Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en laihdu? Auttakaa!

Vierailija
24.03.2017 |

Olen koko alkuvuoden yrittänyt laihduttaa. Olen todella ylipainoinen, ylimääräistä painoa on n. 30 kiloa. Jätin vuoden alusta pois oikeastaan kaikki herkut, limut ja energiajuomat. Ennen söin karkkia ainakin kerran viikossa n. pussillisen ja join monta tölkkiä energiajuomaa ja paljon limua. Olen nyt alkanut syömään terveellisemmin, syön 4-5 kertaa päivässä, enkä siis napostele enää ollenkaan. Syön enemmän kasviksia ja aamupalaleivän olen vaihtanut ruisleipään. Syön myös ruokaisia salaatteja useamman kerran viikossa. Vettä en tosin juo vieläkään kovin paljon päivässä, mutta en usko että pelkällä veden kittaamisella paino putoaa jos muuten ruokailut pysyvät samoina.

Koko tänä aikana painoni on tippunut säälittävät 1,3 kiloa. Nyt alkaa jo epätoivo iskemään ja motivaatio loppumaan. Haaveenani oli, että olisin kesään mennessä pudottanut ainakin 15 kg, mutta miten kävikään. Inhoan itseäni ja vartaloani. Miksen onnistu tässäkään!!? :'(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa kaloreita. Niitä tulee helposti terveellisistäkin ruoista. Itse järkytyin kun aloin laskea kaloreita (Fatsecret kännykkä-appsilla) siitä miten paljon voi esim ."kevyt" ruokaisa salaatti sisältää. Olin kuvitellut jotenkin että salaatti = kevyt ja terveellinen, mutta kun minä mätin siihen salaattiin juustoa, avokadoa, pähkinöitä tms niin saattoipi olla 800 kcal pikku lounassalaatti, ja siihen päälle leipä jolloin kalorimäärä samaa tasoa kuin Kotipizzassa...

Aika usein ihmiset yliarvioi niiden herkkujen kalorimääriä ja siksi herkkujen pois jättö pelkästään ei laihduta kovin paljoa. Samoin helposti kun terveellistää syömistään, alkaa syödä useammin jolloin kaloreita tulee jo sen takia tavallisesta ruoasta enemmän kuin ennen, ja tämä voi kuitata pois sen kalorimiinuksen jonka sai herkkujen jättämisellä.

Vierailija
2/9 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Syöt tietämättäsi liikaa kaloreita

2.Kilpirauhanen toimii laiskasti /vajaatoiminta

Onko mitään oireita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske kalorit ja syö sitten niin, että jäät miinukselle. Syöt liikaa, vaikka ruoka onkin terveellisempää.

Vierailija
4/9 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtumisen kannalta ihan sama mistä ne kalorit tulee. Toki muuten terveellisempää syödä vihreitä kuin herkkuja.

Minulla peruskulutus on niin pientä että jos haluan laihtua niin pitäisi syödä todella vähän ja lisätä kulutusta kunnolla.

Minulla syyt etten laihdu on laiskuus, huijaan itseäni, en käy puntarissa, itsekurin puute, kärsimättömyys, vaihdevuodet/hormonit ja jojo-laihduksesta johtuva "säästöliekki" eli aineenvaihdunta sekaisin.

Vaatteet päällä näytän yhä ihan ok mutta ilman vaatteita maha on kamala. Naama, kädet ja jalat normaalin rajoissa eli olen keskivartalolihava.

Nyt keväällä paniikki iskee ja on pakko yrittää taas kerran laihtua. Vielä olen perusterve mutta eihän tämä ylipaino tervettä ole.

Vierailija
5/9 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorien laskun ongelma on se, että pitäisi sitten tietää paljonko oikeasti kuluttaa? Se on pelkkää arpapeliä, koska on aika hankala selvittää kokonaiskulutus.

Itse olen kuin sinä ja ainoa mikä toimii on jutan dieetit. Niissä on selkeät ruuat mitä syödään, tarkkoine määrineen ja kiittollinen siksi että jos dieettiä noudattaa kirjaimellisesti, niin paino putoaa oikeasti.

Itse olen myös laihduttanut sun tyylillä, eli "paremmilla elämäntavoilla", puhdistamalla ruokavaliota, jättämällä herkut ja lisäämällä liikuntaa, mutta ei tule tuloksia. Tämä tyyli on varmasti hyvä painon ylläpitoon, mutta pudotukseen todella surkea. 

Joten, suosittelen juttadieettiä ja sitten ylläpitoon sun kokeilemaa tyyliä.

