Mulla on kasa juureksia ja paketti jauhelihaa. Ehdottakaa resepti!
Kaapissa on siis lanttu, porkkanaa, pottua, purjoa, selleriä ja palsternakkaa. Jauhelihaa on puoli kiloa.
Mitäs laittais? Jonkun kiusaustyyppisen ruoan vai vaikka lihapullataikinasta vartaita ja juuresranskalaisia?
Kommentit (18)
Tuossahan upeat ainekset jauhelihakeittoon :)
Paistat jauhelihan ja sipulin, lisäät juurekset, veden, lihaliemikuution + muut mausteet ja annat porista kunnes vihannekset kypsiä.
Toinen ehdotus olisi vaikka lihamureke ja uunisjuurekset hunajalla maustettuna.
Tekisin jauhelihakeiton. Mutta jauhelihapihvit ja juuresranskalaiset kuulostavat myös hyvältä, jos on kermaviiliä kastikepohjaksi.
Lihapullat ja paahdettut uunijuurekset
Kippaa ne rehut roskikseen ja paista jauhelihasta (pelkästä lihasta, ei mitään petäjäistä joukkoon) jauhelihapihvit.
Sosekeitto paistetulla jauhelihalla.
Jos juureksissa on punajuurta voisit myös tehdä rosollin ja jauhelihasta sitten vaikka pyörykät.
Mä laittaisin juureksen siivuiksi ja tekisin niistä lasagnen kaltaisen uuniruuan. Eli korvaisin levyt juureksilla.
Helpoimmalla pääset kun laitat samaan uunivuokaan uunijuurekset ja lihamurekkeen. Ei juuri tiskiä ja tulee itsekseen. Juurekset ensin vartiksi, sitten puoleksi tunniksi mureke siihen keskelle.
Juureksia jauhelihalla.
Sinkkumies (huh, onnistui nimimerkin kirjoitus humalassa)
Hyviä ehdotuksia kaikki ylläolevat: Itse laittaisin ruskean kastikkeen jauhelihasta,sekaan voi laittaa myös porkkanaa paloina. Keitä perunat, ja loput kasvikset uunissa paahdettuina,jos on hunajaa mausta sillä,tai pelkkä suola ja mustapippurikin riittää.Bon Apetit!!!
Tee laululeipiä ja sosekeittoa.