Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilaan USA:sta 50 dollarilla tavaraa - joudunko maksamaan tullia?

Vierailija
26.03.2017 |

Kiitos vastauksesta

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ellet älynnyt pyytää lahjapakettina

Vierailija
2/23 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti   tullia  ja varmasti  alvia, riippuu siitä mitä tilasit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo vielä tilannut. Kannattaako siis ruksia se "this order is a gift" kohta? ap

Vierailija
4/23 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Vierailija
5/23 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti   tullia  ja varmasti  alvia, riippuu siitä mitä tilasit.

Pari julistetta. ap

Vierailija
6/23 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo vielä tilannut. Kannattaako siis ruksia se "this order is a gift" kohta? ap

Joo silloin ei laita hintaa pakettiin

Vierailija
8/23 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julisteista USAsta menee alv mutta ei tullimaksuja

Vierailija
9/23 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Onko silloin merkitystä tilaanko lahjana vai en? ap

Vierailija
10/23 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Onko silloin merkitystä tilaanko lahjana vai en? ap

On koska joudut maksamaan alvit tullille muuten

Vierailija
11/23 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tilattu! Kiitti teille. ap

Vierailija
12/23 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän ärsyttää kun EBaysta näkee, että monesti amerikkalaiset eivät haluakaan myydä Eurooppaan tavaroitaan, kun ei voi olla mahdollista, että sieltä oikeasti kirjekuoren sopivan tuotteen postimaksu on jotain 30 euroa. Vai onko siihen sitten siirretty sitä tuotteen hintaa, että ei tulleja ja veroja menisi niin paljon.

Toisaalta eihän se häiritse muuten, kuin pitää sitten ensin selata Euroopan tarjonta ja Aasian tarjonta erikseen.

Vierailija
13/23 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuri peliä mulla avattiin tullissa paketti, ei mennyt tullia eikä veroja, mutta tahtoivat enemmän kuin tuotteen hinnan tästä tullauksesta.

Vierailija
14/23 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää maksaa tullit ihan riippumatta siitä mitä tilasit, kun tilauksen hinta veroineen ja toimituskuluineen ylittää 22€. Eikö tämän pitäisi olla kaikille ilmiselvää?

Vierailija
15/23 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuuri peliä mulla avattiin tullissa paketti, ei mennyt tullia eikä veroja, mutta tahtoivat enemmän kuin tuotteen hinnan tästä tullauksesta.

Ei avaa jos on lahjakääreet ympärillä

Vierailija
16/23 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maksut menee myös postimaksuista.

Vierailija
17/23 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tullauksen voi hoitaa itse netissä, jolloin ei tarvitse maksaa palkkiota tullauksesta. Itse tullit ja alv:t pitää toki maksaa.

Sillä, onko lähetys lahja vai ei, ei pitäisi olla mitään merkitystä. Lähetyksen arvo pitää joka tapauksessa merkitä sen päälle. Voi toki olla, että jokin usalainen yritys ei tätä noudata, paikka pitäisi.

Vierailija
18/23 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää maksaa tullit ihan riippumatta siitä mitä tilasit, kun tilauksen hinta veroineen ja toimituskuluineen ylittää 22€. Eikö tämän pitäisi olla kaikille ilmiselvää?

Mutta kun se ei mene noin :)

Vierailija
19/23 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei avaa jos on lahjakääreet ympärillä

Meinaatko tosissaan, että Suomeen voi lähettää ulkomailta mitä vain, kunhan tajuaa kääriä sen lahjapaperiin?

Vierailija
20/23 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainenkin hauska juttu on hyvä muistaa, että jotkut kuljetusyhtiöt perivät vielä oman maksunsa tuotteen myyjän pyytämän postimaksun lisäksi, ainakin jos tuote on tullattava. Esim. itse tilasin aasiasta koirantarvikkeita, ja tuotteen kuljetti DHL. Kun tuote oli tullissa (ilmeisesti vielä siellä Hong Kongissa), sain tekstiviestin DHL:ltä, jossa olisin saanut valita joko että he tullaavat tavarat puolestani (maksoi muistaakseni n. 25€) tai että voin tullata itse, jolloin olisi pitänyt kuitenkin maksaa jotain käsittelymaksua 20€. En suostunut, koska lähetyksen arvo oli muutenkin niin pieni (40€) että tuo tuntui täysin kohtuuttomalta. Eli tästä lähtien en tilaa ulkomailta mitään jos kuljetusyhtiönä on DHL. Muistaakseni myös joku toinen vastaava yhtiö harrastaa samaa kiskontaa. Eikö se riitä että on postimaksut kerran jo tuotetta tilatessa maksanut? Kuulemma kuitenkin ihan laillista toimintaa, tätä ei vain missään lue kun tuotteita tilaa. Tai voi olla pieni präntti, jossa sanotaan että kuljetusyhtiö saattaa periä omia maksujaan.

Katsokaa esim. keskustelu http://keskustelu.suomi24.fi/t/14280572/varokaa-dhl-expressia!!-tuontit…!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän