Voiko masentunut päästä vielä elämään kiinni, ns laihtua ja tulla taas ahkeraksi?
Kommentit (6)
Kyllä, kuhan ottaa itseään niskasta kiinni.
Voi kyllä. Olen sen tehnyt. Nyt timmimpi kuin koskaan. Masentunut on yleensä vsin ketännyt lumipalloefektin tavoin muita ongelmia. Itselläni työttömyys. Ja nämä helposti laukaisevat masennuksen uudestaan
Todellakin voi! Itse olen ollut pitkään masentunut mutta sain juuri uuden lääkkeen ja nyt on taas toivo herännyt ja olen piristynyt kummasti. Pienin askelin yritän nyt saada minua vaivaavia asioita kuntoon. Mikään ei tapahdu yhdessä yössä, pienin askelin on se juttu. Voit vaikka aloittaa ulkoisen olemuksen kohentamisella. Käyt suihkussa päivittäin, alat pukeutumaan ja meikkaamaan nätisti. Se piristää kummasti kun tietää ettei näytä ihan seinästä reväistyltä! Tsemppiä paljon!
Kyllä voi. Itsekin olen sairastanut vaikeaa masennusta, paniikkihäiriötä ja ahdistuneisuushäiriötä, sekä ollut sairaalloisen ylipainoinen liitännäissairauksin. Nyt olen lähempänä normaalipainoa ja olen parantunut masennuksesta ja paniikkihäiriöstä. Ahdistuneisuudelle olen altis, mutta olen hyväksynyt sen osaksi omaa persoonallisuuttani, ja oppinut keinoja hallita ahdistuneisuus ja päästä sen yli. Elän ihan hyvää elämää nykyään ja mielialani on hyvä, olen terve. Voimia, kaikki on mahdollista!
Kyllä voi mutta uusilla säännöillä. Itseltä ei pidä vaatia liikaa ja on osattava olla itselle armollinen.