Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Buranasta mah kipeäksi. Tuleeko teillä?

Vierailija
23.03.2017 |

Mikähän on kun minulla tule Buranasta vatsa kipeäksi ja turpoaa? Miten teillä, onko muilla samoja oireita?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tule tavallisesta buranasta vatsaoireita, mutta burana capsista tulee närästystä. Jotain vatsaa ärsyttävää siinä mun mielestä olikin.

Vierailija
2/12 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://yle.fi/uutiset/3-6661164

Älä syö sitä niin kovasti. Ota Panadolia kaveriksi niin ei tarvii niin isoja annoksia. Mulla oli joskus hirveän kipeä tulehtunut viisaudenhammas, ja söin siihen buranaa liikaa niin, että vatsaa korvensi. Onneksi se meni ohi ja nyt voin jo pienissä määrin käyttää tulehduskipulääkkeitä esim. menkkakipuihin, mutta tuo kokemus pysäytti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullekaan sovi Burana tai mikään muukaan ibuprofeiini . 2 kpl Panadol Zappia auttaa esim.päänsärkyyn.

Buranasta tulee heti ylävatsavaivoja.

Vierailija
4/12 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Somacia vatsan suojaksi Buranan kanssa.

Buranassa taitaa olla myös laktoosia ainakin 600 ja 800 mg:n tableteissa, joten jos sulla on laktoosi-intoleranssi, niin se tekee ilmaa mahaan.

Vierailija
5/12 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsahaavan oireita sulka ja burana voi tappaa

Vierailija
6/12 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana on tehokas lääke mutta voi aiheuttaa monelle vatsavaivoja. Kannattaa ottaa samalla vatsansuojalääkettä kun on burana= ibuprofeiinikuurilla. Esim losec tms käy. Kysy apteekista.

Vierailija
7/12 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän Somacia vatsan suojaksi Buranan kanssa.

Buranassa taitaa olla myös laktoosia ainakin 600 ja 800 mg:n tableteissa, joten jos sulla on laktoosi-intoleranssi, niin se tekee ilmaa mahaan.

Mulla on kyllä laktoosi-intoleranssi.  Ap

Vierailija
8/12 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee maha kipeeksi, jos en syö samalla ruokaa.

Vierailija
9/12 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://yle.fi/uutiset/3-6661164

Älä syö sitä niin kovasti. Ota Panadolia kaveriksi niin ei tarvii niin isoja annoksia. Mulla oli joskus hirveän kipeä tulehtunut viisaudenhammas, ja söin siihen buranaa liikaa niin, että vatsaa korvensi. Onneksi se meni ohi ja nyt voin jo pienissä määrin käyttää tulehduskipulääkkeitä esim. menkkakipuihin, mutta tuo kokemus pysäytti.

Älkää ihmeessä menkö ottamaan ibuprofeenia ja paracetamolia samaan aikaan. Tosi kiva koktaili sisuskaluille.

Vierailija
10/12 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin huvittavaa, että minulla on todella herkkä vatsa, mutta buranasta ei tule mitään oireita, vaikka söisin isoa annosta kaksi viikkoa putkeen. 

Vierailija
11/12 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana ja Panadol samanaikaisesti otettuna buustaavat toistensa kipua lievittävää vaikutusta. Panadol on vatsaystävällinen ja yhdessä otettuna voidaan Buranan annostus pitää sen verran pienempänä, että vatsaärsytyskin vähenee. Toki Panadolin kanssa tuo maksimiannostus (aikuisella 1g x 3 ja lapsilla 15mg/kg x3/vrk) on hyvä pitää mielessä, sillä suurina annoksina se on maksatoksinen.

t. Sh

Vierailija
12/12 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panadolia voi käyttää tulehduskipulääkkeiden kanssa samaan aikaan (Burana = ibuprofeeni, Pronaxen = naprokseeni)

Tulehduskipulääkkeissä kuten Buranassa on erittäin yleinen hauttavaikutus tuo vatsakipu. Siltä ei välty edes antotavan vaihtamisella, sillä lääkeaine vaikuttaa niin. Eli edes suppo ei silloin sovi.

Ihmisillä on vääränlainen mielikuva käsikauppalääkkeistä; niissä on paljon haittavaikutuksia ja kohtuullisen yleisiäkin. Myös yliannostus on mahdollista ja paracetamolin kohdalla helposti jopa tappavaa.

Paracetamol on kuitenkin oikein annosteltuna turvallisin ja vähähaittaisin kipulääke.

Haitatonta lääkettä ei kuitenkaan ole olemassa, aina pitää punnita hyöty ja haitta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi