Jos mies tekisi meillä vähintään 12 tunnin työpäivää...
...niin en kyllä osaa kuvitella että olettaisin hänen sen lisäksi hoitavan lapset työnsä ohella, laittavan koko perheelle ruuat alusta loppuun 5 kertaa päivässä, pyykkäävän, tiskaavan, siivoavan ja hoitavan kaikki paperiasiat.
Mutta kummasti kun asetelman kääntää toisinpäin niin siinä ei olekaan mitään erikoista, vaan homma pelaa ihan kohtalaisesti.
Kommentit (7)
Tänään taas mies pimahti kun vaadin häntä syöttämään vauvan. Ei kuulemma ehdi. Pitää olla joku juttu aamuksi valmiina. Maksaahan hän talolainaa ja kahden auton lainaa, mutta joskus toivoisi, että hän olisi enemmän edes lapsen kanssa, kyllä minä kotitöiden kanssa pärjään...
Ja silti työpäivän päätteeksi on lasten kanssa, tekee ruokaa ja kotitöitä. Koskaan ei nurise.
Ja todellakin työvuoron jälkeen HOITAA omia lapsiaan. Sen sijaan on väärin pyytää mieheltä sellaisten työpäivien päälle kotitöiden tekoa. Meillä ainoa vaatimus on, että siivoaa omat jälkensä.
Vapaapäivinä sen sijaan kotityöt laitetaan puoliksi.
Mieheni pitää luentoja 8-21 enkä todellakaan halua häntä rasittaa kotitöillä. Lapsen kanssa on kyllä vapaaehtoisesti, vaihtaa vaipat ja syöttää, leikkii ja nukuttaa.
Minulle käy, tuohan hän 6500/kk netto kotiin!
kas kun miehesi ei tee 22 h työpäivää 7 päivää viikossa ja siltikin hoida myös lapsensa. nukkuahan hänen ei koskaan tarvitse. mutta hän onkin se täydellinen mies.
kyllähän se perinteisesti on niin mennyt, että nainen on kodin hengetär. Itse en ainakaan viitsi vinkua kotihommista - en kuitenkaan olisi tyytyväinen miehen siivoomisen tasoon ja tiheyteen, vaikka hän miten yrittäisi. Teen mieluummin itse. Molemmat käydään normaalielämässä duunissa, ja vaikka työpäivät venyy joskus molemmilla pitkiksi, mies kantaa kotiin isomman palkan, kun itse opiskelen siinä samalla. Pääasia että omistautuu lapselle silloin kun ehtii sen kanssa kahden olemaan. Ehtii ne astiat tiskata ja pyykit laittaa pyörimään muulloinkin.
eiks oo hullua?