, että kohta saat uuden isojen tyttöjen sängyn ja pinnasänky jätetään sitten vauvalle kun se syntyy. Monet suosittelevat aloittamaan päiväunet uudessa sängyssä, mutta meillä oli jo niin innokas pääsemään uuteen sänkyyn, joten miksi harjoitella..

Vierailija
5/10 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on ihan pian 1,5-vuotias mutta nukkuu vielä pinnasängyssä. Sänky on jatkettavaa mallia, joten ahtauskaan ei iske.

En ole ajatellut ihan hetkeen edes harkita tavallista sänkyä. En halua luopua saavutetuista eduista noin vain;) Kun poika siis nukkuu yönsä hyvin ja nukahtaakin melkein joka kerta itsekseen. Ei siis tarvi olla vierellä katsomassa. Itse asiassa jos siihen jää, menee homma leikiksi. Juo kyllä maitopullon päikkyjä ja yöunia ennen mutta ei koskaan nukahda pullolle vaan sänkyyn.

Vierailija
6/10 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mahtuu ja nukkuu hyvin.

Vierailija
7/10 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika oli 1 v 4 kk, kun siirryimme jatkettavaan. Ja tyytyväinen oli - saa itse kiivetä ja pääsee itse pois. Öihin tuo ei meillä mitenkään vaikuttanut - samanlaista oli meno sen jälkeenkin (nukkuu pääosin ihan hyvin). Siirrosta aikaa viitisen kuukautta.

Vieressä kyllä edelleen istun unta odottamassa - meillä kun poika ei ole koskaan iltaisin/päiväunille nukahtanut yksin - vaikkakin yöllä saattaa olla hereillä ja nukahtaa itsekseen ihan hyvin takaisin pyytämättä " seuraa" . Vielä ei ole ollut tarvetta muuttaa tätä.

Poika on sen verran isokokoinen (pitkä - 85 cm jo 1 v ikäisenä), että siirto kannatti tehdä " ajoissa" . Minulla lähinnä kriteerinä siirrolle oli se, että osaa tulla alas jalat edellä sängyiltä, sohvilta tms. eikä tarvitse miettiä, että hän väsyneenä mahdollisesti yrittäisi tulla päälleen alas. Kertaakaan ei ole sängystään tippunut.

" Lieveilmiö" tästä oli sitten se, että sen jälkeen ei matkasänky ole kelvannut. Kun pääsi pinnasängystään pois - ei ole suostunut matkalla matkasänkyyn nukkumaan - ihan vain siksi, että tietää, ettei aamulla herätessään pääse sieltä itse pois... Suunnitelmissa oli siis jatkaa matkasängyn käyttöä, mutta eipäs sitten enää onnistunut. Nukahti kyllä illalla, mutta aamuyöstä kolmen neljän jälkeen armoton huuto - piti päästä sängystä pois ja takaisin ei suostunut, vaikka miten yritettiin. Nukahti kyllä tyytyväisenä heti, kun pääsi patjalle - ilman laitoja... Ja kun kahtena yönä teki tämän peräkkäin - luovutimme... Sen jälkeen on toisessa mummulassa kaivettu miehen vanha lasten sänky - ja muualla nukuttu esim. patjalla lattialla...

Vierailija
8/10 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika oli 1 v 4 kk, kun siirryimme jatkettavaan. Ja tyytyväinen oli - saa itse kiivetä ja pääsee itse pois. Öihin tuo ei meillä mitenkään vaikuttanut - samanlaista oli meno sen jälkeenkin (nukkuu pääosin ihan hyvin). Siirrosta aikaa viitisen kuukautta.

Vieressä kyllä edelleen istun unta odottamassa - meillä kun poika ei ole koskaan iltaisin/päiväunille nukahtanut yksin - vaikkakin yöllä saattaa olla hereillä ja nukahtaa itsekseen ihan hyvin takaisin pyytämättä " seuraa" . Vielä ei ole ollut tarvetta muuttaa tätä.

Poika on sen verran isokokoinen (pitkä - 85 cm jo 1 v ikäisenä), että siirto kannatti tehdä " ajoissa" . Minulla lähinnä kriteerinä siirrolle oli se, että osaa tulla alas jalat edellä sängyiltä, sohvilta tms. eikä tarvitse miettiä, että hän väsyneenä mahdollisesti yrittäisi tulla päälleen alas. Kertaakaan ei ole sängystään tippunut.

" Lieveilmiö" tästä oli sitten se, että sen jälkeen ei matkasänky ole kelvannut. Kun pääsi pinnasängystään pois - ei ole suostunut matkalla matkasänkyyn nukkumaan - ihan vain siksi, että tietää, ettei aamulla herätessään pääse sieltä itse pois... Suunnitelmissa oli siis jatkaa matkasängyn käyttöä, mutta eipäs sitten enää onnistunut. Nukahti kyllä illalla, mutta aamuyöstä kolmen neljän jälkeen armoton huuto - piti päästä sängystä pois ja takaisin ei suostunut, vaikka miten yritettiin. Nukahti kyllä tyytyväisenä heti, kun pääsi patjalle - ilman laitoja... Ja kun kahtena yönä teki tämän peräkkäin - luovutimme... Sen jälkeen on toisessa mummulassa kaivettu miehen vanha lasten sänky - ja muualla nukuttu esim. patjalla lattialla...

Vierailija
9/10 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tyttö ole koskaaan nukunut pinnasängyssä vaan aina meidän välissä. Jatkettava sänky ostettiin ja se on ihan kiinni meidän sängyssä. Nyt sänky on ollut noin puoli vuotta ja kyllä tyttö siinä nukkuukin. Joskus kömpii meidän väliin, mutta ei se ole haitannut.

Vierailija
10/10 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli ehdottomasti virhe, sillä todella vilkas poikamme ei pysynyt siinä ennen kuin noin 2 1/2-3-vuotiaana joten nukahtaminen oli iltaisin todella vaikeaa ja kesti piiiitkään. Kuopus sitten nukkui pinnasängyssä 2-vuotiaaksi ja olis nukkunut pidempäänkin, mutta oppi kiipeämään sieltä pois, jotan ajateltiin, että normaali sänky on turvallisempi. Hyvin on onneksi vaihto mennyt tosin ei nukahda enää itsekseen kuten pinnasänkyyn vaan vieressä on oltava nukahtamiseen asti. Nyt kuitenkin nautin rauhaisesta pötköttelystä omalla sängylläni toisin kuin esikoisen aikana, kun kaipasin enemmän omaa aikaa.