Vierailija
6/9 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Jos todella syön liikaa, niin en oikein tiedä mistä vähentäisin ilman että olisin nälkäinen.

Salaateissani kaloreita voi tosiaan tulla ainakin fetasta ja kastikkeesta... avokadoa tai pähkinöitä en käytä. Voisin seuraavan viikon yrittää laskea kaloreita, mutta miten kalorit saa laskettua työpaikalla tarjottavasta ruuasta? Kun en tiedä mitä kaikkea ruuat sisältävät ja missä suhteessa? :/ Leipien, jogurttien, hedelmien jne kalorit on kyllä helppo tarkistaa. Jos lasken kalorit seuraavan viikon ajan ja pidän huolta että saan niitä vaikka max. 1800 päivässä, eikä paino putoa viikossa niin voiko olla että syön silti liikaa? Mikä olisi sopiva määrä?

Olen kyllä miettinyt tuota kilpirauhasen vajaatoimintaakin. Ainakin olen todella väsynyt ja uupunut, hiukset ovat kuivat ja katkeilevat ja sitten tämä paino on tullut ainakin omasta mielestäni melko nopeasti, ilman että olisin ihan älyttömästi lisännyt omia syömisiäni. Olen vaan siinä uskossa että lääkärit eivät ole kovin innokkaita tutkimaan kilppariarvoja? Ja jostain luin että arvot voivat näyttää normaaleilta vaikka vajaatoimintaa olisikin.

Haluaisin kyllä ehdottomasti onnistua tässä painonpudotuksessa. Sen lisäksi että +30kg ei tee terveydelle todellakaan hyvää, olisi ihanaa jos itsetunto ei olisi näin huono ja pystyisi esim. ostamaan nättejä vaatteita ja menemään kesällä rannalle. Nyt en kehtaa painoni vuoksi tehdä oikein mitään, esim. rannalle ja uimahalliin meno ei onnistu. Myös baariin tai juhliin lähteminen ahdistaa ja jää usein väliin... eli tämä rajoittaa elämääni todella paljon :(

Ap

Vierailija
7/9 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihtumisen kannalta ihan sama mistä ne kalorit tulee. Toki muuten terveellisempää syödä vihreitä kuin herkkuja.

Minulla peruskulutus on niin pientä että jos haluan laihtua niin pitäisi syödä todella vähän ja lisätä kulutusta kunnolla.

Minulla syyt etten laihdu on laiskuus, huijaan itseäni, en käy puntarissa, itsekurin puute, kärsimättömyys, vaihdevuodet/hormonit ja jojo-laihduksesta johtuva "säästöliekki" eli aineenvaihdunta sekaisin.

Vaatteet päällä näytän yhä ihan ok mutta ilman vaatteita maha on kamala. Naama, kädet ja jalat normaalin rajoissa eli olen keskivartalolihava.

Nyt keväällä paniikki iskee ja on pakko yrittää taas kerran laihtua. Vielä olen perusterve mutta eihän tämä ylipaino tervettä ole.

Sulla on selvästi vika juuri siinä, että uskottelet olevan aivan sama mistä ne kalorit kertyy.

Vierailija
8/9 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovuta. Sulla on parempi lähtökohta kuin niillä jota ovat tiputtaneet nopeasti. Olet muuttanut oikeasti elintapojasi. Hienoa!

Älä ala nyt mitään liian tiukkaan diettiin, kalorienlaskentaa. Se saa helposti palaamaan herkkutteluun kun tulee nälkäisenä mielitekoja lisää. Kun nämä ruokailutavat eivät lisää painoa, niin pitäisin niistä kiinni, koska niillä et sitten liho takaisin.

Jos nyt et syö kukkurallista lautasellista ruokaa töissä ja suunnilleen lautasmallin mukaan, en sitä lähtisi muuttamaan tai stressaamaan kaloreita siittä.

Sanoitkin tuon veden juonnin. Lisää sitä. Syötkö tarpeeksi öljyä ja rasvaa?

Mites liikunta? Liikuntaa lisäämällä varmaan saat tuloksia nopeammin. Ja olisiko arkiliikunnan lisääminen mahdollista pysyviin elämän tapoihin?

Hiljaa hyvää tulee.

Vierailija
9/9 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa kännykkään appi, caloriecounter myfitnesspal. Siellä on helppo lisätä ruuat mitä syö. Löytyy paljon suomalaisia merkkejä. Tuotteen viivakoodin voi kännykän kameralla skannata ja ohjelma hakee heti suoraan esim ruispalojen ravintoarvot. Tiputin ton avulla 5 kg. Ja muista juoda, se on tärkeää!