Nenäsuihkekierre
Onko kukaan muu käyttänyt vuosia apteekin Nasolin- tai muita nenäsuihkeita? Miten olette pystyneet lopettamaan? Tuntuu, ettei henki kulje eikä pysty nukkumaan ilman. Testien mukaan allergiaa ei ole ja siivotaan hyvin.
Kommentit (12)
No just, vai että vuosia... No en ole käyttänyt kun viikossakin tuntuu, että se aukaisee kaikki röörit ja olen lopettanut sen käytön. Selällään nukkuminen auttaa, samoin nenäkannu joillakin. Olisiko sinun ap jo todellakin aika mennä lääkäriin, siis sellaiselle päätohtorille...?
Juuri tuon takia niitä ei saa käyttää kauempaa kuin 2 vko putkeen. Nyt ei auta kuin vieroittaa ja kärsiä.
Minulla on nenäkannu, mutta tukkosena aamuna nenästä ei tule tippaakaan vettä läpi. En osaa nukkua selälläni, olen yrittänyt monta kertaa.
Juuri tuon takia sitä ei saa käyttää kuin viikon.
Mä laitan joka ilta molempiin sieraimiin yhden suihkauksen sellaista öljymäistä suihketta. Unen kyllä saa ilmankin, mutta jos ei laita niin menee yön aikana nenä niin tukkoon että siihen herää ja sitten meneekin loppuyö yrittäessä niistää sitä auki. En koe asiaa ongelmaksi. Ei ole kuivat limakalvot eikä vuoda verta.
Avaaviin nenäsuihkeisiin jää helposti koukkuun. Siksi niitä tulee käyttää vain muutama päivä. Yritä vieroittautua yksi sierain kerrallaan, eli suihkutat muutaman päivän vain toiseen sieraimeen, jolloin toinen sierain "vieroittautuu" sumutteesta, samalla kun saat toisen sieraimen kautta ilmaa. Kun toinen sierain on vieroittautunut, lopeta suihkeen käyttö kokonaan. Toinen keino on käyttää kortisonisumutteita apuna (kysy apteekista, löytyvät allergiahyllystä). Käytä vaikka ensin rinnakkain ja lopeta avaavan sumutteen käyttö, kun kortisonisumute alkaa kunnolla vaikuttamaan (voi mennä muutama päivä). Tämän jälkeen lopettele myös kortisonisumutteen käyttö.
Olin viime vuonna tähän aikaan pahasti koukussa, yöpöydällä oli noin kuusi erilaista suihketta ja nenä oli pahasti tukossa. Ahdisti kun happi loppui. Nenäkannuakin käytin, öljyjä yms
Tänä vuonna olen käyttänyt mommoxia vain yhteen sieraimeen, toinen saakin olla tukossa. Se on nenän luonnollinen rytmi. Ja käytin vain pari kertaa flunssan yhteydessä, avasin pahimman tukkoisuuden duactilla mieluummin. Näin olen pärjännyt paljon paremmin.
Tsemppiä!
Mulla on Avamys jatkuvassa käytössä allergiseen ympärivuotiseen nuhaan. Sen lisäksi myös 2 tablettia Kestineä päivittäin ympäri vuoden. Ainoa ongelma on, että Avamys kortisonipohjaisena kuivattaa nenän limakalvot, jolloin ne karstoittuu ja tuntuvat tukkoisilta. Tähän kaipaan jotain hoitavaa öljyä.
Dymista on minulla hyvä. Flunssan jälkeen joudun käyttämään aamuin illoin. Normaalisti otan tarvittaessa yöksi. Dymista on tarkoitettu myös pidempään käyttöön. Nenäkannuihin en koske.
Minulla on aikuisiällä sattuneen onnettomuuden vuoksi nenän väliseinä vino, on itse asiassa yleinen ongelma, kannattaa googlata nenän vino väliseinä, usein myös synnynnäinen. Ja se aiheuttaa minulle jatkuvat nenäongelmat, nenä tukossa käytti avaavaa sumutetta tai ei. Lisäksi pistävä tunne nenässä, aivastelen paaaaljon, sekä nenäliinoja kuluu ihan ruhtinaallisesti. Rasittava vaiva. Lopputulos on se että käytän öisin sumutetta. Tukkoisen nenän kanssa on hankala nukkua kun suu kuivuu kivuliaasti ja heräilee siihen jatkuvasti. Nenäkannu on yhtä tyhjän kanssa.
tatikka kirjoitti:
Tukkonenä kirjoitti:
Onko kukaan muu käyttänyt vuosia apteekin Nasolin- tai muita nenäsuihkeita? Miten olette pystyneet lopettamaan? Tuntuu, ettei henki kulje eikä pysty nukkumaan ilman. Testien mukaan allergiaa ei ole ja siivotaan hyvin.
Osta nenähuuhtelukannu, auttaa se sekin.
No ei se kuule aina auta.
Osta nenähuuhtelukannu, auttaa se sekin.